Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 19 – Οργάνωση και λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Α στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Ιωάννης Φελέκης | 4 Ιανουαρίου 2024, 07:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Θα πρέπει να μειωθεί το διδακτικό ωράριο των Υποδιευθυντών, τουλάχιστον στις μισές υποχρεωτικές ώρες. Δεν αρκεί να προσθέτεις άτομα ως υποδιευθυντές, όταν αυτοί θα έχουν σπαστά ωράρια, με κενές ώρες στο διδακτικό τους πρόγραμμα. Απλά δίνεις ενα επίδομα, αλλά δεν βοηθάς στη λειτουργία της σχολικής μονάδας. 2. Οι θέσεις διοικητικής γραμματείας θα πρέπει να καλύπτονται, μετά από μετάταξη εκπαιδευτικών ή άλλων δημοσίων υπαλλήλων ή με την κινητικότητα και όχι με απόσπαση εκπαιδευτικών. Να είναι μόνιμες οργανικές θέσεις, κάτι βεβαίως που φαντάζει ουτοπία, διότι παρότι το προέβλεπε και ο ν.1566/85, σε ελάχιστα σχολεία της χώρας υπάρχουν διοικητικοί υπάλληλοι, σε αντίθεση με την ΕΕ, της οποίας καλές πρακτικές φαντασιώνονται να εφαρμόσουν πολλοί συνεργάτες πολιτικών . Επιπλέον, είναι αναγκαίο να στελεχωθούν τα σχολεία με σχολικούς φύλακες. 3. Οι συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ θα δημιουργήσουν, σε πολλές περιπτώσεις, σχολεία τα οποία δεν θα είναι εύκολα διαχειρίσιμα, από άποψη πλήθους μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς αυτά θα έχουν πάνω από 800-1000-1200 μαθητές και πάνω από 100-120-140 εκπαιδευτικούς. Κανονικά ο νομοθέτης θα πρέπει να προβλέψει ανωτέρω όριο μαθητών για τη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας. Πάνω από αυτό το όριο (πχ των 500 μαθητών) θα πρέπει να ιδρύεται νέα Σχολική μονάδα. Θα πρέπει να εφαρμοστούν πολιτικές ώστε να χτιστούν νέα κτίρια για να στεγάσουν ΕΠΑΛ. Εδώ και δεκαετίες το κράτος νοικιάζει κτίρια (δείτε τα εκατ. € που ξοδεύονται στο σύνολο της χώρας). Επιπλέον με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, σε πολλές των περιπτώσεων, υπάρχει σοβαρό θέμα να δημιουργηθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις από παραβατικές συμπεριφορές μαθητών, σε σχολικές αυλές, και λόγω της πληθώρας των μαθητών, οι οποίες δεν θα μπορούν να αντιμετωπιστούν εύκολα και άμεσα από τους/τις εκπαιδευτικούς. Βεβαίως τίθεται και θέμα στην ασφάλεια των μαθητών και πως αυτή θα διασφαλίζεται. 4. Οι συγχωνεύσεις των ΕΠΑΛ θα φέρουν μείωση και εξαφάνιση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών (κυρίως γενικής παιδείας), αλλά και εκατοντάδες μαθητές/τριες να μένουν εκτός των ΕΠΑΛ, λόγω έλλειψης κενών θέσεων…