Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 20 – Όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΕΝΑ ΕΚ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΠΑΛ | 4 Ιανουαρίου 2024, 12:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η σύνδεση θεωρίας και πράξης είναι απαραίτητη και η ύπαρξη περισσότερων στελεχών μπορεί να βοηθήσει στην καθημερινή λειτουργία του ΕΠΑΛ. ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ όμως ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΕΠΑΛ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΕΚ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΩΡΟ. Αλλιώς προκύπτουν περισσότερες δυσλειτουργίες, από ότι λύνονται. Και εξηγώ με ένα (απλοποιημένο) παράδειγμα. Ένα ΕΚ εξυπηρετεί σε δικό του ανεξάρτηρο χώρο τρία μη συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ στο ίδιο ωράριο λειτουργίας, ΕΠΑΛ Α με τομείς Υγείας, Πληροφορικής , Διοίκησης (η συντριπτική πλειοψηφία των ΕΠΑΛ έχει 3 και πάνω τομείς). ΕΠΑΛ Β με τομείς Πληροφορικής, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας ΕΠΑΛ Γ με τομείς Υγείας, Μηχανολογίας, Πληροφορικής Με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο το ΕΚ έχει 5 το πολύ (ανάλογα με τον αριθμό των εργαστηρίων) Υπεύθυνους Τομέα που συντονίζουν τη διάθεση των εργαστηρίων στα 2-3 ΕΠΑΛ των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Με το προτεινόμενο πλαίσιο θα θα υπάρχουν 9 Τομεάρχες, 3 ανά ΕΠΑΛ και 2-3 ανά Τομέα. Ποιος συντονίζει το πρόγραμμα των εργαστηρίων; Αν και τα 2 ή 3 ΕΠΑΛ θέλουν το ίδο εργαστήριο την ίδια ώρα, ποιο προηγείται; Ποιος θα επιλύει τα προβλήματα καθημερινής λειτουργίας στο ΕΚ; Αν οι Τομεάρχες είναι στο ΕΠΑΛ πώς θα ξέρουν τι γίνεται στα εργαστήρια (που είναι επαναλαμβάνω σε ανεξάρτηο χώρο). Αν είναι στο ΕΚ πώς θα συντονίζουν στο ΕΠΑΛ. Ίδια προβλήματα και με τους Υπεύθυνους Εργαστηρίων. Αν θέλουν και τα 3 ΕΠΑΛ να ορίσουν Υπεύθυνο Εργαστηρίου στον κοινό Τομέα, ποιος προηγείται; Θα είναι ένας Υπεύθυνος Εργαστηρίου από κάθε ΕΠΑΛ; Και θα ζητάει το ΕΠΑΛ Α υλικά και αναλώσιμα Χ και το ΕΠΑΛ Β υλικά και αναλώσιμα Υ για το ίδιο εργαστήριο; Θα είναι ένας μόνο Υπεύθυνος Εργαστηρίου; Ποιος αποφασίζει από ποιο ΕΠΑΛ θα είναι; Και πώς θα αποφασίζει ο Υπεύθυνος εργαστηρίου του ΕΠΑΛ Α για τη χρήση του, τον εξοπλισμό και τα υλικά με το Διευθυντή του ΕΠΑΛ Β, αφού δεν υπάγονται διοικητικά στην ίδια δομή. Ποιος θα χρεώνεται τον εξοπλισμό και ποιος θα πληρώνει το τιμολόγιο, το ΕΠΑΛ Α του Υπεύθυνο Εργαστηρίου ή το ΕΠΑΛ Β για τους μαθητές του ή το ΕΚ που δεν μπορεί όμως να λάβει καμμία απόφαση καθώς ούτε οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίου ούτε οι μαθητές του ανήκουν;