Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Θεοδωρόπουλος Σωτηρης | 5 Ιανουαρίου 2024, 12:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΈΝΤΡΑ (ΕΚ) ΣΉΜΕΡΑ και παλιότερα ΣΕΚ αποτελούσαν το βασικό πυλώνα της ΤΕΕ. Είναι ο χώρος της εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη, παρέχουν εργαστηριακή διδασκαλία σε μαθητές επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και ΙΕΚ, είναι αυτός (ο χώρος εκπαίδευσης) που οι απόφοιτοι δεκαετιών επικαλούνται, όταν αναφέρονται στις σπουδές τους, ως ένδειξη σημαντικότητας για την εκπαίδευσή τους. Βελτιωτικές κινήσεις γίνονταν από τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου αναγνωρίζοντας τη χρησιμότητα τους. Παρατηρείται ότι με το ΣΝ αποσαθρώνεται η δομή τους με: Κατάργηση των συλλογικών οργάνων του ΕΚ, όπως αυτή του ΣΔ Κατάργηση (επί της ουσίας) των υπευθύνων τομέων που είχαν αντικείμενο την οργάνωση και λειτουργία τους Κατάργηση του ρόλου των υπεύθυνων εργαστηρίων, που είναι καταλυτική για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία των εργαστηρίων, αλλά και για τη αξιοποίηση και διασφάλιση του εξοπλισμού. Αν το ζητούμενο είναι η αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις της κοινωνίας, αυτό «περνάει» μέσα από τη: • δημιουργία αυτόνομων, πλήρως εξοπλισμένων Εργαστηριακών Κέντρων (ΕΚ), κατάλληλα διαρθρωμένων με διακριτές αρμοδιότητες και ρόλους, που θα μπορούν να εξυπηρετούν τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ και των ΔΙΕΚ . • Ουσιαστική διοικητική διάρθρωση με Δ/ντες, Υποδ/ντές, Τομεάρχες, Υπευθύνους Εργαστηρίων, που μαζί με τους διδάσκοντες θα αποτελούν ένα συλλογικό όργανο ενισχυμένων αρμοδιοτήτων . Τέλος, κάνοντας μια αποδελτίωση των λεπτομερέστατων ανησυχιών, των προβληματισμών, των προτάσεων των συναδέλφων(με τους οποίους και συμφωνώ), καταλήγω ότι η εφαρμογή αυτούσιου αυτού του νόμου θα είναι ενάντια από τις προσδοκίες της εκπαιδευτικής κοινότητας της ΤΕΕ για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και επιπλέον θα οδηγήσει σε μαρασμό και αποδυνάμωση της.