Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 3: Διαφάνεια και αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού, επαναπροσδιορισμός του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τουςΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Πασίση | 12 Φεβρουαρίου 2011, 23:30
Στη διαδικασία στελέχωσης των πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού (ΛΟΓΟΣ) και για τις ανάγκες των κέντρων αυτών σε εκπαιδευτικούς προτείνω την παρακάτω διαδικασία: 1. Λεπτομερής περιγραφή των θέσεων, των καθηκόντων που συνδέονται με αυτές, των απαιτήσεων σε γνώσεις και εμπειρία, των υποχρεώσεων ωραρίου καθώς και της προσφερόμενης αμοιβής. 2. Τα μέσα δημοσιοποίησης αυτών των θέσεων να είναι τέτοια ώστε να διασφαλίζεται η έγκαιρη ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων. 3. Η επιλογή του κατάλληλου για την κάλυψη μίας τέτοιας θέσης ασφαλώς είναι δικαίωμα αυτού που καταβάλλει την αμοιβή. 4. Η αμοιβή θα διαμορφώνεται αναλόγως των προσόντων και της εμπειρίας και να είναι αντίστοιχη των διπλωματικών μας υπαλλήλων. 5. Η διάρκεια της παραμονής στη θέση να εξαρτάται πλήρως από ενδιάμεσες ουσιαστικές αξιολογήσεις. 6. Στην επιλογή όλοι προσέρχονται ισότιμα. Δεν υπάρχουν αποκλεισμοί. Δεν υπάρχουν προνομιακές μεταχειρίσεις.Όσοι ανταποκρίνοται στην περιγραφή της θέσεως έχουν δικαίωμα συμμετοχής. Το ποιος λοιπόν είναι ο κατάλληλος ως εκπαιδευτικός για να εργαστεί στον ΛΟΓΟ καθορίζεται στην περιγραφή της θέσης κυρίως από το αντικείμενο της εργασίας που καλείται να αναλάβει: Η διδασκαλία των Ελληνικών ως κύρια, δεύτερη ή ξένη γλώσσα. Η διδασκαλία στοιχείων ελληνικού πολιτισμού. Ιεραρχικά είναι οι φιλόλογοι οι πλέον κατάλληλοι μετά οι δάσκαλοι. Όμως αυτός που θα επιλέξει πρέπει να αξιολογήσει επίσης την ύπαρξη μεταπτυχιακής εξειδίκευσης, την εμπειρία, την γνώση της γλώσσας της χώρας εργασίας. Άρα ένας δάσκαλος με όλα αυτά τα πρόσθετα προσόντα πιθανώς να προηγείται ενός φιλολόγου χωρίς επιπλέον προσόντα. Όσον αφορά τη γλώσσα και την εθνικότητα των υποψηφίων να τιμούμε τις δεσμεύσεις μας στο ευρωπαϊκό δίκαιο, για τις χώρες εκτός ΕΕ αυτή είναι μία παράμετρος που έχει επίσης να κάνει με τον αριθμό και την ποιότητα των υποψηφίων καθώς και με τις ιδιομορφίες της τοπικής κοινότητας. Η αρχή μας πρέπει να είναι να μην αποκλείουμε κανέναν (ομογενή, αλλογενή, φιλόλογο ξένης γλώσσας, απόφοιτο άλλης πανεπιστημιακής σχολής αλλά με πολυετή πείρα στη διδασκαλία της γλώσσας) και να μην πριμοδοτούμε κανέναν για λόγους πέραν από αυτούς που έχουν να κάνουν ουσιαστικά με την άσκηση αυτού του έργου (διορισμένος, αδιόριστος, αναπληρωτής, γονιός, σύζυγος).