Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά3ο πεδίο διαβούλευσης: Εντοπισμός σημείων στο ισχύον για κάθε χώρα ή περιοχή σύστημα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, τα οποία χρήζουν αναθεώρησης ή ενίσχυσης και προτάσεις για την καλύτερη σύνδεση των μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης με τα κατά τόπους εκπαιδευτικά συστήματαΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Ρεμούνδου | 24 Φεβρουαρίου 2011, 23:54
Πάντα οι διαπιστώσεις και προτάσεις μου έχουν σχέση με το Παρίσι. Υπάρχουν στο Παρίσι πολλά γαλλικά σχολεία, που ανταποκρινόμενα σε ανάλογη ζήτηση, παρέχουν τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες τους να διαλέγουν τα Αρχαία Ελληνικά ως μάθημα επιλογής. Είναι πολλά τα παιδιά των απόδημων Ελλήνων, αλλά και Γάλλοι μαθητές και Γαλλίδες μαθήτριες, καθώς και μαθητές/τριες άλλων εθνοτήτων που κάνουν αυτή την επιλογή. Θα μπορούσε, επομένως, να καλλιεργηθεί μια σχέση ανάμεσα στο Πνευματικό Κέντρο (βλ. πρότασή μου στο 1ο πεδίο της διαβούλευσης) και τα γαλλικά σχολεία, στα οποία διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά. Το Πνευματικό Κέντρο θα μπορούσε να απευθύνει σ’ αυτά τα σχολεία: α) Πρόσκληση, προκειμένου τα παιδιά τους να παρακολουθούν και συμμετέχουν σε εκδηλώσεις του Πνευματικού Κέντρου, που θα έχουν σχέση με παρουσιάσεις έργων (οποιασδήποτε μορφής) συναφών προς αυτά που διδάσκονται ή που συνδέουν την αρχαία ελληνική κληρονομιά με σύγχρονα ελληνικά, γαλλικά έργα ή όποια άλλα. εμπνευσμένα από αυτήν. β) Πρόσκληση, προκειμένου τα παιδιά από τα γαλλικά σχολεία να συνεργάζονται και συνδιοργανώνουν με τα παιδιά των ελληνικών σχολείων του Πνευματικού Κέντρου κοινές εκδηλώσεις αμοιβαίου ενδιαφέροντος. (για παράδειγμα παιχνίδια γνώσεων, με απονομή στους νικητές κάποιων επάθλων) γ) Πρόσκληση, προκειμένου να γίνουν αδελφοποιήσεις ανάμεσα στα σχολεία αυτά με σχολεία στην Ελλάδα. Το Πνευματικό Κέντρο θα μπορούσε να αναλάβει την διερεύνηση, τις επαφές τη δημιουργία του δίαυλου επικοινωνίας, που θα έδινε την ευκαιρία, εκτός των άλλων, και για ανταλλαγή επισκέψεων και προς τις δύο κατευθύνσεις. Τελικός στόχος θα ήταν να διεγερθεί το ενδιαφέρον όλων αυτών των παιδιών και προς την σύγχρονη Ελλάδα , πιθανώς την εκμάθηση της Νέας Ελληνικής γλώσσας και οπωσδήποτε την ομορφιά και τον πολιτισμό της. Κατερίνα Ρεμούνδου – Φιλόλογος