Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 2: Διοικητική αναδιάρθρωση και επανακαθορισμός των ρόλων και των ευθυνών των εκπαιδευτικών εταίρων (συντονιστών, εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων, κοινοτήτων, κρατικών υπηρεσιών) και της μεταξύ τους συνεργασίας με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικών πόρωνΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Ρεμούνδου | 24 Φεβρουαρίου 2011, 23:38
Πάντα οι διαπιστώσεις και οι προτάσεις μου έχουν σχέση με το Παρίσι, στο οποίο έχω αποσπαστεί, εδώ και πέντε περίπου χρόνια. Γραφείο Εκπαίδευσης Παρισιού; Όχι, βέβαια! Καμία σχέση με εκπαίδευση. Γραφείο Εξυπηρέτησης πελατών; Ασφαλώς! Με εξαιρετική επιτυχία. Συντονιστής/στρια: Απόλυτος Μονάρχης! Με ό, τι αυτό συνεπάγεται. Αδιαφάνεια, πελατειακές σχέσεις, συγκάλυψη και αλληλοκάλυψη, χωρίς κανέναν έλεγχο. Αυλή και αυλικοί, που τυγχάνουν ιδιαιτέρας προνομιακής μεταχειρίσεως (για παράδειγμα, δεν αναλαμβάνουν ποτέ ορισμένα καθήκοντα, που, ωστόσο, έχουν αναλάβει οι άλλοι) Όσοι δεν συμπαθούν τα απολυταρχικά καθεστώτα και διαφωνούν και αντιδρούν….ας πρόσεχαν! Καλά να πάθουν ό, τι κι αν τους συμβεί! Στις θητείες, μιας συντονίστριας και ενός συντονιστή, στη διάρκεια των οποίων έτυχε να υπηρετήσω στο Παρίσι, πολύ λίγη μέριμνα διαπίστωσα που να έχει σχέση με τη βελτίωση της παρεχόμενης ελληνόγλωσσης παιδείας. Αντίθετα, και κάποιες προτάσεις που θεωρήθηκαν ενδιαφέρουσες, τελικά δεν υλοποιήθηκαν (γι’ αυτό, άλλωστε, και κάποιες ιδέες της η υπογράφουσα αποφάσισε να τις πραγματοποιήσει μόνη της ή σε συνεργασία με την Ελληνική Κοινότητα). Η πρότασή μου για Πνευματικό Κέντρο (βλ.1ο πεδίο διαβούλευσης) δεν προβλέπει αυτόν τον χρεοκοπημένο θεσμό του Συντονιστή. Εκπαιδευτικοί: Ψεκάσατε, τελειώσατε! Επειδή είναι προκλητικά μειωμένο το ωράριο απασχόλησης των εκπαιδευτικών στο Παρίσι, για αντικειμενικούς αλλά και πελατειακούς λόγους, και παρόλα ταύτα το παραγόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα είναι συχνά αποκαρδιωτικό, λόγω ελάσσονος προσπαθείας, θεωρώ ότι θα πρέπει αφενός να ισχύσουν κριτήρια αποκλειστικά αξιοκρατικά για την απόσπασή τους και αφετέρου να αποτιμάται το κατά πόσον είναι συνεπείς στην επιτέλεση των καθηκόντων τους και αν δεν είναι να απαλλάσσονται. Η ίδρυση του Πνευματικού Κέντρου και η υποχρεωτική εμπλοκή τους σε όλες τις δραστηριότητές του, θα μείωνε κάπως την αδικία απέναντι στους συναδέλφους τους με τα πλήρη ωράρια. Ο σύλλογος γονέων είναι ένας θεσμός ο οποίος, όταν λειτουργεί με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον των σχολικών μονάδων, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην εύρυθμη λειτουργία τους. Η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς δεν μπορεί παρά να έχει θετικά αποτελέσματα, όταν ο διάλογος ανάμεσα στα δύο μέρη είναι ειλικρινής και ο διαφορετικός ρόλος τους απόλυτα ξεκάθαρος και σεβαστός από αμφοτέρους. Η Ελληνική Κοινότητα έχει μια πολύτιμη εμπειρία να προσφέρει στον τομέα των πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων. Το Πνευματικό Κέντρο θα πρέπει να συνεργαστεί μαζί της, ώστε η ακτινοβολία των δραστηριοτήτων του ελληνισμού στο Παρίσι, να γίνει σύντομα αντικείμενο θετικών σχολίων και πρότυπο μιμήσεως. Οι κρατικές υπηρεσίες ήταν αόρατες! Υποτίθεται ότι τα σχολεία στο Παρίσι υπάγονται στην δικαιοδοσία της Πρεσβείας και του Προξενείου (όπως φαίνεται στον λογότυπο). Δεν αντελήφθην ποτέ το ενδιαφέρον τους (εκτός από την παρουσία τους στις εκδηλώσεις για τις εθνικές γιορτές) ακόμα και όταν, για παράδειγμα, προέκυψε θέμα μεταστέγασης και θα έπρεπε να μεριμνήσουν για την εύρεση στέγης σχολείων, όπως ορίζει ο Νόμος. Ωστόσο, η δημιουργία του Πνευματικού Κέντρου θα μπορούσε να δώσει το έναυσμα για μια στενή συνεργασία σε όλους τους τομείς. Ιδιαίτερα σημαντική μου φαίνεται η πρόταση, που διάβασα κάπου στη διαβούλευση, για καταγραφή όλων των απόδημων Ελλήνων του Παρισιού. Κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο από πολλές πλευρές. Κατερίνα Ρεμούνδου - Φιλόλογος