Από το 1984 που λειτούργησαν τα ΤΕΛ και τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (ΕΠΛ) με κάθε αλλαγή Υπουργού Παιδείας (όπου ο καθένας φέρνει και ένα καινούριο νομοσχέδιο κάθε φορά) επιχειρείται η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τριάντα χρόνια δηλαδή πήγαν χαμένα για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς σκοπό και στόχο, για να έρθει αυτό το Νομοσχέδιο και να δημιουργήσει σχολεία μαμούθ σε ανύπαρκτες υποδομές και κτίρια του 1980 (κάποια απ΄αυτά και πολύ πιο πριν).
Το Υπουργείο Παιδείας νομοθέτησε μόλις πριν 2-3 χρόνια. Πότε αξιολογήθηκε ο νόμος 4763/2020 για να εντοπιστούν τα τρωτά του σημεία και να προταθούν βελτιώσεις; Ακόμη και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ ψάχνουν το βηματισμό τους, αφού σε πολλές των περιπτώσεων δεν έχει εξασφαλιστεί το στοιχειώδες επίπεδο της διδασκαλίας σε αυτά, με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας.
Είναι αδύνατη η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί.
Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία , σύγχρονες κτιριακές υποδομές.
Από το 1984 που λειτούργησαν τα ΤΕΛ και τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (ΕΠΛ) με κάθε αλλαγή Υπουργού Παιδείας (όπου ο καθένας φέρνει και ένα καινούριο νομοσχέδιο κάθε φορά) επιχειρείται η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τριάντα χρόνια δηλαδή πήγαν χαμένα για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς σκοπό και στόχο, για να έρθει αυτό το Νομοσχέδιο και να δημιουργήσει σχολεία μαμούθ σε ανύπαρκτες υποδομές και κτίρια του 1980 (κάποια απ΄αυτά και πολύ πιο πριν). Το Υπουργείο Παιδείας νομοθέτησε μόλις πριν 2-3 χρόνια. Πότε αξιολογήθηκε ο νόμος 4763/2020 για να εντοπιστούν τα τρωτά του σημεία και να προταθούν βελτιώσεις; Ακόμη και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ ψάχνουν το βηματισμό τους, αφού σε πολλές των περιπτώσεων δεν έχει εξασφαλιστεί το στοιχειώδες επίπεδο της διδασκαλίας σε αυτά, με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας. Είναι αδύνατη η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί. Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία , σύγχρονες κτιριακές υποδομές.