Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Φωτεινή Καγιόγλου | 8 Φεβρουαρίου 2024, 22:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ ότι θα ενίσχυε την υποστελεχωμένη ακαδημαϊκή κοινότητα, ιδίως στα πανεπιστήμια που βρίσκονται στην επαρχία, να εξελίσσονται μέλη της που έχουν αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα. Προς επίρρωση της παραπάνω θέσης μου προτείνω την εξής προσθήκη: "Τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. δύνανται να ζητήσουν από τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος στο οποίο υπηρετούν την ένταξή τους σε θέσεις μέλους Δ.Ε.Π. και σε βαθμίδα την οποία προσδιορίζει σχετική απόφαση της Γ.Σ. Τα κριτήρια αξιολόγησης δύναται να ακολουθούν των σχετικών διατάξεων του ν. 4009/2011 (Α'195) και του ν 5078/2023. Σε περίπτωση θετικής κρίσης εντάσσονται σε θέση της αντίστοιχης βαθμίδας που ιδρύεται αυτοδίκαια στο Πανεπιστήμιο με την προηγηθείσα απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος και σχετική διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Παιδείας και του οικείου Πρύτανη. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης της γενικής συνέλευσης παραμένουν στη θέση Ε.ΔΙ.Π. ή Ε.Ε.Π. που κατέχουν. Οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού που καλύπτουν τη μισθοδοσία του ως άνω εντασσόμενου προσωπικού μεταφέρονται για τις νέες θέσεις που συνιστώνται. Σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 4009/2011 (Α'195), ελάχιστη προϋπόθεση για την εκλογή σε θέση Δ.Ε.Π. είναι η κατοχή διδακτορικού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα και με το άρθρο 17 του του ν. 4009/2011 (Α'195) προϋπόθεση για εκλογή σε θέση καθηγητή όλων των βαθμίδων είναι η κατοχή διδακτορικού διπλώματος, καθώς και η συνάφεια αυτού του εν γένει ερευνητικού, επιστημονικού, διδακτικού, κλινικού ή καλλιτεχνικού έργου των υποψηφίων με το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης. Η προϋπόθεση κατοχής διδακτορικού διπλώματος για κατάληψη θέσης καθηγητή δεν ισχύει προκειμένου περί γνωστικού αντικειμένου εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής κατά τους κανόνες της οικείας τέχνης ή επιστήμης (de lege artis). Στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου, προϋπόθεση για την εκλογή αποτελεί το αναγνωρισμένο έργο με βραβεύσεις σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς, η συμμετοχή σε εθνικές και διεθνείς εκθέσεις και γενικώς η εθνική και διεθνής αναγνώριση του έργου. Οι πρόσθετες προϋποθέσεις και τα προσόντα για την κατάληψη θέσης καθηγητή, συμπεριλαμβανομένης και της διδακτικής ικανότητας, καθορίζονται, ανάλογα με τη βαθμίδα, το γνωστικό αντικείμενο της θέσης και τις διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες της σχολής, από τον Οργανισμό κάθε ιδρύματος. Παραδείγματος χάρη, στα προσόντα εκλογής των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μπορούν να ζητηθουν, αν το κρίνει αναγκαίο η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, επιπλέον του διδακτορικού τα ακόλουθα: Α.Δύο ακαδημαϊκά έτη διδασκαλίας μετά την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό αντικείμενο του Τομέα σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή ομοταγή ιδρύματα του εξωτερικού ή αναγνωρισμένου επαγγελματικού έργου ανάλογου επιπέδου σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή εργασίας σε αναγνωρισμένα ερευνητικά ή εκπαιδευτικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής ή συμμετοχής με αμοιβή σε οργανωμένα ερευνητικά ή εκπαιδευτικά προγράμματα. Το παραπάνω χρονικό διάστημα μπορεί να κατανέμεται συνδυαστικά στις ανωτέρω δραστηριότητες, οι οποίες σε κάθε περίπτωση είναι αντίστοιχες με το επιστημονικό επίπεδο και συναφείς με το γνωστικό πεδίο της θέσης που προκηρύσσεται. Β. Πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους, αυτοδύναμες ή σε συνεργασία με άλλους ερευνητές ή πρωτότυπη επιστημονική μονογραφία, εξαιρουμένων των αυτοεκδόσεων ή συνδυασμός των παραπάνω. Γ. Για την εκλογή θα συνεκτιμάται κατά πόσο το συνολικό έργο του υποψηφίου θεμελιώνει προοπτικές ακαδημαϊκής εξέλιξής του."