Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Γιάκας | 9 Φεβρουαρίου 2024, 18:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση και το άρ.173 του ν. 4975/2022 περί «Εντεταλμένων Διδασκόντων» και συγκεκριμένα στην περίπτωση ε) της παραγράφου 9: «Δεν επιτρέπεται η απασχόληση ως εντεταλμένων διδασκόντων φυσικών προσώπων υπάλληλοι με σχέση δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε φορείς του δημοσίου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.4270/2014». Ως προς το ζήτημα αυτό έχουν πραγματοποιηθεί αλλεπάλληλα διαβήματα προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ χωρίς καμία μέχρι σήμερα ανταπόκριση. Ειδικότερα, παρενέβη ο Συνήγορος του Πολίτη στις 9/3/2023, μετά από επιστολή που έλαβε από ενδιαφερόμενους/ες, αποστέλλοντας έγγραφο προς την πρώην Υπουργό κα Κεραμέως με το οποίο ζητούσε να εξετάσει «το ενδεχόμενο αναθεώρησης της διάταξης της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α ́ 141), στην κατεύθυνση απαλοιφής της περίπτωσης ε ́ (υπάλληλοι με σχέση δημοσίου δίκαιου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε φορείς του δημοσίου τομέα) από τα εξαιρούμενα πρόσωπα της διαδικασίας ανάθεσης διδακτικού έργου σε εντεταλμένους διδάσκοντες, προκειμένου να διασφαλίζονται ισότιμες και δίκαιες προοπτικές πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα ΑΕΙ για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητά τους». Ωστόσο δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση στο διάβημα της Ανεξάρτητης Αρχής. Στις 7/11/2023 στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου κατατέθηκε ερώτημα από βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, οι οποίοι ρωτάνε τον υπουργό κο Πιερρακάκη για το εάν προτίθεται να καταθέσει τροπολογία επί του άρθρου 173 του ν. 4975/2022 περί «Εντεταλμένων Διδασκόντων» με την οποία να καταργηθεί η διάταξη με βάση την οποία απαγορεύεται στους υπάλληλους με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε φορείς του δημοσίου τομέα αποκαθιστώντας την αδικία την οποία υφίστανται οι διδάκτορες Υπάλληλοι του Δημοσίου. Ο υπουργός δεν απάντησε ποτέ παρά τη σχετική προθεσμία που ορίζεται από τον Κανονισμό της Βουλής. Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση οι υπηρετούντες Δημόσιοι Υπάλληλοι αποκλείονται από την προοπτική να θεμελιώσουν και τις προϋποθέσεις για ενδεχόμενη μετέπειτα εκλογή τους σε θέσεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, καθώς σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις αναφορικά με τα προσόντα εκλογής μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (άρθ. 143, ν. 4957/2022), απαιτείται ο υποψήφιος να έχει συμπληρώσει, αναλόγως της βαθμίδας της προκηρυσσόμενης θέσης, από τρία (3) έως έξι (6) έτη εμπειρίας αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επειδή το άρ.173 του ν. 4975/2022 περί «Εντεταλμένων Διδασκόντων» αντιστρατεύεται τις αρχές της ισότητας, της ισονομίας και της δικαιοσύνης στην προοπτική πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων. Επειδή κάθε ευρωπαϊκή χώρα η οποία επιθυμεί να θεωρείται δημοκρατική οφείλει να σέβεται τα διαβήματα των Ανεξάρτητων Αρχών όπως ο Συνήγορος του Πολίτη. Για τους παραπάνω λόγους, στο παρόν νομοσχέδιο πρέπει να προστεθεί τροπολογία η οποία να αναθεωρεί τη διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α ́ 141), στην κατεύθυνση απαλοιφής της περίπτωσης ε ́ (υπάλληλοι με σχέση δημοσίου δίκαιου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε φορείς του δημοσίου τομέα) από τα εξαιρούμενα πρόσωπα της διαδικασίας ανάθεσης διδακτικού έργου σε εντεταλμένους διδάσκοντες, προκειμένου να διασφαλίζονται ισότιμες και δίκαιες προοπτικές πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα ΑΕΙ για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητά τους. Σε αντίθετη περίπτωση απλά επιβεβαιώνετε το πρόσφατο (7/2/2024) ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ενέταξε τη χώρα μας στη «μαύρη λίστα» των κρατών που καταδικάζονται για καταπάτηση του Κράτους Δικαίου. Κωσταντίνος Γιάκας Διδάκτορας Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών Υπάλληλος Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών