Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Άγγελος Σοφιανίδης | 12 Φεβρουαρίου 2024, 23:19
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) αποτελούν μια βαθμίδα που κατά την περίοδο της πολυετούς οικονομικής κρίσης έδωσαν λύση στη συνεχή μείωση του διδακτικού προσωπικού των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας. Ένα μεγάλο μέρος των μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ είναι κάτοχοι διδακτορικών, με πολυετή ερευνητική και διδακτική δράση στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση και αποτελούν πλέον ένα κλειστό σύνολο πανεπιστημιακών (καθώς έχει καταργηθεί η δυνατότητα νέων μετατάξεων από το υπόλοιπο δημόσιο). Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ αναλαμβάνουν αυτόνομο διδακτικό έργο, επιβλέπουν πτυχιακές και διπλωματικές εργασίες. Η πρόβλεψη δικαιώματος εξέλιξης δεν αποτελεί για τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ πρωτίστως ζήτημα μισθολογικού χαρακτήρα αλλά κυρίως ζήτημα στέρησης του δικαιώματος σε επαγγελματική και ακαδημαϊκής εξέλιξη. Η εξέλιξη τους θα έδινε δυνατότητες ανάπτυξης αυτόνομου ερευνητικού έργου και διεκδίκησης περισσότερων ερευνητικών και άλλων προγραμμάτων, ανάληψης επίβλεψης διδακτορικών (που σε μερικές περιπτώσεις σήμερα είναι αδύνατη λόγω της έλλειψης σε μέλη ΔΕΠ ή της πληρότητας των μελών ΔΕΠ σε εν εξελίξει διδακτορικά), δημιουργίας νέων ερευνητικών ομάδων, κα. Αντίθετα, η μισθολογική τους μεταβολή είναι σχετικά μικρή, δημιουργώντας κόστος πολύ μικρό συγκριτικά με τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων μελών ΔΕΠ, δεδομένης, δε, της υποστελέχωσης των Τμημάτων θα έδινε μια άμεση ανάσα στα Τμήματα. Είναι σημαντικό να τονισθεί ότι τα τελευταία χρόνια τα Πανεπιστήμια και αντιστοίχως τα Πανεπιστημιακά Τμήματα λαμβάνουν από το Υπουργείο Παιδείας νέες θέσεις προς κάλυψη των αναγκών τους. Δυστυχώς, όμως, οι θέσεις αυτές τείνουν κατά κανόνα να μην κατευθύνονται στα γνωστικά αντικείμενα των υπηρετούντων μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ, διαμορφώνοντας μια αντίληψη του λεγόμενου «βολικού ΕΔΙΠ» που καλύπτει τις ανάγκες του Τμήματος αλλά παραμένει στάσιμο και εγκλωβισμένο σε αυτή τη βαθμίδα. Αυτή η στρέβλωση που διαιωνίζει το πρόβλημα, αποτελεί και το βασικό αντεπιχείρημα στην όποια κριτική μπορεί να δεχθεί η διεκδίκηση αυτή του κλάδου σχετικά με την κλειστότητα της κρίσης. Tα περισσότερα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ (με διδακτορικό) πληρούν σήμερα τα τυπικά (διδακτορικό δίπλωμα στο γνωστικό αντικείμενο, αποδεδειγμένη διδακτική ή/και ερευνητική εργασία στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση) αλλά και τα ουσιαστικά (ερευνητικό έργο) που αντιστοιχούν στα μέλη ΔΕΠ. Τέλος, επισημαίνω τη συμφωνία μου με το σχόλιο της συναδέλφου και Νομικού Φωτεινής Καγιόγλου (http://www.opengov.gr/ypepth/?c=84616) που δίνει μια λειτουργική και δίκαιη λύση στο ζήτημα. Άγγελος Σοφιανίδης Εκπρόσωπος μελών ΕΔΙΠ στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας