• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Π. Πεφάνης' | 14 Φεβρουαρίου 2024, 19:45

    Η Συνέλευση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ συνήλθε το Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 12.00, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της, σε έκτακτη διαδικτυακή συνάντηση με θέμα «Θέσεις του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών επί του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας» κατόπιν πρότασης των Πρυτανικών αρχών του ΕΚΠΑ προς όλα τα Τμήματα. Ύστερα από διεξοδική συζήτηση, η Συνέλευση κατέληξε ομοφώνως στα εξής τρία σημεία: (α) Εκφράζει την απόλυτη συμπαράστασή της στον Πρύτανη και τις Πρυτανικές Αρχές τόσο του ΕΚΠΑ, όσο βεβαίως και των άλλων Πανεπιστημίων της χώρας, τιθέμενη εναντίον της στοχοποίησής τους, αλλά και της υπαγωγής τους σε εισαγγελική έρευνα για αναζήτηση ευθυνών. Παρόμοιες μεθοδεύσεις παραβιάζουν την ακαδημαϊκή ελευθερία και την αρχή του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ. (β) Δηλώνει, σε σύμπλευση προς τα ψηφίσματα της ΠΟΣΔΕΠ και του Συλλόγου Διδασκόντων της Φιλοσοφικής Σχολής, την αντίθεσή της στην κατάθεση του Σχεδίου Νόμου περί μη κρατικών Πανεπιστημίων, καθώς αυτό αντιβαίνει σαφώς στο άρθρο 16 του Συντάγματος, όπου δηλώνεται διαρρήδην ότι πρώτον «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση» ͘ εν συνεχεία ότι «οι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί» και τέλος ότι «η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται». Είναι αυτονόητο ότι κάθε αλλαγή στις διατάξεις του Συντάγματος οφείλει να έπεται της αλλαγής του ίδιου του Συντάγματος και όχι να προηγείται αυτής. (γ) Συντάσσεται με την πάγια θέση των Πρυτανικών Αρχών του ΕΚΠΑ (αλλά και των άλλων Πανεπιστημίων της χώρας) για την προάσπιση και την ενίσχυση των δημοσίων Πανεπιστημίων. Ως εκ τούτου προτρέπει θερμά το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να προασπιστεί τα δημόσια Πανεπιστήμια, τα οποία αριστεύουν σε δύστηνους καιρούς, με την αντιμετώπιση της υποστελέχωσής τους σε διδακτικό, ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό, με την αύξηση της χρηματοδότησής τους και την ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας.