Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 1: Δημιουργία συστήματος διάγνωσης εκπαιδευτικών αναγκών, συντονισμού και αξιολόγησης του παραγόμενου έργου σε σχέση με τους διατιθέμενους πόρους. Γεωγραφικός διαχωρισμός σε Ευρώπη, Υπερπόντιες χώρες (Αμερική, Αυστραλία), Αφρική και άλλες χώρες.Σχόλιο του χρήστη Κατερίνα Ρεμούνδου | 24 Φεβρουαρίου 2011, 23:48
Πρόταση για Καρτέλες - Μηχανογράφηση Όπως προανέφερα στο 2ο πεδίο της διαβούλευσης - σε σχέση με προτάσεις μου στο Γραφείο Εκπαίδευσης - είχα υποβάλλει στον τελευταίο Συντονιστή Εκπαίδευσης την πρόταση να γίνει μηχανογράφηση του συνόλου του μαθητικού δυναμικού, με βάση τις καρτέλες που θα φτιάχναμε. Πράγμα απόλυτα εφικτό, δεδομένου ότι, τότε, οι τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί στο Γραφείο Εκπαίδευσης ήταν περισσότεροι από τις καρέκλες! Μερικοί, μάλιστα απασχολούντο - υποτίθεται - μόνον εκεί. Δεν πήγαιναν καν να διδάξουν σε σχολεία! Πρότεινα, δηλαδή, να γίνουν καρτέλες μαθήτριας και μαθητή, όπου θα αναγράφονται όλα τα στοιχεία τους, από την αρχή της φοιτήσεως τους, έως το τέλος (από Νηπιαγωγείο μέχρι Λύκειο). Στις ίδιες καρτέλες θα καταγράφονται και τα αποτελέσματα από τις εξετάσεις του Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας, καθώς και του BAC. Στη συνέχεια, τα στοιχεία αυτά σε μορφή καρτέλας, θα έπρεπε να περαστούν σε Ηλεκτρονικό Υπολογιστή. Έτσι ώστε, στο μέλλον, και κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να ζητήσει ένα επικυρωμένο αντίγραφο, αλλά και η υπηρεσία να έχει τη δυνατότητα, έχοντας μια ολοκληρωμένη και εύκολα ανακαλούμενη εικόνα, να παρακολουθεί την εξέλιξη των πραγμάτων, για να παρεμβαίνει διορθωτικά σε ζητήματα εκπαιδευτικής διαδικασίας, όποτε θα παρίστατο ανάγκη. Η πρόταση έγινε ενθουσιωδώς αποδεκτή. Ωστόσο, η υλοποίησή της προσέκρουσε στην ‘κατεστημένη’ τάξη του ‘μη μου τους κύκλους τάραττε’. Υπάρχουν, στο αρχείο του σχολείου της Alesia, κατατεθειμένες οι καρτέλες που έφτιαξα εγώ, ως υπεύθυνη, όλων των μαθητριών και μαθητών του Γυμνασίου - Λυκείου. (νομίζω και κάποιες ακόμα, μόνον Γυμνασίου – Λυκείου, από δύο άλλα σχολεία.) Αρχείο Baccalaureat Η εμμονή της Μελίνας Μερκούρη σε θέματα που θεωρούσε σημαντικά για τον ελληνισμό, είχαν συχνά θετικά αποτελέσματα. Μία λαμπρή προσωπική της επιτυχία, που έχει σχέση με την ελληνική γλώσσα, ήταν η δυνατότητα που παραχωρήθηκε από το Γαλλικό Υπουργείο Παιδείας (Lang) στους μαθητές και τις μαθήτριες, του γαλλικού σχολείου, να διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά, ως μάθημα επιλογής, στις εξετάσεις του Baccalaureat. Αυτό έγινε πριν από 25 περίπου χρόνια. Και όμως στο Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης δεν υπήρχε απολύτως τίποτα που να έχει σχέση με το θέμα, όταν η υπογράφουσα ανέλαβε τη διδασκαλία του Bac, στην αρχή του δεύτερου χρόνου της απόσπασής της, με αποτέλεσμα να δυσκολευτεί εξαιρετικά στην επιτέλεση του καθήκοντός της, Γι’ αυτό, προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, πρότεινε στην τότε Συντονίστρια Εκπαίδευσης, να γίνει ένα Αρχείο, στο οποίο θα περισυνελέγετο όλο το υλικό και οι πληροφορίες που αναφέρονται στη διδασκαλία του Bac – προφορικού και γραπτού – και στη συνέχεια να γίνει πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας για την πραγματοποίηση μιας έκδοσης (όλες οι άλλες γλώσσες έχουν ανάλογες εκδόσεις, όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει όποιος πάει σε κεντρικό βιβλιοπωλείο στο Παρίσι) που να κατατοπίζει όποιον θα ήθελε να αναλάβει την προετοιμασία μαθητριών και μαθητών στα Νέα Ελληνικά για τις εξετάσεις του γαλλικού Bac. Η πρόταση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και στην υπογράφουσα ανετέθη η υποχρέωση να γράψει επιστολή στο Γάλλο αρμόδιο. Ωστόσο, αργότερα, περιέργως πως, άλλαξε η αρχική καλή διάθεση της Συντονίστριας και η πρόταση δεν υλοποιήθηκε. Το γράμμα παραμένει ανεπίδοτο στο προσωπικό μου αρχείο. Κατερίνα Ρεμούνδου - Φιλόλογος