Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Γεράσιμος Ανδρέου | 10 Φεβρουαρίου 2024, 19:55
Το νομοσχέδιο επιτέλους προχωρά την χώρα στην σωστή κατεύθυνση, ακολουθώντας την διεθνή πραγματικότητα, και δίνοντας κάποιες λύσεις σε προβλήματα δεκαετιών . Η διεθνής πρακτική μας έχει ξεπεράσει . Ως πότε θα συζητάμε τα ίδια και τα ίδια, αρνούμενοι να δούμε τι γίνεται γύρω μας και αντιθέτως να είμαστε προσκολλημένοι σε θεωρητικά δόγματα που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα που βιώνουμε ; Μερικές παρατηρήσεις : 1) Η σύνδεση με την ΕΒΕ των πανελληνίων είναι λάθος . Κάθε ίδρυμα θα πρεπει να μπορεί ανεξάρτητα να θέσει τα κριτήρια εισαγωγής των φοιτητών του. Γιατί θα πρεπει τα παιδιά να περάσουν αναγκαστικά απο το μεγάλο λάθος των πανελληνίων ; Δεν πρεπει επιτέλους να δοθεί αξία στο απολυτήριο του λυκειου , το οποιο είναι θεωρητικά ανεξάρτητο απο τις πανελλήνιες ; Ένα καλό απολυτήριο μπορεί να αρκεί για να εγγραφεί κάποιος ,ή ισως το κάθε ίδρυμα να θεσπίσει επιπρόσθετα τις δικές του εξετάσεις όπως αυτό τις θέλει . Ομως αυτό είναι απόφαση του κάθε πανεπιστημίου , και όχι της κυβέρνησης. Δεν είναι ανάγκη να δώσει καποιος πανελλήνιες αν δεν θέλει να εισαχθεί σε δημόσια πανεπιστήμια . 2) Σε συνέχεια του παραπάνω , η σύνδεση με τις πανελλήνιες αποκλείει ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να εισαχθούν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια και να φοιτήσουν , γιατι φυσικα κανένας δεν θα έχει το χρόνο να ασχοληθεί να προετοιμαστεί για πανελλήνιες . Όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού ηχούν προβλέψει τρόπους εισαγωγής και για mature students . Οπότε αυτό είναι θέμα του πανεπιστημίου , δεν θα πρεπει να επιβάλλεται νομοθετικά ο τρόπος εισαγωγής .