Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτα | 11 Φεβρουαρίου 2024, 10:02
Το νομοσχέδιο έχει πολλά προβλήματα τόσο ως προς την πληρότητα και τη σαφήνεια διαφόρων διατάξεων όσο και ως προς τη συνταγματικότητα. Πρέπει να γίνει σαφές ότι τα ιδρύματα αυτά βασίζονται εξ αρχής σε μία διάκριση. Όσοι έχουν διεθνές απολυτήριο (από ιδιωτικά σχολεία της Μέσης εκπαίδευσης) εισάγονται χωρίς καν εξετάσεις. Εφαρμόζεται μια διαφορετική πολύ χαμηλότερη ΕΒΕ. Η ευκολότερη πρόσβαση σε αυτά τα πανεπιστήμια θα αφορά σε όσους έχουν την οικονομική ευχέρεια να πληρώσουν, ενώ ένας άλλος "κακός μαθητής" απλά θα μείνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν πρόκειται για ένα δικαίωμα αλλά για ένα προνόμιο που δίνει σε λίγους η ίδρυση τέτοιων ιδρυμάτων. Και στο εσωτερικό τους η διασφάλιση της ποιότητας και της αξιοκρατίας δεν είναι επουδενί εγγυημένη. Οι φοιτητές θα είναι πελάτες και θα αντιμετωπίζονται αναλόγως. Αλήθεια ποιο είναι το ποσοστό αποτυχίας σε αντίστοιχα ιδρύματα της Κύπρου, που φαίνεται ότι θα είναι τα πρώτα που θα θελήσουν να ιδρύσουν παραρτήματα στη χώρα μας; Αντίθετα, οι (δια ζώσης) εξετάσεις στα δημόσια ΑΕΙ είναι και αντικειμενικές και αδιάβλητες και τα πτυχία τους χαίρουν διεθνούς αναγνώρισης. Τέλος, ας πάψουμε να ωραιοποιούμε κάθε τι που έρχεται από το εξωτερικό. Υπάρχουν πολλά κακά πανεπιστήμια τα οποία δεν είναι απαραίτητο ότι θα θέσουν τα δικά τους κριτήρια εισαγωγής ούτε ότι θα παρέχουν υψηλού επιπέδου πρόγραμμα σπουδών.