Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασποράΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Ρεμούνδου | 24 Φεβρουαρίου 2011, 23:03
Οι ομογενείς είναι Έλληνες, τουλάχιστον δεύτερης γενιάς, και η εμπλοκή τους στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ήταν μία εσφαλμένη, κατά την άποψή μου, ενέργεια της ελληνικής πολιτείας, που έγινε πριν λίγα χρόνια, για να εξυπηρετήσει, πιστεύω, πελατειακές σχέσεις. Μιλώ για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κυρίως Γερμανία). Πληροφορίες, που υπέπεσαν στην αντίληψή μου, από έγκυρες πηγές, καταμαρτυρούν ότι είναι ανεπαρκείς για μια τέτοια διδασκαλία. Προφανώς, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποκτήσουν την επάρκεια ενός έμπειρου Έλληνα εκπαιδευτικού, αποσπασμένου από την Ελλάδα, που θα αναλάμβανε το ίδιο καθήκον. Ενός κακού δοθέντος, μύρια έπονται Υπάρχουν, στη συνέχεια, και άλλες, πολλές καταγγελίες, οι οποίες περιλαμβάνονται και σε έγγραφο της ΟΛΜΕ, απευθυνόμενο στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τις οποίες καταστρατηγείται κάθε έννοια νομιμότητας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα κακώς εννοούμενα συμφέρονται των ομογενών εις βάρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών. Ωστόσο, η κύρια μέριμνα της ελληνικής πολιτείας θα πρέπει να είναι η παροχή της καλύτερης δυνατής παιδείας στους μαθητές και τις μαθήτριες, γιατί έτσι μόνον δικαιολογείται η δαπάνη του δημοσίου χρήματος. Σίγουρα υπάρχουν πολλοί τομείς στους οποίους μπορούν οι ομογενείς να συνδράμουν τη μητέρα- πατρίδα, ας αφήσουν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους αρμοδίους, και για να μην περιέρχονται οι ίδιοι σε δύσκολη θέση και για να μην αδικούνται τα παιδιά που δαπανούν το χρόνο τους για να αποκομίσουν πενιχρά οφέλη. Κατερίνα Ρεμούνδου - Φιλόλογος