Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με βάση την προχτεσινή παρουσιάση, ορισμένα ερωτήματα για τα ΙΑΕΙ. Επειδή ΚΑΝΕΝΑΣ δεν έχει καταλάβει την αναγκαιότητα ίδρυσής τους, πέραν του οικονομικού οφέλους. Μας παρουσιάσατε ότι 40χ Έλληνες φοιτούν στο εξωτερικό. Πολύ ωραία. Παραλείψατε βέβαια να αναφέρετε ότι τουλάχιστον 50% αυτών (στην πραγματικότητα πολύ περισσότερο %, κοντά 80-90%) είναι μεταπτυχιακοί/διδακτορικοί φοιτητές, οι οποίοι αφού σπούδασαν εδώ, φεύγουν έξω για 1-2 χρόνια να συνεχίσουν τις σπουδές τους. ΔΕΝ είναι ίδιοι με τους προπτυχιακούς, δε μπορεί απλά να συμψηφίζονται, είναι διαφορετικά. Το άλλο ενδιαφέρον είναι ότι στον πίνακα που παρουσιάσατε, ενώ τα στοιχεία ταυτίζονται απόλυτα με αυτά από τον πίνακα της Ουνέσκο για το 21, οι φοιτητές στην Κύπρο λέτε ότι είναι 18χ, ενώ η Ουνέσκο λέει 4215. Αρκετά μεγάλη διαφορά, δε νομίζετε; Κάποιος κακεντρεχής θα έλεγε ότι φουσκώθηκαν τα στοιχεία για Κύπρο μιας και τα πανεπιστήμια που έρχονται είναι τα κυπριακά. Και απαλείφτηκε η Τουρκία με 2827 φοιτητές, αλλά πάμε παρακάτω. Έστω λοιπόν ότι είναι 40χ οι φοιτητές έξω, και ότι όλοι (τεράστια υπόθεση εργασίας αυτό) είναι προπτυχιακοί. Δεν είναι παράδοξο να λέμε ότι "θα ιδρύσουμε ιδιωτικά ΑΕΙ ώστε να τους κρατήσουμε εδώ", την ίδια στιγμή που αφήνουμε 14χ θέσεις ΚΕΝΕΣ στα υπάρχοντα δημόσια πανεπιστήμιά μας; Γιατί δεν συζητάμε για το ότι το 2021 ανοίξαμε 82,7χ θέσεις και μπήκαν μόλις 62χ; Το 2022 ανοίξαμε 73χ, μπήκαν 61χ. Το 23 ανοίξαμε 75χ θέσεις στα ΑΕΙ, και καλύφθηκαν μόνο οι 61,5χ; Γιατί δεν συζητάμε ότι ανοίγουμε όλο και λιγότερες θέσεις και αφήνουμε όλο και περισσότερες κενές; Για να τις ανοίγουμε, σημαίνει ότι έχουμε υπολογίσει ότι έχουμε το capacity να τους σπουδάσουμε κιόλας. Θα μου πείτε, η ΕΒΕ τους κόβει. Ναι, η ΕΒΕ τους κόβει, αλλά η ΕΒΕ αφήνει και κενές θέσεις ενώ μπορούμε να τις καλύψουμε. Εμείς να τις καλύψουμε, όχι ιδιώτες και επί πληρωμή. Θα μου πείτε, την ΕΒΕ τη βάζει η κάθε σχολή. Ναι, αλλά αν η σχολή βλέπει ότι θα πάρει €300χ χρηματοδότηση, το ΔΕΠ της είναι μικρό κ δεν θα αυξηθεί, δε θα βάλει μεγάλη ΕΒΕ να φέρει τόσους όσους όντως μπορεί να διαχειριστεί με τα πενιχρά κονδύλια που της δίνονται; Αλλά πάμε παρακάτω 4 χρόνια τώρα μας λέτε με κάθε ευκαιρία ότι παράγουμε περισσότερους φοιτητές απ'όσους μπορεί να καταναλώσει η χώρα. Έστω ότι είναι έτσι. Και η λύση ποια είναι; Η ίδρυση έτοι περεταίρω σχολών, και δη ιδιωτικών; Πού είναι η λογική σε όλο αυτό; Εκτός αν εννοείτε "όποιος θέλει πανεπιστήμιο, να πάει στα ιδιωτικά, οι υπόλοιποι να πάτε σε τεχνικές σχολές που έχουμε έλλειψη τεχνιτών". Αλλά πάμε παρακάτω. Αναφέρατε ότι ήδη έχουμε 33 κολλέγια σε λειτουργία, με 32χ σπουδαστές. Και θεός ξέρει πόσα ΙΙΕΚ. Πόσοι είναι οι σπουδαστές εκεί; Μήπως κι αυτοί συνεισφέρουν στο ότι "παράγουμε περισσότερους απ'όσους χρειαζόμαστε"; Ειρήσθω εν παρόδω, αυτά τα κολλέγια/ΙΙΕΚ, δεν αναφέρατε στην παρουσίασή σας, θα τους δοθεί η δυνατότητα να μετατραπούν σε ΝΠΠΠ; Αφού ήδη λειτουργούν, και μάλιστα σε συνεργασία με κάποια πανεπιστήμια του εξωτερικού, που ακολουθούν το δικό τους πρόγραμμα σπουδών. Και αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις; Μήπως ξαφνικά γεμίσουμε, όχι με παραρτήματα της Σορβόννης, του Yale, του Johns Hopkins που αναφέρει