Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Θανάσης Μιτζιφίρης | 5 Ιανουαρίου 2024, 06:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να επαναλάβω ότι οι νέοι Υπεύθυνοι Τομέα, μπορούν να έχουν τις αρμοδιότητες που προβλέπονται σε αυτό το άρθρο, αλλά προτείνω πάλι ότι πρέπει να διατίθενται στα ΕΚ και να αποτελούν στελέχη Διοίκησης στο ΕΚ. Τα τελευταία χρόνια τα μισά εργαστήρια ειδικοτήτων παραμένουν χωρίς Υπεύθυνο Εργαστηρίου και τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει παράλληλα ο Υπεύθυνος Τομέα. Ποιος θα αναλάβει λοιπόν τα καθήκοντα αυτά στο νέο νομοσχέδιο αν δεν καλυφθεί η θέση του Υπεύθυνου Εργαστηρίου; Ο Δντης του ΕΚ; Επίσης από τα εργαστήρια που έχουν Υπεύθυνο Εργαστηρίου, πολύ συχνά αυτός είναι αναπληρωτής, που αλλάζει κάθε χρόνο. Πάντα ο συνδετικός κρίκος για την συνέχεια, την αποτελεσματική και ασφαλή λειτουργία του εργαστηρίου και τον έλεγχο του εξοπλισμού ήταν ο Υπεύθυνος Τομέα. Αν υπάρχει η πρόθεση μακροπρόθεσμα να καταργηθούν τα ΕΚ και τα 2 εναπομείναντα στελέχη τους (Δντης και Υπδντης του ΕΚ) ΚΑΙ τα καθήκοντα του Δντη ΕΚ να περάσουν στα καθήκοντα Διευθυντή ΕΠΑΛ, τότε θα μπορούσαν οι Υπεύθυνοι Τομέα να ανήκουν στο ΕΠΑΛ. Διότι τότε ο Διευθυντής ΕΠΑΛ θα είχε την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία των Εργαστηρίων και θα έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εφαρμογή των αρμοδιοτήτων των Υπεύθυνων Τομέων και Υπευθύνων Εργαστηρίων, σχετικά με την ομαλή, ασφαλή και αποδοτική λειτουργία των εργαστηρίων. Διαφορετικά αν ένας Υπεύθυνος Τομέα ανήκει στο ΕΠΑΛ, είναι λογικό να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στα καθήκοντα που του αναθέτει η Διεύθυνση του ΕΠΑΛ και όχι φυσικά η Διεύθυνση του ΕΚ. Δεν διαφωνώ ότι οι διαθέσεις εκπαιδευτικών από το ένα σχολείο στο άλλο δημιουργούσε πάντα ένα πονοκέφαλο, δυσλειτουργία και ίσως προστριβές. Επίσης συμφωνώ ότι ο ρόλος του Υπεύθυνου Τομέα δεν πρέπει να διαχωρίζει θεωρία με εργαστήριο. Η προσωπική μου άποψη, πάντως είναι ότι με την προτεινόμενη δομή, η ποιότητα διεξαγωγής των εργαστηριακών μαθημάτων θα υποβιβαστεί σημαντικά και η λειτουργικότητα των εργαστήριων (που με τόσο κόπο έχει φτάσει στο σημερινό επίπεδο) θα φθίνει σταδιακά.