Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Α. | 8 Φεβρουαρίου 2024, 23:05
Το υπουργείο οφείλει να ακούσει τις σοβαρότατες ενστάσεις των φοιτητών, των μελών ΔΕΠ, των λοιπών μελών διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού και των διοικητικών υπαλλήλων που γνωρίζουν εκ των έσω και υπηρετούν το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Το νομοσχέδιο στηρίζεται σε "ερμηνείες" του Συντάγματος, ενώ τα προβλήματα στον *κατ' επίφαση* αξιοκρατικό τρόπο εισαγωγής φοιτητών σε αυτά είναι ήδη αντιληπτά από όλους. Ακόμη και όσοι υποστηρίζουν την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων, τονίζουν ότι δεν πρόκειται να ιδρύσουν παραρτήματα τα σοβαρά πανεπιστήμια του εξωτερικού, με υψηλές αξιολογήσεις και ερευνητικές επιδόσεις. Το ζήτημα της μετανάστευσης φοιτητών για σπουδές, στον βαθμό που αφορά τις προπτυχιακές σπουδές, είναι παραπλανητικό. Αφενός, μπορεί να αντιμετωπιστεί με διευκόλυνση της εισαγωγής των υποψηφίων στα δημόσια Πανεπιστήμια (π.χ. κατάργηση ή τροποποίηση του συστήματος της ΕΒΕ). Αφετέρου πρέπει να αναρωτηθούμε αν η λύση για όσους δεν καταφέρνουν να εισαχθούν στα δημόσια Πανεπιστήμια είναι αμφιβόλου ποιότητας σπουδές σε μη κρατικά ιδρύματα. Αυτές οι σπουδές θα είναι μια εύκολη λύση ή και μια τιμωρία για όσους δεν διαθέτουν τα χρήματα για τα δίδακτρα. Οι μαθητές θα πρέπει κανονικά να ενθαρρύνονται να βελτιωθούν και να ξαναπροσπαθήσουν, όχι να οδηγούνται σε ιδιωτικά ιδρύματα με ευκολότερη πρόσβαση λόγω διαφορετικής ΕΒΕ. Μόνο ένα ισχυρό δημόσιο Πανεπιστήμιο μπορεί να εγγυηθεί την ακαδημαϊκή ελευθερία, την ποιότητα στην διδασκαλία και την έρευνα και το κύρος των τίτλων που απονέμει.