Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Μακρυγιάννης Παναγιώτης | 4 Ιανουαρίου 2024, 18:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύντομη περιγραφή της αποψίλωσης των ΕΚ από τη δυνατότητα να φέρουν σε πέρας το έργο τους αν εφαρμοστεί το άρθρο ως έχει: Τα ΕΚ, λόγω της ακρίβειας του εξοπλισμού της ΕΕΚ, έχουν κύριο ρόλο τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας. Οικονομιών κλίμακας μεταξύ εργαστηρίων, μεταξύ σχολείων, μεταξύ βαρδιών λειτουργίας, μεταξύ Τομέων. Στα τρία πρώτα ο σημαντικότερος ρόλος είναι των Τομεαρχών (όπως έχουν σήμερα), στο τελευταίο παίζει κύριο ρόλο ο Διευθυντής. Αποστερούνται του εκπαιδευτικού τους έργου με την κατάργηση του συλλόγου διδασκόντων και με τη μη απόσπαση των ΤΕ που διδάσκουν αναγκαστικά αποκλειστικά στα εργαστήρια. Η διδακτική του εργαστηρίου είναι συγκεκριμένη και ειδική και διαφοροποιείται από τη γενική παιδαγωγική και διδακτική έχοντας περισσότερους και αυξημένους τόσο περιορισμούς όσο και απαιτήσεις. (Δείτε το σημαντικό έργο της ΑΣΠΑΙΤΕ στον τομέα αυτό). Αντίθετα προβάλλεται ένας ισχυρισμός περί ενιαίας θεωρίας και πράξης σαν αυτόν που οδήγησε στην απαξίωση και υπο-αξιοποίηση των εργαστηρίων φυσικής και χημείας. Μήπως τελικά ενισχύσουμε τον ακαδημαϊσμό; Στα επιχειρήματα περιλαμβάνεται επίσης ότι οι εκπαιδευτικοί ανήκουν οργανικά αλλού. Αυτό ισχύει και για τους αποσπασθέντες, αξιοποιούνται αυτοί στην οργανική τους; Όσοι είναι σε δύο και τρία σχολεία αναλαμβάνουν εξωδιδακτικό έργο στο δεύτερο ή τρίτο σε αριθμό ωρών; Ακόμα και αν εκεί είναι η οργανική τους; Στους συλλόγους διδασκόντων ανήκουν οι έχοντες οργανική ή οι διδάσκοντες στο σχολείο; Όταν τα κτίρια είναι διαφορετικά έχουν οποιαδήποτε βάση αυτά τα επιχειρήματα; Ή μήπως όταν θα κατατμούνται οι εργαστηριακές ώρες για να εξυπηρετηθεί μια ανάγκη του ΕΠΑΛ θα ορίζουμε και δεύτερο ή τρίτο Τομεάρχη για να λειτουργεί η εγκατάσταση; Γνωρίζει ο υπουργός ότι πολλά ΕΚ έχουν πολλαπλά παραρτήματα και ότι αυτό δεν είναι δυλειτουργία αλλά καλή λειτουργία; (Δες παραπάνω για οικονομίες κλίμακας) Καταργούνται οι Τομεάρχες του ΕΚ και αντικαθιστούνται με πολλαπλούς Τομεάρχες των εξυπηρετούμενων ΕΠΑΛ δημιουργώντας συντονιστές ύλης ζώνης χωρίς συνολική ευθύνη και άρα δυνατότητα να προβούν στα επόμενα βήματα. Στα ΕΚ ο προγραμματισμός ασκήσεων έχει διπλό ρόλο, πέρα από την οργάνωση του μαθήματος, αναδεικνύει ανάγκες αναλωσίμων και κενά εξοπλισμού βοηθώντας τόσο στον προγραμματισμό αγορών όσο και στο σχεδιασμό διδακτικών επισκέψεων (για τις οποίες αποφασίζει σήμερα ο καταργούμενος Σύλλογος). Επίσης οδηγεί στην κατανομή των μαθημάτων στα εργαστήρια ανά διδακτική εβδομάδα. Ο Τομεάρχης του ΕΠΑΛ (όπως και ο Συντονιστής μαθημάτων του ΓΕΛ) έχουν ένα ρόλο που καλύπτεται κατά 80% από αυτόν του Τομεάρχη του ΕΚ. Όμως αυτός ο ρόλος είναι το πολύ 20% από το ρόλο του Τομεάρχη του ΕΚ. Αυτός συμμετέχει σε επιτροπές αγορών, παραλαβής, απογραφής, συντονίζει διαδικασίες συντήρησης, επισκευής και αξιολόγησης εξοπλισμού εκ των ενόντων και παρακολουθεί συντηρήσεις από τεχνικές εταιρείες ή υπηρεσίες του Δήμου διαδικασίες που προστατεύουν και επεκτείνουν τη περιουσία του ελληνικού δημοσίου που εξυπηρετεί την ΕΕΚ, μεγιστοποιώντας τελικά την αξιοποίησή της. Οι υπεύθυνοι Εργαστηρίου στο νομοσχέδιο ορίζονται από το Δ/ντη του ΕΠΑΛ που ανήκουν οργανικά. Επομένως στο σύνολό τους οι επιτροπές των ΕΚ θα συντίθενται από εργαζόμενους που α. δεν ανήκουν στη μονάδα β. ορίζονται από το Δ/ντη άλλης μονάδας και γ. αυτό ισχύει ακόμα και όταν έχουν ευθύνη και για Τρίτη μονάδα. Ο σχεδιασμός έχει εμφανώς γίνει για την σπάνια περίπτωση εξυπηρέτησης μονάδων που έχουν ακριβώς τη δομή που απαιτείται για ένταξη σε ΚΕΕΚ (15% των ΕΠΑΛ) ή που μπορεί με συνενώσεις να οδηγηθεί εκεί (ίσως άλλο ένα 10%). Μένει το ερώτημα τί θα γίνει με το υπόλοιπο 75% των ΕΠΑΛ αφενός και αφεταίρου πώς θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα από τη διόγκωση των μονάδων που προκύπτουν από τη συγχώνευση πέρα από διαχειρίσιμα μεγέθη (χωρίς όμως συρρίκνωση που αντιτίθεται στη δηλωμένη πρόθεση του Σχεδίου Νόμου).