Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Ζ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 193-201)Σχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 11 Φεβρουαρίου 2024, 17:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Η τροποποίηση της παρ. 2 άρθρου 465 ν. 4957/2022 που προτείνεται στο άρθρο 197 και γενικά η διάταξη αυτή είναι δυσλειτουργική ως προς τις ακαδημαϊκές μονάδες. -Για την έκφραση 1. Η έκφραση «πρώην» μέλος Ε.ΤΕ.Π. παραπέμπει σε μια προηγούμενη κατάσταση και όχι στη υφιστάμενη μεταβολή 2. Η έκφραση υπάλληλος είναι πιο ακριβέστερη από το Ε.ΤΕ.Π. καθώς ο κλάδος των Ε.ΤΕ.Π. εντάσσεται στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και στο ενιαίο μισθολόγιο με μικρές εξαιρέσεις. 3. Η έκφραση «υπάρχει κενή θέση της αντίστοιχης κατηγορίας». Σύμφωνα με το άρθρο 164 (παρ 5) οι προκηρύξεις – για κενές θέσεις μελών Ε.ΔΙ.Π. προκηρύσσονται σε γνωστικά αντικείμενα του μητρώου γνωστικών αντικειμένων του Τμήματος και όχι γενικά όπως αναφέρεται στην εν λόγω διάταξη ένταξης των Ε.ΤΕ.Π. Δυσλειτουργικότητα στις ακαδημαϊκές μονάδες 1. Οι θέσεις Ε.ΤΕ.Π. είναι διακριτές ως προς το παρεχόμενο έργο σε σχέση με αυτό των ΕΔΙΠ. Τα Ε.ΤΕ.Π. επιτελούν εργαστηριακό τεχνικό έργο, ενώ τα Ε.ΔΙ.Π. παρέχουν εργαστηριακό διδακτικό έργο, καθώς και πάσης φύσεως διδακτικό (αυτοδύναμο για Διδάκτορες)-ερευνητικό σύμφωνα με τις διατάξεις του ν 4957/2022. Επομένως το έργο των Ε.ΤΕ.Π. σε σχέση με την κενή θέση Ε.ΔΙ.Π. που αιτείται είναι διαφορετικό και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι απλά το μέλος αλλάζει ιδιότητα για το ίδιο έργο. Για παράδειγμα, τα Ε.ΔΙ.Π. παρέχουν διδακτικό έργο σύμφωνα με το γνωστικό τους αντικείμενο, ωστόσο, δεν έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν σε θέση Δ.Ε.Π. για το ίδιο έργο. Εδώ υπάρχει νομικό κενό, καθώς για το διδακτικό έργο των Ε.ΔΙ.Π. η ακαδημαϊκή μονάδα μπορεί να προκηρύξει το γνωστικό αντικείμενο ως νέα θέση Δ.Ε.Π. χωρίς να λαμβάνει υπόψη την υπάρχουσα θέση Ε.ΔΙ.Π με αποτέλεσμα να δημιουργείται δυσλειτουργικό πλεόνασμα με ότι αυτό σημαίνει. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε αυτοδίκαιη ένταξη από κλάδο σε κλάδο. Επομένως, η ένταξη των Ε.ΤΕ.Π. σε κενή θέση Ε.ΔΙ.Π. δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτοδίκαιη. 2. Καταλαμβάνεται θέση Ε.ΔΙ.Π. από τον προγραμματισμό του Τμήματος ή της μονάδας χωρίς αξιολόγηση πάρα μόνο με τα ελάχιστα κριτήρια και χωρίς τη δυνατότητα της ακαδημαϊκής μονάδας να ορίσει επιπλέον τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την πλήρωση θέσης προσωπικού ΕΔΙΠ, όπως ορίζεται στο εδάφιο του άρθρου 164 (παρ.5). 3. Στερεί τη δυνατότητα πρόσληψης μέσω προκηρύξεων νέων επιστημόνων υψηλού επιπέδου τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό (brain drain) και δημιουργεί ανισότητα σε σχέση με τους νέους επιστήμονες. 4. Τα αποτελέσματα αυτής της ανοιχτής (ένταξης) διάταξης η οποία εφαρμόζεται εδώ και χρόνια είναι εμφανή , έχουν δημιουργήσει τεράστιο κενό στα εργαστήρια. Και αυτή η διάταξη αποθαρρύνει τα Τμήματα/ακαδημαϊκές μονάδες να προσλάβουν Ε.ΤΕ.Π. τα οποία και σύμφωνα με το άρθρο 165 (παρ 5) θα έχουν τα ελάχιστα προσόντα για να γίνουν σύμφωνα με την παρούσα διάταξη Ε.ΔΙ.Π.. Στα περισσότερα εργαστήρια δεν υπάρχει πλέον προσωπικό Ε.ΤΕ.Π με αποτέλεσμα να διαταράσσεται ο προγραμματισμός των Τμημάτων ειδικότερα των εργαστηριακών τμημάτων (Ιατρική, Φυσικό, Χημικό, Βιολογίας, κλπ). 4. Αξιολόγηση με κρίση μέσω ανοιχτών διαδικασιών: Σε αυτή τη λογική τα Ε.ΤΕ.Π. που θέλουν να γίνουν Ε.ΔΙ.Π. για κενή θέση του τμήματος ή της Σχολής ή της ακαδημαϊκής μονάδας να υποβάλουν αίτηση μέσω προκήρυξης. Συνοψίζοντας η διάταξη αυτή συμβάλει στην κατάργηση του κλάδου Ε.ΤΕ.Π. Ωστόσο, ο κλάδος επιτελεί σημαντικό έργο, και η ανάγκη για τη στελέχωση των εργαστηρίων είναι βασική. Στην περίπτωση αυτή προτείνω να καταργηθεί η διάταξη (δεν έχει νόημα να αλλάζουμε τις λέξεις) ή να σχηματισθεί ανάλογος κλάδος π.χ. παρασκευαστών.