Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης | 4 Ιανουαρίου 2024, 13:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι Τομεάρχες ΕΠΑΛ, όπως ορίζονται στον νέο νόμο είναι στην πραγματικότητα μια μίξη ενδοσχολικού συντονιστή ύλης με μέντορα. Πως επιτυγχάνεται η σύνδεση θεωρίας και εργαστηρίου με αυτόν τον τρόπο; Η σύνδεση θα ήταν επιτυχής αν η θεωρία γίνονταν εντός του εργαστηριακού χώρου με άμεση συνεργασία των διδασκόντων για την πραγματοποίηση τόσο του εργαστηριακού όσο και του θεωρητικού μέρους των μαθημάτων. Αυτό προϋποθέτει την δημιουργία μικτών μαθημάτων (Θ+Ε) και όχι ο διαχωρισμός τους σε δύο διακριτά μαθήματα. Θα πρέπει να υπάρξει γραπτή οδηγία που να αναφέρει ότι το το θεωρητικό μέρος του μαθήματος θα διδάσκεται εντός του εργαστηριακού χώρου. Επίσης επιβάλλεται η εξ ολοκλήρου αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να είναι δυνατά τα παραπάνω. Στο Άρθρο 6Δ/δ αναφέρεται: «η «συνεργασία» των Υπ. Τομέων για τον εξοπλισμό και τα αναλώσιμα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των ασκήσεων του ΕΠΑ.Λ». Δεν υπάρχουν ασκήσεις ΕΠΑΛ, υπάρχουν εργαστηριακές ασκήσεις, οι οποίες περιγράφονται στα αναλυτικά προγράμματα και πραγματοποιούνται στα εργαστήρια των Ε.Κ. Οι Τομεάρχες ΕΠΑΛ δεν είναι πλέον υπεύθυνοι για τον εργαστηριακό εξοπλισμό αλλά θα συνεργάζονται με τους Υπ. Εργαστηρίων για τον απαιτούμενο εξοπλισμό. Αλλά και οι Υπ. Εργαστηρίων έχουν ως μόνη αρμοδιότητα την υποβολή προτάσεων και την συντήρηση του εξοπλισμού. Μόνος υπεύθυνος είναι ο Δ/ντης του ΕΚ (Άρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013) ο οποίος είναι αρμόδιος για όλα αυτά. Οπότε το μοντέλο αυτό αφενός δεν πρόκειται να λειτουργήσει θετικά ως προς την διοικητική του δομή αφετέρου δεν θα έχει και τα προσδοκώμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αντίθετα δημιουργεί μια χαώδη κατάσταση στην οποία οι Υπ. Τομέα και Υπ. Εργαστηρίων θα «ανήκουν» στα ΕΠΑΛ, θα ορίζονται από τα ΕΠΑΛ και θα συνεργάζονται μεταξύ τους για τον εργαστηριακό εξοπλισμό τον οποίο θα διαχειρίζεται ο Δ/ντης ΕΚ. Προτάσεις: 1. Να μην καταργηθεί η Διοικητική Δομή των ΕΚ (Δ/ντης, Υπ/ντης, Υπ. Τομέων, Υπ. Εργαστηρίων). 2. Οι Υπ. Τομέων να ανήκουν στην διοίκηση του ΕΚ, να έχουν την ευθύνη του εργαστηριακού εξοπλισμού, να συνεπικουρούν τον Δ/ντη και τον Υπ/ντη του ΕΚ και να προστεθεί στα καθήκοντά τους ο ρόλος του συντονιστή ύλης και όσα αναφέρονται στο Άρθρο 22. 3. Να ληφθεί υπόψιν ότι η καρδιά της τεχνικής εκπαίδευσης χτυπά στα ΕΚ. Η απομάκρυνση των Υπ. Τομέων από τα ΕΚ οδηγεί στην διάλυση τους. Οι περισσότερες ώρες στα μαθήματα ειδικότητας είναι εργαστηριακές, πως θα επιβιώσουν τα εργαστήρια χωρίς τους εκπαιδευτικούς που είχαν την άμεση ευθύνη για την λειτουργία, την συντήρηση, την αναβάθμιση και την ανανέωση του εξοπλισμού τους;