Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020 – Άρθρο 13 – Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – Προσθήκη Κεφαλαίου ΣΤ1 και άρθρων 40 Α έως 40 ΙΑ στον ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Ε.Τ.Ε.) | 4 Ιανουαρίου 2024, 15:36
Άρθρο 13 - Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τα ΚΕΕΚ παρέχουν υπηρεσίες προς όλες τις μονάδες που συντονίζουν, με τα ΓΕΑΣ που απορροφούν από τα ΙΕΚ, τη Μαθητεία των Αποφοίτων ΕΠΑΛ που απορροφούν από τα ΕΠΑΛ, και την ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη, που καλώς προβλέπεται και επίσης μεταφέρεται από τα προγράμματα ΜΝΑΕ των ΕΠΑΛ. Αγνοούνται όμως τα συγκροτήματα της επαρχίας, όπου η γεωγραφική κατανομή είναι ιδιαίτερα απλωμένη, των μεγάλων αστικών κέντρων όπου το κτηριακό δεν επιτρέπει τη δημιουργία ενιαίων συγκροτημάτων, τις περιπτώσεις που ένα ΕΚ εξυπηρετεί περισσότερα από 2 ΕΠΑΛ, τις περιπτώσεις που το ΕΚ δεν ανήκει καν στο ίδιο συγκρότημα με κάποια ή και όλα τα ΕΠΑΛ του. Αυτά αντιμετωπίζονται ως εξαιρέσεις, αν και είναι η πλειοψηφία. Θα υπάρξει πρόβλημα με τις αρμοδιότητες: α) όταν συνυπάρχουν εκπαιδευτικές δομές που εξυπηρετούνται από το ΕΚ και δεν είναι ενταγμένες στο ΚΕΕΚ. β) προβλήματα με Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, ΠΔΕ, ΔΔΕ. Επιμέρους παρατηρήσεις Άρθρο 40Η - Οργανωτικός Συντονιστής Στα προσόντα του Οργανωτικού Συντονιστή δεν πρέπει να θεωρείται ελάχιστο προσόν η πολύ καλή γνώση της δεύτερης ξένης γλώσσας, αντίθετα θα πρέπει να πριμοδοτείται ισχυρά η επαγγελματική εμπειρία, σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, η οποία απαραίτητα θα πρέπει να περιλαμβάνει έτη πραγματικής διδασκαλίας και θητείας σε θέσεις διοίκησης σε σχολικές μονάδες της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Άρθρο 40ΙΑ - Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου ΣΤ1 - ΠΑΡ3 Το άρθρο 9 (προγράμματα σπουδών ΕΠΑΛ) αναφέρει μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολισμού, μαθήματα τομέα, μαθήματα ειδικοτήτων, ειδικά μαθήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερο οικονομικό αναπτυξιακό χαρακτήρα για την περιοχή που εδρεύει το ΕΠΑ.Λ. και πρακτική άσκηση. Δεν υπάρχουν θεματικά μαθήματα. Μήπως εννοούνται τα ειδικά μαθήματα; Τα Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ. θα καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών θεματικού χαρακτήρα των ΕΠΑ.Λ.; «Άρθρο 6Ζ - Εργαστηριακά Κέντρα 4. α) … - Ο Δ/ντής του ΕΚ θα πρέπει να προτείνει στη ΔΔΕ, τους υπευθύνους εργαστηρίων. - Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων θα πρέπει να ανήκουν στα ΕΚ. Δεν είναι δυνατόν να είναι κάποιος υπεύθυνος για τον εξοπλισμό του εργαστηρίου και να είναι υπόλογος στον Δ/ντη του ΕΠΑΛ και όχι στον Δ/ντη του ΕΚ που ανήκει το εργαστήριο. 8. … β) Στους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των ΕΠΑ.Λ. Ε.Κ. καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στις υποπερ. θθ) και ιι) αντίστοιχα της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α ́176).». Απαιτείται Διόρθωση: Η λέξη «ΕΠΑΛ» να αντικατασταθεί με το ΕΚ