Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 156-171)Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΕΝΕΕΓΥΛ Αγ. Παρασκευής και για κωφούς - βαρήκοους μαθητές | 10 Φεβρουαρίου 2024, 18:00
ΣΧΟΛΙΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 165 Οι μαθητές των ΕΝΕΕΓΥΛ αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τράπεζας θεμάτων παρόλη την υποτιθέμενη προσαρμογή των θεμάτων αυτής για τα ειδικά σχολεία. Τα θέματα είναι καταφανώς ανώτερα του επιπέδου (νοητικού και όχι μόνο) των μαθητών μας, το οποίο άλλωστε διαφοροποιείται στην ίδια τάξη από τμήμα σε τμήμα και από παιδί σε παιδί εντός του ίδιου τμήματος. Η τράπεζα θεμάτων προσθέτει μεγάλο άγχος στους μαθητές, πολλοί εκ των οποίων αντιμετωπίζουν αγχώδεις ή άλλες ψυχικές διαταραχές και μπορεί να τους οδηγήσει σε υποτροπή. Ταυτόχρονα, οδηγεί εν τοις πράγμασι σε άνιση μεταχείριση σε βάρος των μαθητών των ΕΝΕΕΓΥΛ, διότι η αρχή της ίσης μεταχείρισης επιτάσσει την ίση μεταχείριση ίσων/όμοιων περιπτώσεων και την άνιση μεταχείριση ανόμοιων περιπτώσεων, όπως εν προκειμένω, καθόσον κάτι τέτοιο επιβάλλεται τόσο από τη σχετική νομοθεσία περί ειδικής αγωγής όσο και από τις γνωματεύσεις του αρμόδιου φορέα ΚΕΔΑΣΥ. Προτείνεται η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων για τους μαθητές των ΕΝΕΕΓΥΛ. Εναλλακτικά, προτείνεται η μη προσμέτρηση αυτής στη βαθμολογία ή να δοθεί η δυνατότητα στο διδακτικό προσωπικό του σχολείου να επιλέξει τα θέματα και αυτά να μην επιλέγονται με κλήρωση. Σε κάθε περίπτωση, αν παραμείνει η τράπεζα θεμάτων, θα πρέπει να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των θεμάτων αυτών, δηλαδή να μην είναι περισσότερα από 15 θέματα ανά μάθημα και αυτά να έχουν οριστικοποιηθεί το αργότερο έως τα Χριστούγεννα και να μην αλλάζουν διαρκώς μέχρι και λίγες μέρες πριν από τις εξετάσεις.