Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλησπέρα σας, Δύο προτάσεις ενίσχυσης του συγκεκριμένου νομοσχεδίου που κινείται γενικότερα προς την σωστή κατεύθυνση θα ήταν οι παρακάτω. 1) Θέσπιση ανώτατου ορίου στα δίδακτρα των μη κρατικών πανεπιστημίων. Δεν είναι κάτι ξένο για την ευρωπαϊκή πραγματικότητα καθώς σε πολλές χώρες το κόστος των σπουδών είναι κρατικά ρυθμισμένο όπως για παράδειγμα στην Αγγλία. Ενδεικτικα:https://en.wikipedia.org/wiki/Tuition_fees_in_the_United_Kingdom#Current_systems https://www.studyinnl.org/finances/tuition-fees 2) Θέσπιση υποχρεωτικού ποσοστού υποτροφιών στα μη κρατικά πανεπιστήμια προς το εθνικό σύστημα, δηλαδή ένα ποσοστό των θέσεων που προσφέρουν τα μη κρατικά πανεπιστήμια, για παράδειγμα 20% των θέσεων, η εισαγωγή να γίνεται δίχως δίδακτρα μέσω των πανελληνίων εξετάσεων. Δηλαδή αν προσφέρουν 50 θέσεις σε εισακτέους σε μία σχολή τους, τότε οι σαράντα να εισάγονται με τα δικά τους κριτήρια και να πληρώνουν δίδακτρα και οι 10 μέσα από τις πανελλήνιες με τη μορφή υποτροφίας και να μην έχουν υποχρέωση να πληρώνουν δίδακτρα. Στο παραπάνω πλαίσιο αν το μέτρο κριθεί αντισυνταγματικό λόγω του υποχρεωτικού δωρεάν χαρακτήρα του, μπορεί να προσφερθεί συμβολική κρατική αμοιβή για κάθε θέση υποτροφίας. Το σύστημα αυτό θα βοηθήσει στην αποδοχή του θεσμού από την κοινωνία, την αξιολόγηση των μη κρατικών πανεπιστημίων με κριτήριο τα μόρια για την εισαγωγή στην αντίστοιχη σχολή και στην κοινωνική κινητικότητα.