• Σχόλιο του χρήστη 'Δαμοράκης Γεώργιος' | 3 Ιανουαρίου 2024, 22:00

    Είμαι εκπαιδευτικός της τεχνικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από τον Σεπτέμβριο του 2001. Εργάζομαι στα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) από το 2003 (3ο και 4ο Εργαστηριακό Κέντρο Γ΄ Αθήνας στο Περιστέρι) με ελάχιστο διάστημα απουσίας (3 χρόνια) λόγω υπεραριθμίας, και από διάφορες θέσεις ευθύνης (Υπεύθυνος. Εργαστηρίου, Τομεάρχης, και πολύ πρόσφατα Υποδιευθυντής). Όλα αυτά τα χρόνια διδάσκω μαθήματα Εργαστηριακά και Θεωρητικά. Εχοντας, λοιπόν, μια πολύ σαφή ιδέα για τη λειτουργία των Ε.Κ. και εκ της εμπειρίας μου θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου για το συγκεκριμένο άρθρο. Στο 4ο Ε.Κ., όπου εργάζομαι στα τελευταία χρόνια, εξυπηρετούνται: τα 1ο και 3ο Ημερήσια ΕΠΑΛ Περιστερίου, τα Δημόσια ΙΕΚ Περιστερίου και ΙΕΚ Ακαδημίας Πλάτωνος και τα 1ο και 2ο Εσπερινά ΕΠΑΛ Περιστερίου. (Στο παρελθόν υποστήριζε και τη λειτουργία της ΕΠΑΣ Περιστερίου) Το ωράριο λειτουργίας του Ε.Κ., λοιπόν, είναι από 07:30 (και όχι 08:00 όπως αναφέρθηκε) συνεχόμενα μέχρι 23:00 (και όχι 22:30 όπως αναφέρθηκε). Υπενθυμίζω ότι καταθέτω την άποψή μου εξ εμπειρίας. 1. Στην παράγραφο 4.α) του άρθρου αναφέρονται οι κύκλοι λειτουργίας του Ε.Κ. (πρωινός, απογευματινός και εσπερινός). Αν υποθέσουμε ότι οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίου έχουν την εποπτεία του πρωινού και εσπερινού κύκλου, την εποπτεία του απογευματινού κύκλου (λειτουργία των Δ.Ι.Ε.Κ.) ποιος θα την έχει αν οι Τομεάρχες δεν αποτελούν στελέχη διοίκησης του Ε.Κ.; 2. Ένα από τα βασικά εργαλεία διοίκησης του Ε.Κ. είναι ο προγραμματισμός του ωραρίου κάλυψης των εργαστηρίων. Πουθενά στο άρθρο δεν αναφέρεται ποιος θα τον κάνει αν και υπονοείται ότι θα γίνεται από το ΕΠΑΛ. Αν υποθέσουμε ότι τα δύο Ημερήσια και τα δύο Εσπερινά ΕΠΑΛ μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους, ποιος θα συνεννοηθεί με τα δύο Δ.Ι.Ε.Κ. των οποίων οι τελευταίες ώρες επικαλύπτονται με τις πρώτες των Εσπερινών ΕΠΑΛ; Ηδη, με την υπάρχουσα διοικητική δομή (Δ/ντής, Υποδ/ντής Τομεάρχες) υπάρχουν αρκετά προβλήματα (βανδαλισμών, θέρμανσης, διακοπής ηλεκτροδότησης και διαδικτύου) να διαχειρισθεί ο κάθε υπεύθυνος του κύκλου λειτουργίας των Ε.Κ. ακόμα και σε σύγχρονα κτήρια μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.. Οι συντάκτες του σχετικού άρθρου, οι σύμβουλοί τους και κάποιοι από τους σχολιάζοντας στη συγκεκριμένη διαβούλευση φαίνονται ότι στην καλύτερη περίπτωση: α. Δεν γνωρίζουν καθόλου την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ λειτουργία των Ε.Κ.. β. Έχουν μερική εντύπωση της ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ λειτουργίας των Ε.Κ.. γ. Εχουν πληροφορίες για τη λειτουργία κάποιων Ε.Κ., όπου λόγω γεωγραφικών περιορισμών, υποστηρίζουν τη λειτουργία δύο μόνο σχολικών μονάδων (ΕΠΑΛ / ΙΕΚ). Το 4ο Ε.Κ. υποστηρίζει τη λειτουργία έξι σχολικών μονάδων όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Πάντως, επικοινωνώντας με κάποιους γνωστούς μου από τα Ε.Κ. της Αττικής δεν έγινε αντιληπτό να έχει γίνει κάποιου είδους Ερευνα Πεδίου από τους συντάκτες του άρθρου και τους συμβούλους αυτών ώστε να υπάρξει μια σφαιρική αντίληψη της λειτουργίας των Ε.Κ.. Τελειώνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν την καλοπροαίρετη σκέψη μου. Διατηρώ, όμως, το δικαίωμα για τον εαυτό να έχω και την κακοπροαίρετη σκέψη.