Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη NIKOLAOS | 13 Φεβρουαρίου 2024, 05:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η παράγραφος 9 του άρθρου 173 του νόμου 4957/2022(ΦΕΚ 141/21-7-2022 τόμος Α) καθιστά τους διδακτορικούς τίτλους των μονίμων και έμπειρων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «άχρηστους» ώστε να μην αποτελούν πλέον «βατήρα» εξέλιξης για τις διδακτικές βαθμίδες των ΑΕΙ . Δεν επιτρέπεται πλέον να διδάξει κάποιος νέος διδάκτορας σε ΑΕΙ όταν ταυτόχρονα είναι μόνιμος εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια ή πρωτοβάθμια εκπαίδευση διότι έχει θεσπιστεί αυτός ο μόνιμος αποκλεισμός για κατάθεση αίτησης σε ΑΕΙ (για παροχή διδακτικού και ερευνητικού έργου ως εντεταλμένος ή ακαδημαϊκός υπότροφος) σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου 173 του νόμου 4957/2022(ΦΕΚ 141/21-7-2022 τόμος Α) Αυτός ο «στραγγαλισμός» θα πρέπει άμεσα να αρθεί διότι εγκαθιστά πρωτόγνωρη ανισότητα και ανυπέρβλητο φραγμό στην εξέλιξη εκπαιδευτικών που δίκαια κατέκτησαν διδακτορικούς τίτλους και έχουν και αρκετή διδακτική εμπειρία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (σχολεία, λύκεια, ΙΕΚ, ΤΕΙ κλπ) Επίσης πρέπει να αρθεί και ο δεύτερος περιορισμός των πέντε εξαμήνων του παραπάνω νόμου που απαγορεύει σε νέους διδάκτορες να διδάξουν πάνω από πέντε εξάμηνα σε ΑΕΙ έτσι ώστε να μην δύνανται να συμπληρώσουν τον απαιτούμενο χρόνο , τρία έως έξι χρόνια αυτοδύναμο διδακτικό έργο προκειμένου να καταθέσουν αίτηση για κατάκτηση μελλοντικής μόνιμης θέσης ΔΕΠ σε ΑΕΙ . Ειδικά στα περιφερειακά ΑΕΙ οι περισσότερες προκηρύξεις βγαίνουν άγονες διότι δεν υπάρχουν διδάκτορες να διδάξουν εξειδικευμένα γνωστικά αντικείμενα λόγω του περιορισμού που εγκαθιστά η παράγραφος 9 του άρθρου 173. Οι παραπάνω άδικοι περιορισμοί θα πρέπει άμεσα να αρθούν ώστε όλοι οι νέοι διδάκτορες να απολαμβάνουν την αρχή της ισότητας απέναντι στο Σύνταγμα, για εξέλιξη, κινητικότητα και πρόοδο είτε ερευνητική, είτε διδακτική, είτε οικονομική .