Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΚΑΡΑΤΖΑΣ | 3 Ιανουαρίου 2024, 08:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο νομοθέτης φαίνετε πως θεωρεί ότι ενισχύεται η ΕΕΚ μέσω της συρρίκνωσης και της ουσιαστικής κατάργησης των ΕΚ. Είναι προφανές ότι θεωρεί τον υφιστάμενο τρόπο λειτουργίας προβληματικό. Δηλαδή το πρόβλημα στην ΕΕΚ είναι η λειτουργία του ΕΚ; Με το παρόν σχέδιο νόμου προκύπτουν ορισμένα σοβαρά ζητήματα για την λειτουργία των ΕΚ τα οποία θα επηρεάσουν την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου και κατ’ επέκταση τις γνώσεις και δεξιότητες των αποφοίτων: 1. Η προτεινόμενη δομή δεν μπορεί να λειτουργήσει. Ένας Δ/ντής και ένας υπ/ντής ή δυο, να είναι υπεύθυνοι για την λειτουργία και συντήρηση του ΕΚ. Ο αντίλογος είναι ότι υπάρχουν και οι υπεύθυνοι εργαστηρίων και οι ΔΕ. Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων οι οποίοι ορίζονται και ανήκουν στο ΕΠΑΛ ενώ είναι υπεύθυνοι για εργαστήριο του ΕΚ. Υπάρχει μια αντίφαση εδώ. Ως προς τους εκπαιδευτικούς ΔΕ αυτοί είναι ελάχιστοι ή σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει κανένας. Οπότε προκύπτει σοβαρότατο θέμα λειτουργίας και συντήρησης των εργαστηρίων. Πιστευει κανείς ότι ο δ/ντης και οι υπ/ντές μπορούν να συντηρούν όλα τα εργαστήρια; Ακόμη και να θέλουν αυτό δεν γίνεται. 2. Δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για τα ΕΚ που εξυπηρετούν πολλές σχολικές μονάδες. Εκεί η προτεινόμενη δομή θα είναι καταστροφική. Το ΕΚ λειτουργούσε ως συντονιστής. Σκεφθείτε 4 σχολικές μονάδες να ρυθμίσουν τα εργαστήρια χωρίς τον συντονισμό από το ΕΚ. 3. Εάν τα εργαστήρια λειτουργήσουν με αυτή την δομή θα οδηγηθούν με μαθηματική ακρίβεια σε λίγα χρόνια σε διάλυση. Σε ένα εργαστήριο όταν απλώς μπαίνουν καθηγητές και εκπαιδευτές κάνουν μάθημα και μετά κλείνουν την πόρτα ποιος θα κάνει την συντήρηση του εξοπλισμού. Ότι χαλάει δεν θα επισκευάζεται. Θα πει κάποιος ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εξωτερικά συνεργεία για τις επισκευές. Αυτό είναι εφικτό μόνο σε ορισμένες ειδικότητες. Στα ΕΚ υπάρχουν σε πολλά εργαστήρια κατασκευές και ιδιοκατασκευές οι οποίες δεν είναι εύκολο να συντηρηθούν από εξωτερικά συνεργεία. 4. Υπάρχει περίπτωση να γίνει εκσυγχρονισμός ή βελτίωση των εργαστηριακών υποδομών από έναν Δ/ντή και υπ/ντή όταν δεν προλαβαίνουν να συντηρήσουν τα υπάρχοντα εργαστήρια; Στα ΕΚ εκσυγχρονισμός δεν είναι μόνο η αποστολή εργαστηριακού εξοπλισμού από το υπουργείο. Γίνεται προγραμματισμός κάθε χρόνο (ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες) για παρεμβάσεις βελτίωσης, προσθήκης, μετατροπής του εξοπλισμού. Σε πολλές περιπτώσεις πραγματοποιούνται αγορές υλικών και στην συνέχεια κατασκευάζονται διατάξεις και άλλα. Επίσης να αναφέρω ότι οι εκπαιδευτικοί των ΕΚ σε πολλές περιπτώσεις κάνουν και συντήρηση της κτιριακής υποδομής και των εγκαταστάσεων του ΕΚ. Δεν είναι δεδομένο ότι αυτό γίνεται από τις υπηρεσίες των δήμων. Είναι προφανές ότι με την προτεινόμενη δομή αυτά πάνε περίπατο. 5. Ο υπεύθυνος εργαστηρίου θα ορίζεται από τον Δ/ντή του ΕΠΑΛ όπου και θα ανήκει. Εναλλακτικά εαν το εργαστήριο δουλεύει σε μια βάρδια θα αναλαμβάνει ως εξωδιδακτική εργασία ένα εργαστήριο. Υποχρεωτικά δηλαδή ανεξάρτητα αν θέλει ή όχι. Γιατί να θέλει κάποιος να γίνει υπεύθυνος εργαστηρίου; Τι θα συμβεί σε αυτή την περίπτωση; Το κατά πόσο γνωρίζει ένα εργαστήριο και μπορεί να προσφέρει από ποιόν κρίνεται; Το θέμα δεν είναι να ορισθεί κάποιος αλλά να είναι υπεύθυνος εργαστηρίου. Τι γίνεται στην περίπτωση που θα υπάρχει πρόβλημα και ο Δ/ντης του ΕΚ το εντοπίσει; Με ποια δικαιοδοσία θα προσπαθήσει να δώσει λύση όταν ο υπεύθυνος είναι υπόλογος στον Δ/ντη του ΕΠΑΛ; Υπάρχουν και άλλα ζητήματα αλλά δεν τα αναφέρω γιατί πλατειάζω. Θα αναφερθώ μόνο σε ένα γενικότερο ζήτημα. Διαπιστώνεται και μια ασυνέχεια ως προς την νομοθετική λειτουργία. Με τον προηγούμενο νόμο μειώθηκαν δραστικά οι υπεύθυνοι τομέων με σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων. Τώρα αυξάνονται και πάλι ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται και οι υπ/ντές. Ένα μεσαίου μεγέθους σχολικό συγκρότημα αποτελούμενο από 1 πρωινό και εσπερινό ΕΠΑΛ και 1ΕΚ έχει σήμερα : 3 Δ/ντες , 3 ή 4 υπ/ντες , 3 τομεάρχες, σύνολο κατ’ ελάχιστο 9 στελέχη. Με τη νέα πρόταση θα έχει 3 Δ/ντες , 7 υπ/ντες (3 το πρωινό, 2 το εσπερινό, 2 το ΕΚ), 11 τομεάρχες (τουλάχιστον), σύνολο 21. Διπλασιασμός στελεχών με τα αντίστοιχα επιδόματα. Υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη και έγκριση από το υπουργείο οικονομικών; Προτάσεις 1. Υποδιευθυντές ανάλογα με τις βάρδιες λειτουργίας 2. Οι τομεάρχες να ανήκουν στο ΕΚ και να αναλάβουν και τον συντονισμό των θεωρητικών μαθημάτων .Το τελευταίο είναι εύκολο να γίνει ειδικά στα ΚΕΕΚ. 3. Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων να ανήκουν στο ΕΚ και να ορίζονται από κοινή πρόταση των Δ/ντών ΕΠΑΛ και ΕΚ. 4. Εφόσον ξεκάθαρη επιθυμία του νομοθέτη είναι η κατάργηση του συλλόγου του ΕΚ θα πρέπει να υπάρχει ένα σχήμα λειτουργίας του ΕΚ αποτελούμενο από δ/ντη, υπ/ντη, τομεάρχες και τους υπευθύνους εργαστηρίων.