Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 2: Διοικητική αναδιάρθρωση και επανακαθορισμός των ρόλων και των ευθυνών των εκπαιδευτικών εταίρων (συντονιστών, εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων, κοινοτήτων, κρατικών υπηρεσιών) και της μεταξύ τους συνεργασίας με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικών πόρωνΣχόλιο του χρήστη ΕΛΜΕ Βορειας Ρηνανίας Βεστφαλίας (Ο.Δ. Γερμανίας) | 8 Μαρτίου 2011, 14:30
Τα προβλήματα τα οποία αναφέρθηκαν στο εισαγωγικό σημείωμα της διαβούλευσης πηγάζουν κυρίως από την «αρχή ενός ανδρός» -ενίοτε και μιας γυναικός- η οποία έχει εγκαθιδρυθεί γύρω από τα γραφεία Συντονιστών Εκπαίδευσης με τις ευλογίες – δυστυχώς – του Νόμου 2413/1996. Με τις υπερεξουσίες που δίνει το υπάρχον νομικό πλαίσιο στους Συντονιστές Εκπαίδευσης θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα προβλήματα αυτού του είδους ήταν αναμενόμενα. Πέραν τούτου ήδη ο κλάδος των καθηγητών Δ.Ε μέσω της ΟΛΜΕ από το 2008 επισήμανε τα τεράστια προβλήματα : «Η ΟΛΜΕ έχει επανειλημμένα τονίσει την ανάγκη αλλαγής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (ν.2413/96) που διέπει τη δομή, τη λειτουργία και το περιεχόμενο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Άμεσα, επιβάλλεται να επανεξεταστούν η δομή και η δημοκρατική λειτουργία της διοίκησης, το πλέγμα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, καθώς και όλες οι σχετικές διαδικασίες, με στόχο να καταστούν διαφανείς, αξιοκρατικές, αξιόπιστες και αποτελεσματικές. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο πρέπει να ρυθμίζονται και τα ζητήματα όπως, χαρακτηρισμός και κάλυψη των κενών θέσεων, αποσπάσεις, παρατάσεις αποσπάσεων, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, επιλογή και καθήκοντα διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, Συντονιστών Εκπαίδευσης (κριτήρια, διαδικασία επιλογής και τοποθέτησής τους, καθήκοντα και αρμοδιότητες), και αρμοδιότητες του ΕΠΥΣΔΕ. Για την άρση των παραπάνω προβλημάτων προτείνουμε σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ, να ορισθούν επακριβώς οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των Συντονιστών εκπαίδευσης και του ΕΠΥΣΔΕ Γερμανίας.Υποστηρίζουμε την ενίσχυση του ρόλου των Ειδικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΕΠΥΣΔΕ) ώστε να αναλάβουν την επικύρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για όλη την Επικράτεια της Γερμανίας. Να έχει τον πειθαρχικό έλεγχο των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τελικό στόχο να δημιουργηθεί ένα αδιάβλητο, αντικειμενικό και δίκαιο θεσμικό πλαίσιο για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, παρατάσεις αποσπάσεων, επιλογές Διευθυντών και Υποδιευθυντών). Τα προβλεπόμενα κενά πρέπει, έγκαιρα και μαζί με σχετικές καταστάσεις Προσωπικού και τη Δύναμη των Σχολείων, να διαβιβάζονται στο Ε.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. προς έλεγχο και οριστικοποίηση όπως συμβαίνει και στην Ημεδαπή. Το Ε.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. να επιλαμβάνεται και των μετακινήσεων εντός των κρατιδίων και να έχει τον πειθαρχικό έλεγχο των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τελικό στόχο να δημιουργηθεί ένα αδιάβλητο, αντικειμενικό και δίκαιο θεσμικό πλαίσιο για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές Έγκαιρη ανακοίνωση αποσπάσεων, παρατάσεων κάθε κατηγορίας και ανανεώσεων συμβάσεων, για καλύτερη οργάνωση και προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς. Γλωσσομάθεια αποκλειστικά της Γλώσσας της Χώρας υποδοχής για τουςΣυντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού και ύπαρξη και των δύο βαθμίδων (Π/θμιας και Δ/θμιας). Επιπροσθέτως προτείνουμε την δημιουργία επιτροπής ( άμισθη ) ελέγχου των αποφάσεων Προξένων (για εκπαιδευτικά θέματα) και Συντονιστών, με συμμετοχή ενός εκπροσώπου από κάθε κόμμα, των εκπαιδευτικών και των γονέων με ταυτόχρονη ανάρτηση των αποφάσεων στο διαδίκτυο.