Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΟΛΙΝΑΣ | 14 Φεβρουαρίου 2024, 14:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας Κοινοποίηση: Υφυπουργούς Παιδείας Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΤΕΡΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ Μέρος Α΄ Υπηρέτησα 30 χρόνια ως καθηγητής στην Τριτοβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση (ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ) και 4 χρόνια στα ΑΕΙ ως βοηθός καθηγητή. Στα ΤΕΙ από το 1987 ως το 2006 (όταν παραιτήθηκα και άνοιξα φαρμακείο) εκτός από τα εκπαιδευτικά μου καθήκοντα, διετέλεσα και ηγετικό συνδικαλιστικό στέλεχος. Στο παραπάνω διάστημα διετέλεσα αιρετός προϊστάμενος σε όλες τις διοικητικές βαμθίδες της ιεραρχίας, εκτός από τη θέση του προέδρου του ιδρύματος. Γνωρίζω, λοιπόν σφαιρικά την εικόνα των ιδρυμάτων καθόσον υπηρέτησα από όλα τα «μετερίζια» αυτών. Σε όλη τη διάρκεια της θητείας μου όλοι οι παράγοντες των ΤΕΙ, όπως σπουδαστές, απόφοιτοι, εκπαιδευτικοί, γονείς σπουδαστών είχαν ως κοινό και κυρίαρχο αίτημα την ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ τους. Οι λόγοι ήταν ιδιοτελείς για όλους. Οι σπουδαστές και οι απόφοιτοι για την αναβάθμιση του πτυχίου τους, οι εκπαιδευτικοί για την αναβάθμιση των αποδοχών τους και οι γονείς για την ικανοποίηση της λανθασμένης αντίληψης ότι τα παιδιά τους καταξιώνονται κοινωνικά μόνο με πτυχίο ΑΕΙ και όχι ΤΕΙ. Την αναβάθμιση όμως, δεν την διεκδικούσαν αξιοκρατικά και ουσιαστικά, αλλά μόνο τυπικά, δηλαδή με αλλαγή του νομικού status των ιδρυμάτων. Το παραπάνω αίτημα, δυστυχώς για λόγους καθαρά ψηφοθηρικούς, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. άρχισαν να το υλοποιούν σταδιακά με «υβριδικές» νομοθετικές ρυθμίσεις. Έτσι, η πρώτη αλλαγή του θεσμικού νόμου 1404/1983 των ΤΕΙ τροποποιήθηκε με νόμο, σύμφωνα με τον οποίο τα ΤΕΙ ανήκουν «ισότιμα» μαζί με τα πανεπιστήμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μετά, με άλλο νόμο, τα ΤΕΙ γίνονται ανώτατα (ΑΕΙ) και ούτω καθεξής. Ήμουν και είμαι ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ καθόσον αυτά ιδρύθηκαν για να παράγουν ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ που έλειπαν και λείπουν από την αγορά εργασίας. Πίστευα και πιστεύω ότι η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ θα ήταν η «ταφόπλακα» αυτών, γιατί θα άλλαζαν τον ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ χαρακτήρα των ιδρυμάτων και θα κατέληγαν στην κατάργηση τους, όπως και έγινε. Μετά τις παραπάνω μεταμορφώσεις των ΤΕΙ, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές του 2019, ο ΣΥΡΙΖΑ με «τροπολογία» μετέτρεψε χωρίς καμμιά κρίση τα ΤΕΙ σε πανεπιστήμια, δίνοντας έτσι τη χαριστική βολή στον θάνατο των ιδρυμάτων. Η πράξη αυτή, κατά τη γνώμη μου, ήταν και είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με δυσμενείς συνέπειες στην επιστήμη, την οικονομία και τη συνοχή τηε ελληνικής κοινωνίας. ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΗΤΑΝ ΔΥΟ: 1. Η τριτοβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση (κατάργηση) και 2. Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση , όταν ο ΥΠΕΡΜΕΤΡΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ των πανεπιστημιακών τμημάτων είχε και έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών και των αντίστοιχων πτυχίων. Γέμισε η χώρα πανεπιστήμια με ΑΝΑΡΧΗ γεωγραφική κατανομή. Ως παράδειγμα θα αναφέρω τον κλάδο που υπηρέτησα (Γεωπονικός) . Σήμερα, αν δεν κάνω λάθος, υπάρχουν περισσότερες από 20 γεωπονικές σχολές, που βγάζουν ΑΝΕΡΓΟΥΣ ή ΕΤΕΡΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ γεωπόνους. Σε λίγα χρόνια οι παραπάνω απόφοιτοι θα είναι ίσοι αριθμητικά με τους εναπομείναντες γεωργούς. Το παραπάνω γεγονός ουδείς πολιτικός το αναφέρει στον δημόσιο διάλογο και κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις συνέπειές του. ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ: 1. Την επανίδρυση της τριτοβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης. 2. Τη μείωση των παναπιστημιακών τμημάτων που παράγουν απόφοιτους άνεργους και ετεροαπασχολούμενους. 3. Την ορθολογική κατανομή των σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με βάση τις τοπικές ανάγκες της παραγωγής. 4. Την ένταξη της τριτοβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης στην ΑΝΩΤΕΡΗ εκπαίδευση προς αποφυγή της υπάρχουσας «υβριδικής» κατάστασης, που αφορά στην εκκρεμότητα των επαγγελματικών δικαιωμάτων χιλιάδων αποφοίτων ΚΑΤΕ-ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ-ΑΤΕΙ. Σαφώς οι παραπάνω προτάσεις είναι δύσκολες και έχουν μεγάλο ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ. Οι καθαρές όμως λύσεις είναι και ΣΩΣΤΕΣ και ΕΘΝΙΚΑ επωφελείς. Μέρος Β΄ ΙΔΡΥΣΗ ΜΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ Είμαι υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων για τους εξής λόγους: 1. Γιατί πιστεύω ότι ο ανταγωνισμός αυτών έναντι των δημοσίων θα συμβάλλει στην αναβάθμιση των δημοσίων. 2. Γιατί, όπως είναι δικαίωμα ελευθερίας η αναγνώριση της νομιμοποίησης του γάμου των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, δικαίωμα ελευθερίας είναι και η επιλογή για σπουδές μεταξύ δημοσίου ή ιδιωτικού πανεπιστημίου. Η επιλογή «a la carte» είναι ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ. 3. Ο ισχυρισμός ότι με την ίδρυση των μη κρατικών παναπιστημίων δημιουργούνται εισαγόμενοι δύο ταχυτήτων είναι ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΣ, τουλάχιστον για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο όποίος ισχυρίζεται ότι είναι ΑΔΙΚΟ στα δημόσια πανεπιστημιακά τμήματα υψηλής ζήτησης να εισάγονται με 17.000-19.000 μόρια, ενώ στα αντίστοιχα ιδιωτικά με 8.000-10.000 μόρια. Και ερωτώ: Δεν ήταν εξίσου ΑΔΙΚΟ όταν το 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ ισοτίμησε τα πτυχία των ΤΕΙ (ειδικά των περιφερειακών ΤΕΙ) με τα πτυχία των πολυτεχνειακών και άλλων πανεπιστημειακών τμημάτων, όσον αφορά στην ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ των μορίων εισαγωγής στα αντίστοιχα τμήματα; Τέλος, πιστεύω ότι στο νομοσχέδιο που αφορά την μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ΠΡΟΕΧΕΙ η διευθέτηση των «στρεβλών» ρυθμίσεων της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με εκτίμηση, Νικόλαος Φολίνας