Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Πανεπιστημιακός | 14 Φεβρουαρίου 2024, 19:19
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να αποσυρθεί η νέα παρ. 5 στο αρθρο 45 σχετικά με τη δυνατότητα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων από την Σύγκλητο στον Πρύτανη, καθώς αφήνεται περιθώριο για υποβιβασμό του οργάνου και ανάπτυξη "πελατειακών σχέσεων". Οι αρμοδιότητες που αφορούν σε ακαδημαικά και ερευνητικά θέματα, όπως η υποβολή γνώμης για την ίδρυση προγραμμάτων σπουδών, εργαστηρίων, ερευνητικών ινσιτούτων κ.α πρέπει να λαμβάνονται κατόπιν διαβούλευσης με συλλογικότητα και συνεργασία καθώς σχετίζονται άμεσα με την εκπαιδευτική και ερευνητική πολιτική του ιδρύματος. Αντίστοιχα, η κατανομή νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού είναι ζωτικής σημασίας για την οργάνωση και λειτουργία των Τμημάτων και οι Πρόεδροι και οι Κοσμήτορες θα πρέπει να έχουν ενεργή συμμετοχή στη λήψη των εν λόγω αποφάσεων. Για ποιο λόγο άραγε τίθενται τέτοιες ρυθμίσεις; Ποια η σκοπιμότητα; Είναι εύκολο ένα συλλογικό όργανο να πειστεί να μεταβιβάσει τις αρμοδιότητές του με πρόφαση ότι μια πιθανή μεταβίβαση θα μειώσει τη γραφειοκρατία και θα επιταχύνει τις διαδικασίες, ποιο όμως θα είναι το πραγματικό αποτέλεσμα; Θα υπάρξει μια συσσώρευση αρμοδιοτήτων σε ένα μόνο όργανο που θα επιφέρει περισσότερες καθυστερήσεις και δεν θα υπάρχει πλουραλισμός στη λήψη των αποφάσεων. Σταδιακά η Σύγκλητος θα συνεδρίαζει μόνο 1-2 φορές το έτος. Πώς οι εισαγόμενες ρυθμίσεις είναι συμβατές με το το μοντέλο του επιτελικού κράτους; Το νομοθέτημα αυτό δίνει μια υπερ- εξουσία στον Πρύτανη χωρίς κανένα έλεγχο, η οποία μόνο δυσλειτουργία θα φέρει. Μήπως τελικά ο στόχος είναι η υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου και όχι η ενίσχυση; Ομοίως το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 46 και 48 που παρέχεται η δυνατότητα μεταβίβασης πλήθος αρμοδιοτήτων της Κοσμητείας και της Συνέλευσης του Τμήματος, προς τον Κοσμήτορα και τον Πρόεδρο αντίστοιχα. Παρατίθενται ενδεικτικά πηγές σχετικά με τις αρμοδιότητες ακαδημαικών συλλογικών οργάνων ξένων Πανεπιστημίων: https://senate.ucr.edu/about/duties_structure https://facultysenate.stanford.edu/about-us