Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Σταυρούλα Κ. | 9 Φεβρουαρίου 2024, 13:10
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 58: Εγγραφή αλλοδαπών-αλλογενών στα ελληνόγλωσσα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ της ημεδαπής Η εγγραφή αλλοδαπών φοιτητών σε ελληνόγλωσσα τμήματα των Δημοσίων ΑΕΙ θα επιτρέπει την καταβολή διδάκτρων για την εγγραφή σε ένα τμήμα στο οποίο οι Έλληνες μαθητές δύναται να εισαχθούν μόνο μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων. Δηλαδή για την ίδια θέση θα δημιουργηθούν φοιτητές δύο ταχυτήτων; Αυτό συνιστά κατάφωρη παραβίαση του δημοσίου χαρακτήρα των Δημοσίων ΑΕΙ, στα οποία η πρόσβαση είναι δυνατή μόνο μέσω Εξετάσεων. Τα ελληνόγλωσσα τμήματα των Δημοσίων ΑΕΙ αποτελούν τον βασικότερο-εάν όχι μοναδικό- στόχο της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων εξεταζόμενων. Με το άρθρο αυτό θα επιτρέπεται η επί πληρωμή εισαγωγή σε αμιγώς Δημόσια Πανεπιστήμια, γεγονός που εγείρει προβληματισμούς για μια μεθοδευμένη και με δόλο προσπάθεια "ιδιωτικοποίησης" της Δημόσιας Παιδείας. Είναι εξαιρετικά υποτιμητικό να υποβάλλονται οι Έλληνες μαθητές στη διαδικασία των Πανελληνίων ενώ την ίδια στιγμή αλλοδαποί θα μπορούν να εξαγοράσουν την ίδια θέση. Αναφέρεστε σε Ελληνόγλωσσα Προπτυχιακά Προγράμματα, στα οποία ο μοναδικός τρόπος εισαγωγής για τους Έλληνες είναι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις, θεσμός αδιάβλητος και αξιοκρατικός ώστε η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια να γίνεται επί ίσοις όροις. Λειτουργούν, με επιτυχία, Ξενόγλωσσα Προπτυχιακά Προγράμματα τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά σε Αλλοδαπούς φοιτητές με την καταβολή διδάκτρων. Η πρόταση μου είναι να διευρύνετε τα συγκεκριμένα Προγράμματα και όχι να επιτρέψετε την "εξαγορά" θέσεων σε Ελληνόγλωσσα τμήματα. Θα ήταν τρομερά άδικο για μαθητές που έδωσαν τον δικό τους σκληρό, επίπονο αγώνα να επιτρέψετε την εισαγωγή αλλοδαπών με δίδακτρα στα ίδια τμήματα. Επιπλέον, θα είναι εξαιρετικά δυσλειτουργικό για την ομαλή ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας -που πραγματοποιείται αποκλειστικά στα Ελληνικά- να συμμετέχουν αλλοδαποί φοιτητές που θα αδυνατούν, όπως είναι λογικό, να παρακολουθούν τις διαλέξεις. Συνάγεται, λοιπόν, ότι η εξωστρέφεια των Ελληνικών Πανεπιστημίων είναι αναγκαία και επιτυγχάνεται μέσω των Ξενόγλωσσων Προπτυχιακών Προγραμμάτων. Η εγγραφή αλλοδαπών στα Ελληνόγλωσσα Προπτυχιακά Προγράμματα μέσω της καταβολής διδάκτρων συνιστά ευθεία επίθεση στον δημόσιο, αμερόληπτο και αξιοκρατικό χαρακτήρα των Πανεπιστημίων, που διασφαλίζεται μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων. Οι Έλληνες φοιτητές οφείλουμε να πρωταγωνιστούμε στα Τμήματα στα οποία εισαχθήκαμε έπειτα από πολυετή προσπάθεια και πολλαπλές θυσίες, στις οποίες εντάσσονται φυσικά και οι αδιάκοπες προσπάθειες των οικογενειών μας να σταθούν αρωγοί-ηθικοί και οικονομικοί- στην κακοτράχαλη ανηφόρα των Πανελληνίων Εξετάσεων. Διασφαλίστε τον ακέραιο και δημόσιο χαρακτήρα των Δημοσίων Ελληνικών Πανεπιστημίων. Ειδάλλως, οποιαδήποτε άλλη ενέργεια έρχεται σε ρήξη με τις συνταγματικές υποχρεώσεις της Πολιτείας συνιστά προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των θέσεων που διεκδικούνται από τους Έλληνες φοιτητές μόνο μέσω Εξετάσεων. Ας συνεργαστούμε, Πολιτεία και Φοιτητές, για την ουσιαστική βελτίωση και πρόοδο των Ελληνικών Δημοσίων Πανεπιστημίων. Οι καιροί επιτάσσουν την σύμπραξη και την συνεργασία, όχι την υποβάθμιση των κεκτημένων με κόπο θέσεων των Ελλήνων Φοιτητών.