Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 26 – Πρόγραμμα σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου –Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτου Ανδρέας | 3 Ιανουαρίου 2024, 14:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα σύγχρονα επαγγελματικά περιβάλλοντα απαιτούν συγκεκριμένες ικανότητες και δεξιότητες. Τα νέα προγράμματα σπουδών θα πρέπει Α) Μέσω των επαγγελματικών ενώσεων , φορέων (έτσι ώστε να υπάρχει συνάφεια με τις εξελίξεις στον κάθε επαγγελματικό τομέα) , να εντοπίσουν τις απαραίτητες ελάχιστες ικανότητες – γνώσεις που θα πρέπει να διαθέτει ο απόφοιτος Β) Τα προγράμματα σπουδών να γίνουν πιο εξειδικευμένα έτσι ώστε ο μαθητής να αισθάνεται μια σχετική επαγγελματική άνεση με την αποφοίτησή του . Για παράδειγμα ο τελειόφοιτος ηλεκτρολόγος θα πρέπει να επιδεικνύει ευχέρεια στην χρήση υψηλών τάσεων . Γ) Για να επιτευχθούν τα παραπάνω θα πρέπει ο μαθητής να έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση από την αρχή των σπουδών του . Για παράδειγμα τον μαθητή που έχει ξεκάθαρο επαγγελματικό στόχο να γίνει ηλεκτρονικός εμείς για τον μισό χρόνο σπουδών του τον εκπαιδεύουμε σαν ηλεκτρολόγο , ενώ τον μαθητή που θέλει να ασχοληθεί με φωτοβολταϊκά τον εκπαιδεύουμε σαν εγκαταστάτη. Με αποτέλεσμα την απαξίωση από τους μαθητές της εκπαιδευτικής διαδικασίας εφ όσον δεν ικανοποιούνται οι επιλογές τους . Δ) Θα πρέπει να να γίνεται εκτεταμένη χρήσης εκπαιδευτικής μεθοδολογίας STEAM στα προγράμματα σπουδών για να αντιμετωπισθεί η φυσική αποστροφή των συγκεκριμένων μαθητών στις βιβλιοκεντρικές / δασκαλοκεντρικές μεθόδους ΠΡΟΣΟΧΗ STEAM: ι) δεν σημαίνει χρήση προσομοιώσεων , κάποιοι στην Ελλάδα το αντιλαμβάνονται λάθος , το αντίθετο μάλιστα η συγκεκριμένη μεθοδολογία ευνοεί την χρήση φυσικών εργαστηρίων ιι) Δεν εφαρμόζεται μόνη στην πληροφορική αλλά παντού σαν διαφορετικός τρόπος μάθησης