το ppt σας, αλλά με απλή αλλαγή ονόματος των υπαρχότων κολλεγίων σε πανεπιστήμια; Πώς γίνεται να εξισώνουμε την 4ετή φοίτηση στα δΑΕΙ με την 3ετη φοίτηση αυτών των ΙΑΕΙ που θα λειτουργούν στη χώρα; Πώς γίνεται να αναγνωρίζουμε a priori τα πτυχία τους, όταν ένας που φεύγει έξω πρέπει υποχρεωτικά να περάσει από ΔΟΑΤΑΠ για αναγνώριση, ακόμα και για σχολές ήδη αναγνωρισμένες από τον φορέα; Πώς θα διασφαλίσετε ότι όντως είναι ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΑ; Δεν γνωρίζετε ότι μπορούν να ιδρυθούν μητέρες-εταιρείες (holding companies) όπου θα μεταφέρονται όλα τα έσοδα, εμφανίζοντας εδώ μηδενικά έσοδα οι θυγατρικές/franchise; Θεωρείτε ότι οι ορκωτοί λογιστές θα κάτσουν ν'ασχοληθούν με το αν αυτό είναι σωστό; Νόμιμο είναι, δεν είναι παράνομο. Αλλά είναι ηθικό; Για να θυμίσω τον κο. Μεϊμαράκη. Είναι μέσα στο πνεύμα του νόμου; Και πάμε στο κερασάκι στην τούρτα της προσβολής στη νοημοσύνη του κόσμου: τον τρόπο εισαγωγής. Θα δίνουν λέτε πανελλήνιες οι υποψήφιοι και θα μπαίνουν με ΕΒΕ. Αλλά όχι την ΕΒΕ του αντίστοιχου τμήματος, ούτε καν την ΕΒΕ που θα έχει ορίσει η σχολή αυτή, αλλά με την ΕΒΕ του ΠΕΔΙΟΥ x 0,8. Τι είναι η ΕΒΕ του πεδίου; Με βάση το 2023: *Π1, ανθρωπιστικές σπουδές. ΕΒΕ 11,73. Ιδιωτική ΕΒΕ 9,38. Θα μπαίνει Νομική Αθηνών με 9 αντί για 18. *Π2, θετικές σπουδές. ΕΒΕ 12,3 - ΙΕΒΕ 9,84. Θα μπαίνει Ηλμηχ ΕΜΠ με 9,8 αντί για 18,8. *Π3, υγείας. ΕΒΕ 11,63 - ΙΕΒΕ 9,3. Θα μπαίνει Ιατρική Αθήνας με 9,3 αντί για 19. *Π4, Οικονομία/Πληροφορική. ΕΒΕ 10,43 - ΙΕΒΕ 8,36. Θα μπαίνει Διοικητικής επιστήμης Αθήνας με 8,36 αντί για 18,3. Είναι ΑΥΤΟΙ οι φοιτητές που θέλουμε; Θα μου πείτε, ναι αλλά αυτοί αν φύγουν έξω θα μπουν σε σχολές ξένων πανεπιστημίων, οπότε θα τους χάσουμε. Όχι, δε θα μπουν, είναι η απάντηση. Γιατί οι ξένες σχολές έχουν υψηλότερα κριτήρια εισαγωγής. Δε θα τους πάρει η Οξφόρδη κ το Κέιμπριτζ. Η όλη ρητορική σας για την αναγκαιότητα της ΕΒΕ, όταν αυτή εισήχθη, και τη σπουδαιότητα της ύπαρξής της για τη δημιουργία άριστων φοιτητών, έρχεται τώρα να σας γυρίσει μπούμερανγκ. Αυτοί που εσείς μας είπατε ότι δεν ήταν αρκετά καλοί για τα δΑΕΙ κ κόβονταν, τώρα είναι αρκετά καλοί για τα ΙΑΕΙ. Το οποίο όμως σημαίνει ότι τα ΙΑΕΙ θα έχουν φοιτητές χαμηλού επιπέδου. Και, σύμφωνα με τη δική σας ρητορική, φοιτητής χαμηλού επιπέδου = είτε dropout είτε επαγγελματίας χαμηλού επιπέδου. ΑΥΤΟΙ είναι οι επαγγελματίες του αύριο που θέλουμε; Για να κλείσω τη γενική μου τοποθέτηση επί των ΙΑΕΙ. Αν θέλετε ιδιωτική τριτοβάθμια παιδεία, ανοίξτε συνταγματική αναθεώρηση του Α16. ΑΥΤΟΣ είναι ο μόνος τρόπος να ιδρυθούν σχολές της προκοπής. Αυτός είναι ο ΣΩΣΤΟΣ τρόπος να γίνει συζήτηση για το μέλλον της Παιδείας στη χώρα. Παραθυράκια μέσω παραρτημάτων, ελιγμοί μέσω Α25 κ 28, μπουρδολογία περί "τελολογικής ανάγνωσης του Συντάγματος" είναι απλά προφάσεις για να αποφύγετε να κάνετε αυτό που πρέπει. Όπως προφάσεις είναι το ότι σας έπιασε ο πόνος που δεν μπορούν να σπουδάσουν στη χώρα τους τα κακόμοιρα τα παιδιά, που φεύγουν τα χρήματα των φορολογουμένων έξω, που τα δΑΕΙ θα αναβαθμιστούν από την ώσμωση, που θα έρθουν τα Χάρβαρντ κ τα ΜΙΤ. Πείτε απλά: η CVC θέλει ν'ανοιξει σχολή Ιατρικής κ τα λεφτά είναι πολλά. ΜΗ ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΤΕ ΑΛΛΟ