• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Γ.' | 4 Ιανουαρίου 2024, 21:57

    Ας αναφέρουμε ποιός ήταν ο σκοπός δημιουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων: -Να υπάρχουν εκπαιδευτικές μονάδες αποτελούμενες από εργαστήρια ειδικοτήτων με τον απαραίτητο εργαστηριακό εξοπλισμό , ώστε οι μαθητευόμενοι να εμπεδώσουν τα όσα έχουν μάθει στα Θεωρητικά μαθήματα και να τα εφαρμόσουν πρακτικά πλέον, σύμφωνα βέβαια με το αναλυτικό πρόγραμμα σπρουδών,ώστε να μπορούν να βγουν στην αγορά εργασίας έχοντας το αντίστοιχο πτυχίο. -Τα Εργαστηριακά Κέντρα, λόγω του ακριβού εξοπλισμού τους να μπορούν να εξυπηρετήσουν τα Επαγγελματικά Λύκεια ,ημερήσια και εσπερινά, τα Δ.Ι.Ε.Κ ,τις Ε.Σ.Κ και πιθανό άλλες δομές επαγγελματικής φύσεως και την Μαθητεία των ΕΠΑΛ χωρίς να χρειάζεται κάθε μονάδα να διαθέτει τα δικά της εργαστήρια. Για την Διοίκηση και ορθή Λειτουργία του εργαστηριακού Κέντρου υπεύθυνοι ήταν τα στελέχη του ΕΚ, δηλαδή Διευθυντής, υποδιευθυντής, Υπεύθυνοι Τομέων,υπεύθυνοι εργαστηρίων και Σύλλογος Διδασκόντων με πολλαπλές ευθύνες και υποχρεώσεις ώστε να διασφαλίζεται τόσο η τήρηση των προγραμμάτων σπουδών,όσο και η ασφάλεια των μαθητών/καταρτιζόμενων /μαθητευόμενων κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών μαθημάτων, καθώς επίσης και η συντήρηση και σωστή λειτουργία του εξοπλισμού. Σύμφωνα με την παρ. 3 " Ο Διευθυντής του Ε.Κ. ή ο Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι αρμόδιοι για: α) την οργάνωση και λειτουργία των εργαστηρίων, β) τη συντήρηση μηχανημάτων, οργάνων και λοιπού εξοπλισμού, γ) την προμήθεια του απαραίτητου υλικού, δ) την υποβολή προτάσεων σχετικά με την ανανέωση και τη συμπλήρωση του εξοπλισμού των εργαστηρίων, ε) την εκτέλεση όλων των απαραιτήτων ενεργειών για την επισκευή τους, στ) την τήρηση βιβλίων υλικού και μητρώων μηχανημάτων για τον εργαστηριακό εξοπλισμό, καθώς και ζ) τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ασφάλειας για τη λειτουργία των εργαστηρίων." Πώς είναι δυνατόν ο Διευθυντής του ΕΚ ή ο Υποδιευθυντής που θα καλύπτει πιθανόν άλλο ωράριο να εξασφαλίσουν τα παραπάνω ,χωρίς να διαθέτουν προσωπικό δηλαδή τουλάχιστον τους Υπεύθυνους Τομέων και εργαστηρίων αφού αυτοί θα ανήκουν στις σχολικές μονάδες; Πώς θα διασφαλίζεται η λειτουργία των ΙΕΚ ,από ποιόν Υπεύθυνο Τομέα αφού δεν θα ανήκει στο ΕΚ αλλά σε κάποια σχολική μονάδα; Πώς θα διασφαλιστεί η φύλαξη,συντήρηση, καταγραφή αναγκών τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε αναλώσιμα όταν δεν θα υπάρχει κεντρικός έλεγχος από το Ε.Κ . αλλά ο κάθε Υπεύθυνος Τομέα και υπεύθυνος εργαστηρίου που θα έχει η κάθε σχολική μονάδα θα κάνει τα "δικά του"; Για τους παραπάνω λόγους πιστεύω ότι το ΕΚ δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο με Διευθυντή και Υποδιευθυντή. Επιπλέον θέλω να αναφέρω ότι οι όποιες διαφωνίες και δυσλειτουργίες μεταξύ ΕΠΑΛ, ΙΕΚ και ΕΚ ωφείλονται κυρίως στους μη διακριτούς ρόλους τους και ασάφειες της Νομοθεσίας. Πιστεύω οτι με κάποιες βελτιώσεις και φυσικά καλή συνεργασία των αντίστοιχων μονάδων τα όποια προβλήματα μπορούν να επιλυθούν.