• Σχόλιο του χρήστη 'Πηνελόπη Πανταζή' | 10 Φεβρουαρίου 2024, 08:21

    Το παρόν νομοσχέδιο είναι το αποτέλεσμα της πάγιας τακτικής που ακολουθείται ως προς καθετί δημόσιο. Ειδικότερα, όσον αφορά στα Πανεπιστήμια: 1) Υποχρηματοδοτώ και υποστελεχώνω τα Δημόσια Πανεπιστήμια. 2) Κλείνω/συγχωνεύω Τμήματα και Σχολές επειδή "πλεονάζουν". 3) Επιτρέπω να συντηρείται καθεστώς παραβατικότητας και μάλιστα το αναδεικνύω έναντι του σημαντικού έργου που επιτελείται στα Δημόσια Πανεπιστήμια και των διακρίσεων που λαμβάνουν, παρόλες τις απαράδεκτες συνθήκες λειτουργίας τους. 4) Θέτω την ΕΒΕ ώστε να περιορίσω τη δυνατότητα πρόσβασης σε μερίδα υποψηφίων "επειδή δεν μπορεί ο μαθητής με 10 να σπουδάσει Ιατρική". Έτσι, προετοιμάζω το έδαφος για να τους προωθήσω στην αναζήτηση παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών από ιδιωτικούς/μη κρατικούς φορείς. Είναι και το κομμάτι που τους προωθώ προς την επαγγελματική εκπαίδευση, επειδή η αγορά εργασίας χρειάζεται και αυτού του τύπου τις ειδικότητες, αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης. 5) Επιτρέπω την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων αμφιβόλου ποιότητας, καθώς ο τρόπος επιλογής του προσωπικού, τα προγράμματα σπουδών κλπ θα καθορίζονται και θα εγκρίνονται από τα μητρικά Πανεπιστήμια, παρακάμπτοντας το Σύνταγμα με ευφυολογήματα, αλλά αυτά είναι "ψιλά γράμματα". Ως εκ θαύματος, ο μαθητής του 10 πλέον θα μπορεί να σπουδάσει Ιατρική, καθώς ο τρόπος εισαγωγής σε αυτά τα ιδρύματα διαφέρει από αυτόν που ισχύει για τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Δημιουργώ επομένως φοιτητές δύο ταχυτήτων, αλλά με ίσα επαγγελματικά δικαιώματα. Ό,τι έκανε η προκάτοχός μου και με τα κολλέγια κατά τη θητεία της. 6) Δικαιολογώ όλη αυτή την παρωδία με το επιχείρημα της ανταγωνιστικότητας και της παραμονής των φοιτητών στη χώρα, με παράλληλη προσέλκυση ξένων φοιτητών. Απέναντι σε όλα αυτά, προτείνω: 1) Γενναία χρηματοδότηση και στελέχωση των Δημοσίων Πανεπιστημίων. Ποιότητα όχι μόνο στο ακαδημαϊκό κομμάτι, αλλά και στην υλικοτεχνική υποδομή (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, σίτιση, φοιτητικές εστίες, βιβλιοθήκες, χώροι άθλησης και αναψυχής). Ουσιαστική αναβάθμισή τους και εξάλειψη των παθογενειών. 2) Κίνητρα για υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των Δημοσίων Πανεπιστημίων της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού και συμπράξεις με ξένα Πανεπιστήμια. Οι φοιτητές μας, είναι καλό να φεύγουν στο εξωτερικό για να διευρύνουν τους ορίζοντες και το πεδίο γνώσεών τους. 3) Δυνατότητα πρόσβασης στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο σε όλους, με κατάλληλη όμως προετοιμασία και πολύ καλά σχεδιασμένο επαγγελματικό προσανατολισμό κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής. Αυστηρότερα κριτήρια λήψης πτυχίου εντός των Πανεπιστημίων. 4) Εφόσον η ίδρυση των μη κρατικών Πανεπιστημίων έρχεται για να καλύψει ακαδημαϊκά κενά, σύμφωνα με τις επικλήσεις της κυβέρνησης, προτείνω την ίδρυση Δημοσίων Πανεπιστημίων οι οποίες να καλύπτουν αυτά τα κενά. 5) Θεσμοθέτηση διδάκτρων για αλλοδαπούς φοιτητές στα Δημόσια Πανεπιστήμια, τα οποία όμως θα έχουν καταστεί με τη στελέχωση και τη χρηματοδότησή τους ελκυστικά και ανταγωνιστικά. Επανεπένδυση των εσόδων για την περαιτέρω αναβάθμισή τους. Αναρωτιέμαι γιατί η λύση στις παθογένειες των δημοσίων υπηρεσιών είναι η ιδιωτικοποίηση και όχι η διόρθωσή τους στο πλαίσιο όμως της δημόσιας λειτουργίας τους...