Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ A΄ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΝΟΥΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 5 Ιανουαρίου 2024, 15:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αποτελεί εδώ και δεκαετίες το φτωχό συγγενή της εκπαίδευσης. Οι επιλογές κυρίως των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών και δευτερευόντως της ελληνικής κοινωνίας οδήγησαν τη συγκεκριμένη κατηγορία εκπαίδευσης σε τελευταία επιλογή για σπουδές και την οικονομία της χώρας σε πρόβλημα με την έλλειψη ειδικευμένων εργαζόμενων και την ανάγκη εισαγωγής εργατικών χεριών από τρίτες χώρες. Το όραμα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης όλων των νέων στην Ελλάδα που σε καμιά χώρα στο δυτικό κόσμο δεν υπάρχει δεν απέδωσε στο ελάχιστο ούτε στη χώρα και σε πολλές περιπτώσεις ούτε και στις οικογένειες και τους νέους. Τι πρέπει να γίνει για να καταστεί η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σημαντική επιλογή των νέων - Μείωση των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικά σε σχολές με αποφοίτους που έχουν χαμηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας. - Αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας με αύξηση του επιπέδου σπουδών ώστε η επιλογή σπουδών στα πανεπιστήμια να μη γίνεται με χαμηλά κριτήρια και απλά για την απόκτηση ''χαρτιών''. - Άμεση διασύνδεση των ειδικοτήτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας. - Μεγάλη χρηματοδότηση του κράτους στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που θα έχει συγκεκριμένο ποσοστό σε σχέση με τη χρηματοδότηση της τριτοβάθμια εκπαίδευσης. - Αναδιαμόρφωση του χάρτη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με δημιουργία ισχυρών σχολών σε μεγάλες πόλεις και με υποστήριξη των σπουδαστών αντίστοιχη τη μέριμνα που παρέχεται στους φοιτητές των πανεπιστημίων (πχ. υποτροφίες, επίδομα στέγασης, σίτιση κτλ.). - Αυστηρό πλαίσιο σπουδών με παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και κατάρτισης. - Υποχρεωτική πρακτική άσκηση με επιδότηση για όλους τους σπουδαστές στο πλαίσιο της διττής εκπαίδευσης που πρέπει να έχουν οι σπουδαστές των συγκεκριμένων σχολών. - Κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλους τους αποφοίτους των σχολών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. - Διασφάλιση δυνατότητας αποφοίτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με προκαθορισμένες προϋποθέσεις. - Επανεξέταση της κατανομής των πτυχιούχων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων καθώς υπάρχουν πχ. ηλεκτρολόγοι επιπέδου 3, επιπέδου 4 και επιπέδου 5 που ουσιαστικά απευθύνονται στην ίδια αγορά εργασίας. Επιπλέον, με αυτό το διαχωρισμό θα υπάρχουν πιθανόν προβλήματα και στην ύπαρξη σχολών διαφορετικών ταχυτήτων. - Για πολλά χρόνια το καλύτερο αποτέλεσμα στη χώρα όσον αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση είχαν οι Επαγγελματικές Σχολές της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) όμως και αυτές λόγω των παθογενειών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και των επιλογών των κυβερνήσεων οδηγήθηκαν σε απαξίωση. Μόνο με γενναίες πολιτικές αποφάσεις μπορεί να ανατραπεί η αλλαγή για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.