Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 19 – Οργάνωση και λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Α στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΚΑΡΑΤΖΑΣ | 3 Ιανουαρίου 2024, 19:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η συγχώνευση θα πρέπει να γίνει με κριτήρια. Είναι διαφορετική η συγχώνευση δυο μικρών ή μεσαίου μεγέθους ΕΠΑΛ και άλλο η συγχώνευση δυο μεγάλων ΕΠΑΛ. Είναι δύσκολο να στηριχθεί λειτουργικά ένα σχολείο με αριθμό μαθητών από 700 και πάνω. Το ζήτημα της εφαρμογής των καινοτομιών των ΠΕΠΑΛ στα ΕΠΑΛ είναι μια καινοτομία αλλά με ποια κριτήρια ; Τρεις είναι οι βασικές καινοτομίες του ΠΕΠΑΛ: 1. Τα 6 διαθεματικά μαθήματα της Α΄ τάξης με 2 καθηγητές 2. Η πρακτική άσκηση 3. Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα Για τα μαθήματα της Α΄ τάξης υπάρχει κάποια αξιολόγηση ότι λειτούργησαν καλά; Υπάρχουν δεδομένα για διαθεματικά project που υλοποιηθήκαν; Έχουν αναρτηθεί σε κάποια πλατφόρμα; Τίποτα από τα παραπάνω αλλά το υπουργείο θεωρεί ότι όλα είναι καλά οπότε να εφαρμοσθούν και στα υπόλοιπα ΕΠΑΛ. Γιατί τέτοια βιασύνη ούτε 3 χρόνια δεν πέρασαν από την εφαρμογή τους. Μήπως θα πρέπει να δοκιμασθούν πρώτα και άλλα προγράμματα όπως για παράδειγμα του ΤΕΕ. Είμαστε ικανοποιημένοι με ένα χρόνο ειδικότητας από το επίπεδο γνώσεων των μαθητών μας; Στις περισσότερες ειδικότητες σίγουρα όχι. Οι απαιτήσεις της αγοράς είναι μεγάλες και ένα πτυχίο χωρίς επάρκεια γνώσεων και δεξιοτήτων δεν σημαίνει κάτι. Υπάρχει και η μαθητεία ώστε να αναπτυχθούν επαγγελματικά και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Εμπλεκόμενος στην μαθητεία από την πρώτη ημέρα να μου επιτραπεί ένα σχόλιο για τον συγκεκριμένο θεσμό. Τώρα που υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και από αυτούς που παλαιότερα έκαναν συλλόγους για να μην αφήσουν να γίνει η μαθητεία συμβαίνει κάτι το οποίο είναι ανεξήγητο. Την τρέχουσα περίοδο και ενώ το πληροφοριακό σύστημα άνοιξε εγκαίρως τον Μάιο του 23 η μαθητεία καθυστέρηση να ξεκινήσει όσο ποτέ άλλοτε, άρχισε τον Δεκέμβρη. Το ερώτημα είναι γιατί; Από Σεπτέμβριο είμαστε όλοι έτοιμοι και περιμένουμε. Τι περιμένουμε να βγει το Α ΦΕΚ μετά από 2 εβδομάδες να βγει το Β ΦΕΚ. Γιατί αυτά δεν ήταν έτοιμα; Έχει αναρωτηθεί κανείς την μαθητική διαρροή από το πρόγραμμα λόγω αυτής της καθυστέρησης; Στρατός, εγγραφή σε ΔΙΕΚ , ΙΙΕΚ και άλλες σχολές, εργασία. Είναι λογικό ένας απόφοιτος να περιμένει από τον Ιούνιο μέχρι τον Δεκέμβριο για να ξεκινήσει την μαθητεία; Τέλος υπάρχουν και προβλήματα με εργοδότες μετά από 6 μήνες αλλάζουν πολλά δεδομένα με αποτέλεσμα να ακυρώνονται θέσεις. Καλό θα είναι να έχουμε ενημέρωση πόσες θέσεις από τις 9550 καλύφθηκαν. Η πρακτική άσκηση δεν λειτούργησε και απορώ πως παρουσιάζεται ως καινοτομία κάτι που δεν εφαρμόσθηκε πουθενά. Τα υπεύθυνα συμβούλια για την διασύνδεση με την αγορά εργασίας (ΣΣΠΑΕ) δεν έδωσαν αποτελέσματα. Η αλλαγή που γίνεται στο παρόν νομοσχέδιο με τις 22 μέρες πρακτικής για την Γ τάξη είναι δύσκολο να πετύχει. Άλλωστε δεν υπάρχουν επιχειρήσεις. Προσωπικά έκανα μια προσπάθεια σε μεγάλη εταιρεία χωρίς αποτέλεσμα. Με τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα 22 δημιουργούνται πολλές νέες θέσεις. Σε συνδυασμό και με την μείωση ωραρίου λόγω τομεαρχών ΕΠΑΛ δημιουργείτε ένα σημαντικό επιπλέον οικονομικό κόστος. Έχει υπολογισθεί; Η μείωση των μαθητών ανά τάξη δημιουργεί καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας. Προκύπτει ένα πρόβλημα όταν ο τομέας στην Β τάξη έχει 1 τμήμα των 22 μαθητών και στην Γ τάξη 2 ειδικότητες. Δημιουργεί πιθανόν ολιγομελές τμήμα. Είναι αρκετά πρόωρο να εφαρμοσθούν οι καινοτομίες του ΠΕΠΑΛ στα ΕΠΑΛ και δεν υπάρχει αξιολόγησή τους.