Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά4ο πεδίο διαβούλευσης: Κατάθεση προτάσεων για εναλλακτικές εκπαιδευτικές πολιτικές και δομές υποστήριξης της παρουσίας της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της ομογένειαςΣχόλιο του χρήστη Ανδρέας Καρατζάς | 25 Φεβρουαρίου 2011, 23:42
Σχετικά με το άρθρο 23 (απόσπαση εκπαιδευτικών). Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις εκπαιδευτικών, οι οποίοι προέρχονται από την ομογένεια (έχουν γεννηθεί και ενηλικιωθεί σε μια ελληνική Κοινότητα της Διασποράς και μετά με υποτροφία που τους δίνει το Ελληνικό Κράτος έχουν σπουδάσει στην Ελλάδα και έχουν διοριστεί ως εκπαιδευτικοί στο ελληνικό δημόσιο). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μετά από πενταετή απόσπαση στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη χώρα γέννησής τους επιθυμούν να παραμείνουν εκεί. Όμως δεν έχουν καμιά πιθανότητα παραμονής πέραν της πενταετίας και κάποιας απόσπασης πέραν της πενταετίας. Έτσι, η Διασπορά χάνει ένα πολύτιμο δυναμικό είτε δημογραφικά είτε εκπαιδευτικά, εφόσον οι εκπαιδευτικοί αυτοί γνωρίζουν και την ελληνική πραγματικότητα και την πραγματικότητα της ελληνικής κοινότητας από την οποία προέρχονται. Για το συμφέρον των ελληνικών κοινοτήτων θα πρέπει να ληφθεί στο νόμο μέριμνα για αυτές τις περιπτώσεις και να προστεθεί στο άρθρο 23 η παράγραφος 18 ως εξής: " Κατ' εξαίρεση των διατάξεων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, είναι δυνατή η παράταση της απόσπασης εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού και μετά τη συμπλήρωση της πενταετίας, εφόσον είναι ομογενείς διορισμένοι στο ελληνικό δημόσιο και έχουν διανύσει πενταετή απόσπαση στην ελληνική κοινότητα της Διασποράς απ' όπου προέρχονται. Η παράταση της απόσπασης γίνεται με τις τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα και το 1/2 του επιμισθίου, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και μπορεί να ανανεώνεται μέχρι τη συμπλήρωση του απαιτούμενου κατώτερου χρόνου υπηρεσίας για την καταβολή πλήρους σύνταξης από το δημόσιο ταμείο."