Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη george | 13 Φεβρουαρίου 2024, 16:24
Καταρχάς θεωρώ ότι η πραγματική απελευθέρωση των αγορών οδηγεί στον ανταγωνισμό και στη βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών. Στην προκείμενη περίπτωση καλά κάνει η κυβέρνηση και θέλει την λειτουργιά στην χωρά μας ιδιωτικών πανεπιστήμιων που ανήκουν στην τριαντάδα στους διεθνείς πίνακες κατάταξης παρόλο που αυτό αποτελεί παραβίαση του συντάγματος. Βεβαία μήπως το σύνταγμα δεν παραβιάζεται όταν μια ορισμένη ομάδα ανθρώπων ορίζει ποια δουλεία θα κάνει μια άλλη που μπορεί να την ανταγωνιστεί; Εννοώ το ΤΕΕ που δεν επιτρέπει επαγγελματικά δικαιώματα σε ελληνικά πανεπιστήμια όπως το ΠΑΔΑ που συμφώνα με τις αξιολογήσεις που έχει από την ΕΘΑΑΕ και τους διεθνείς πίνακες κατάταξης (webometrics, timeshighereducation και άλλα) είναι σαφώς ανώτερο από αλλά που αποδίδουν τέτοια δικαιώματα. Η κυρία υφυπουργός πρόσφατα έκανε δήλωση για την διαδικασία που το ΠΑΔΑ και τα υπόλοιπα νέα πανεπιστήμια θα ακολουθήσουν για πρώτη φορά στην χώρα μας και δίχως να έχει γίνει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν, έτσι ώστε τα πτυχία του να γίνουν ισότιμα με τα κατώτερα από αυτά αλλά παλαιά εθνικά δημόσια πανεπιστήμια. Μας δίνει μια διαδικασία που δεν θα φτάσει μάλλον ποτέ στο τέλος της λόγο των πιέσεων από τα αντικρουόμενα συμφέροντα, που θέλουν κλειστά επαγγέλματα που αυτά θα ελέγχουν (παραθέτω παρακάτω την δήλωση της). Αναρτιέμαι εάν τα νέα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα υποχρεωθούν να ακολουθούσουν την ιδία διαδικασία ή θα θεωρηθούν εκ ορισμού πεφωτισμένα, που σαν τέτοια δεν χρειάζεται καμία διαδικασία. Αλλά επειδή τελικά ζούμε σε μια χωρά που σίγουρα δεν είναι μπανανιά και ισχύει ισονομία και ισότητα πρέπει να προστεθούν τα κάτωθι στο άρθρο 138 του μέρους Δ: • Να θεσπίσει την ιδία διαδικασία για την αναγνώριση των πτυχίων που θα αποδίδουν τα νέα ιδιωτικά πανεπιστήμια με αυτή που εφαρμόζετε στο ΠΑΔΑ. • Εφόσον τα νέα πανεπιστήμια τελικά περάσουν από την ιδία αυτή διαδικασία με την σειρά τους, και μετα από το ΠΑΔΑ να εκδίδουν ισότιμα πτυχία (σύμφωνα με την διαδικασία που μας λέει η υφυπουργός και σας προ συνάπτω αμέσως παρακάτω). • Οι επαγγελματικές οργανώσεις αφού πάψουν να λειτουργούν σαν συντεχνίες σε τριτοκοσμική χώρα να αποδέχονται όλους τους αποφοίτους από οπουδήποτε μέσω σοβαρών εξετάσεων που θα πιστοποιούν την εξεταζόμενο για την ικανότητα του να ασκεί το επάγγελμα του, ή ακόμα καλύτερα να ασχοληθούν με την επιστήμη που επιμελούνται όπως κάνουν οι αντίστοιχες οργανώσεις του εξωτερικού (ΙΕΕ, ΙΕΕΕ και άλλες) δίχως να επεμβαίνουν στο επάγγελμα πάρα μόνο με σοβαρές δημοσιεύσεις. • Να ενταχθεί η εισαγωγή των υποψήφιων στα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια στο σύστημα πανελληνίων εξετάσεων ή με όποιο σύστημα λειτουργεί τότε. Σημείωση: Η διαδικασία αναγνώρισης κατά την κυρία υφυπουργό, που θα πρέπει να ισχύει για το ΠΑΔΑ και για τα πτυχία μηχανικού που αυτό αποδίδει: 1. Το πρόγραμμα του πρώτου κύκλου σπουδών να έχει δέκα ακαδημαϊκά εξάμηνα. 2. Το περιεχόμενο των σπουδών και ο τίτλος του διπλώματος που απονέμεται να αντιστοιχεί στη βασική ειδικότητα του μηχανικού. 3. Να διασφαλίζεται στα προγράμματα σπουδών ότι περιλαμβάνονται μαθήματα που θεμελιώνουν τις γνώσεις, τις βασικές επιστήμες, ότι αναπτύσσονται μαθήματα κορμού της ειδικότητας. 4. Ότι γίνεται εμβάθυνση και εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο γνωστικό αντικείμενο. 5. Ότι αποκτώνται γνώσεις για τη μεθοδολογία που λύνουν προβλήματα για την ανάλυση, τη σύνθεση, τον σχεδιασμό συστημάτων και εφαρμογών. 6. Ότι αναπτύσσονται ερευνητικές ικανότητες. Και όλα αυτά πρέπει να πιστοποιούνται από την ΕΘΑΑΕ. 7. Προβλέπεται, επίσης, η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας που να διαρκεί τουλάχιστον ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο σε αντικείμενο συναφές με τα γνωστικά αντικείμενα του τμήματος. 8. Το 80% των μελών ΔΕΠ του τμήματος έχει γνωστικό αντικείμενο σε αντικείμενα μηχανικού και αυτό βεβαιώνεται από την ΕΘΑΑΕ. 9. Το προπτυχιακό πρόγραμμα των σπουδών είναι συναφές σε ποσοστό τουλάχιστον 70% με το πρόγραμμα των σπουδών της Πολυτεχνικής Σχολής. 10. Να έχει ολοκληρώσει έναν πλήρη κύκλο σπουδών. 11. Το σύνολο των αποφοίτων που έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών επί του οποίου κρίνει την αντιστοιχία η επιτροπή θα αποκτήσει τα δικαιώματα, όπως η επιτροπή θα κρίνει. 12. Όλη η τήρηση των προϋποθέσεων πιστοποιείται και από το πρόγραμμα της Συγκλήτου. 13. Το υποβάλλει στην Επιτροπή Μεταφορών. Βεβαιώνεται η ύπαρξη και η πλήρωση αυτών των προϋποθέσεων. 14. Μπορεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να ζητήσει τη συνδρομή και άλλων αρμόδιων Υπουργών και να κρίνει με κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο αν συντρέχουν όλες αυτές οι προϋποθέσεις. 15. Η διαδικασία αυτή καταληκτικά προχωρά με όσο το δυνατόν γρηγορότερη και υπεύθυνη επίλυση του προβλήματος, με σεβασμό στους φοιτητές, με σεβασμό στους αποφοίτους, με σεβασμό στη διαδικασία.