Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 8 – Διάρθρωση Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για άτομα με αναπηρία-Προσθήκη άρθρου 24Β στον ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών | 5 Ιανουαρίου 2024, 11:31
1. Αναφορικά με το προσωπικό των Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) των Σ.Α.Ε.Κ για ΑμεΑ κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη κοινωνικού λειτουργού και ψυχολόγου, προκειμένου να στηρίξουν τα άτομα με αναπηρία όρασης που θα απευθυνθούν για συμβουλευτική σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Η παρουσία τους θα βοηθήσει τα ΑμεΑ, τα οποία βιώνουν τόσες διακρίσεις και ιδιαίτερα στον τομέα της εργασίας να ενδυναμωθούν και να διεκδικήσουν την επαγγελματικής τους αποκατάσταση . 2. Επίσης, οι υπηρεσίες θα μπορούσαν να στελεχώνονται από επόπτες, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για τη σωστή αντιμετώπιση των ατόμων με αναπηρία από τις επιχειρήσεις υποδοχής. 3. Ακόμη, το προσωπικό των υπηρεσιών που αναφέρονται στο σχέδιο νόμου θα πρέπει να είναι καταλλήλως καταρτισμένο, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Ειδικότερα, η ύπαρξη προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ειδική αγωγή, η γνώση νοηματικής και γραφής και ανάγνωσης Braille θα πρέπει να είναι βασικά προσόντα που θα ζητούνται από το υποψήφιο προσωπικό. 4. Τέλος, δεν υφίσταται συμπερίληψη εάν δεν υπάρχουν και τα αντίστοιχα εργαλεία- τεχνολογικά μέσα που θα κάνουν την γνώση και τις πληροφορίες προσβάσιμες σε όλους (π.χ. κείμενα σε braille, τεχνολογίες πληροφορικής και τεχνολογιών). Ειδικότερα, οι ΤΠΕ μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην κοινωνικοοικονομική ενσωμάτωση και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ευπαθών πληθυσμιακών ομάδων. Για τα άτομα με αναπηρία οι ΤΠΕ αποτελούν ένα εφόδιο για ενεργή συμμετοχή στη κοινωνία.