Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Α’ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ (άρθρα 1-12)Σχόλιο του χρήστη Αμαλία Αβραμίδου | 11 Φεβρουαρίου 2024, 11:20
Σχετικά με άρθρο 9: 1. Τι ΠΕ θα λαμβάνουν οι φοιτητές της Μανοτμηματικής Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών από κάθε πρόγραμμα σπουδών; Να αποσαφηνιστεί. 2. Ειδικά για το "Ψηφιακές Εφαρμογές" : α) πού θα προσλαμβάνονται οι απόφοιτοι αυτής της Κατεύθυνσης; Στο ΥΠΠΟΑ προσλαμβάνονται αρχαιολόγοι, δεν αναφέρεται όμως τέτοια κατεύθυνση σε κανένα από τα δύο προγράμματα - το οποίο θεωρώ τραγικό λάθος για μια εθνικά ευαίσθητη, όπως χαρακτηρίζεται, περιοχή, την στιγμή που στις γειτονικές χώρες τα περιφερειακά προγράμματα αρχαιολογίας ανθίζουν και όσοι φοιτητές του ΔΠΘ ενδιαφέρονται για την αρχαιολογία (οι οποίοι είναι πολλοί και δουλεύουν παρόλες τις αντιξοότητες) αναγκάζονται να εκπονήσουν και δεύτερο προπτυχιακό κύκλο σπουδών για να αποκτήσουν το πολυπόθητο ΠΕ αρχαιολογίας, με πρόσθετο κόστος σε χρόνο και χρήμα επιπλέον 3/4 ετών. β) Ποιος θα διδάξει στο δεύτερο Πρόγραμμα 'Ψηφιακές Εφαρμογές..."; Εάν υπάρχουν κονδύλια για νέες θέσεις ή αν θα γίνουν μετακινήσεις μελών ΔΕΠ πρέπει να αποσαφηνιστεί. 3) Θα ήταν ίσως πιο λογικό το Πρόγραμμα Ψηφιακές Εφαρμογές να αποτελέσει προαιρετικό 5ο έτος εν είδει Μεταπτυχιακού, όπως γίνεται στις Θετικές Επιστήμες. Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι ο περιορισμένος αριθμός φοιτητών - στο ΔΠΘ έρχονται φοιτητές από την συγκεκριμένη περιφέρεια κατά το μεγαλύτερο ποσοστό. Αν υποθέσουμε ότι 200 φοιτητές να εισαχθούν στη Μονοτμηματική Σχολή και μοιράζονται ισόποσα στα 2 Προγράμματα, στο Πρόγραμμα Φιλολογίας/Ιστορίας/Φυσ Ανθρωπολογίας θα πρέπει να γίνει εκ νέου κατανομή στη καλύτερη περίπτωση από 30 φοιτητές. Από αυτούς π.χ. στην κατεύθυνση της Φιλολογίας, θα πρέπει να επιμεριστούν περαιτέρω στις ειδικότητες Κλασικής/Βυζαντινής/Νεοελληνικής κλπ κλπ. Θα φτάσουμε δηλαδή να διδάσκουμε σε 2-3 φοιτητές. Το ίδιο ισχύει για όλες τις επιστήμες. Όταν υπάρχει έντονο δημογραφικό πρόβλημα στη περιοχή και μειώνονται κατακόρυφα οι μαθητές β΄θμιας, αυτό έχει επίπτωση και στον αριθμό των εισακτέων φοιτητών. Πρέπει να βρεθούν στηρίγματα για όσους φοιτητές αποφοιτήσουν από την Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών να έχουν επαγγελματική αποκατάσταση στην Θράκη (ως εκπαιδευτικοί, αρχαιολόγοι, ιστορικοί κλπ) ώστε να μπορέσουν να στεριώσουν και να βοηθήσουν πολλαπλώς στην επανεκκίνηση του Πανεπιστημίου και της Περιφέρειας γενικότερα.