Θα πρέπει να προστεθεί (σύμφωνα με την πρόταση της Ακαδημίας Αθηνών, η οποία όμως παραλείφθηκε) ότι ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο πλαίσιο της ως άνω εποπτείας ασκεί τον έλεγχο νομιμότητος των πράξεων της Ακαδημίας (διορίζοντας τους Ακαδημαϊκούς, εγκρίνοντας την ετήσια επιχορήγηση της Ακαδημίας κ.λπ.), διότι άλλως η αναφερόμενη εποπτεία είναι άνευ περιεχομένου. Ο έλεγχος αυτός αφορά διοικητικό έλεγχο, σύμφωνα με την πάγια νομολογία του ΣτΕ (βάσει πολλών αποφάσεών του). Πρόδηλο είναι ότι η ίδια η Ακαδημία δεν μπορεί να ελέγξει τις πράξεις της, διότι έτσι καθίσταται ελέγχουσα και ελεγχόμενη.
Θα πρέπει να προστεθεί (σύμφωνα με την πρόταση της Ακαδημίας Αθηνών, η οποία όμως παραλείφθηκε) ότι ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο πλαίσιο της ως άνω εποπτείας ασκεί τον έλεγχο νομιμότητος των πράξεων της Ακαδημίας (διορίζοντας τους Ακαδημαϊκούς, εγκρίνοντας την ετήσια επιχορήγηση της Ακαδημίας κ.λπ.), διότι άλλως η αναφερόμενη εποπτεία είναι άνευ περιεχομένου. Ο έλεγχος αυτός αφορά διοικητικό έλεγχο, σύμφωνα με την πάγια νομολογία του ΣτΕ (βάσει πολλών αποφάσεών του). Πρόδηλο είναι ότι η ίδια η Ακαδημία δεν μπορεί να ελέγξει τις πράξεις της, διότι έτσι καθίσταται ελέγχουσα και ελεγχόμενη.