Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155)Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κώτσης | 15 Φεβρουαρίου 2024, 14:41
Όσον αφορά στα μη Κρατικά Πανεπιστήμια θέλω να πώ αρχικά οτι διαφωνώ με την θεσμοθέτηση αυτών, ΑΛΛΑ έχω να κάνω σαν απλός πολίτης 2 προτάσεις για την αναβάθμιση των δημόσιων, ήδη υπαρχόντων Πανεπιστημίων μας, με παρόμοια αποτελέσματα όπως επιχειρηματολογείται οτι θα παράξουν τα μη Κρατικά Πανεπιστήμια. 1. Το πρόβλημα των υποψήφιων φοιτητών που αναγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό για σπουδές και τώρα θέλετε να τους κρατήσετε στην Χώρα μας με τα μή Κρατικά Πανεπιστήμια αρχίζει απο τις Πανελλήνιες εξετάσεις και την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Αυτό σημαίνει οτι οι υποψήφιοι φοιτητές ΑΝ πέρναγαν στην σχολή που έχουν πάθος να σπουδάσουν, και δυστυχώς δεν τα κατάφεραν επειδή δεν έγραψαν καλά στις Πανελλήνιες, δεν θα εφευγαν. Άλλο να έχεις πάθος να σπουδάσεις κάτι και άλλο απλά να καταλήγεις σε μια σχολή διότι εκεί κατάφερες να περάσεις με ο,τι συνεπάγεται αυτό (αιώνιοι φοιτητές, ασύμβατοι φοιτητές σε ασύμβατα αντικείμενα σπουδών, χαμηλό επίπεδο και ρυθμό αποφοίτησης κλπ.). ΠΡΟΤΑΣΗ: Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια με απολυτήριο λυκείου και εξετάσεις στην ίδια την σχολή (κάτι παρόμοιο με τις Κατατακτήριες.) Έτσι ο καθένας θα παίρνει συνειδητά μια απόφαση για το αντικείμενο των σπουδών του. Διαγραφή απο την σχολή στους φοιτητές που δεν έχουν πάθος με το αντικείμενο όπως θα αξιολογούνται απο τους ίδιους τους καθηγητές μέσα στα πρώτα 3 έτη σπουδών. 2. Εφόσον θέλετε να αυτοσυντηρείται κάπως η δωρεάν παιδεία, καταλαβαίνουμε ως πολίτες οτι δεν είμαστε μια πάμπλουτη χώρα και τα δημοσιονομικά μας δεν μας επιτρέπουν αλόγιστα κόστη. (Αν και η Παιδεία είναι το Α και το Ω στο δυναμικό μιας χώρας), ΠΡΟΤΕΙΝΩ την παγκόσμια διαφήμηση (Marketing) των Δημόσιων Πανεπιστημίων μας και την εισαγωγή διδάκτρων σε μή φορολογούμενους πολίτες της χώρας μας. Δωρεάν Παιδεία για τους φορολογούμενους πολίτες της χώρας μας, δίδακτρα σε μή φορολογούμενους πολίτες άλλης χώρας. Δημιουργία δηλαδή Ελληνικού Brandname για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια με επένδυση προς αυτή την κατέυθηνση απο το κράτος. Έτσι οι ξένοι, θα δημιουργούν κρατικά έσοδα απο τα Πανεπιστήμια και επίσης θα κινέιται η τοπική αγορά των πόλεων λόγω της ιδιωτικής κατανάλωσης (ενοίκια, διασκέδαση, φαγητό, μεταφορά κλπ.) Με λίγα λόγια θα εισέρχεται ξένο συνάλλαγμα στην Χώρα μας με οικονομικούς όρους. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αν οι Ελληνες φοιτητές σταματήσουν να φέυγουν στο εξωτερικό διότι πλέον θα δίνεται σε όλους η ευκαιρία να σπουδάζουν αυτό που πραγματικά αγαπάνε, τα έξοδα που θα έκαναν στο εξωτερικό, τώρα θα μένουν στην εγχώρια αγορά. Μάλιστα θα κοστίζει και λιγότερο στις οικογένειες των φοιτητών αυτών. Οι φοιτητές σπουδάζοντας το αντικείμενο που αγαπάνε και έχουν πάθος χωρίς κάποιος να τους κόβει τα φτερά θα δούμε το επίπεδο των επιστημόνων μας να εκτοξέυεται, πράγμα που σημαίνει οτι η Ελλάδα θα αναβαθμιστεί και θα εξελιχθεί σε έναν <> αποτελούμενο απο <>. To Brain drain θα αντιστραφεί σε Brain Gain. Η επένδυση του Μαρκετινγκ και η περαιτερω αναβάθμιση των δημόσιων Πανεπιστημίων μας θα έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενος Brandname Πανεπιστημιακών σπουδών έχοντας σαν αποτέλεσμα την εισροή ξένων φοιτητών που συνεπάγεται εισροή ξένων κεφαλαίων στη χώρα, άνοιγμα οριζόντων στην πανεπιστημιακή κοινότητα λόγω του πολυπολιτισμού και ανάπτυξη του ΑΕΠ πέρα απο την Tουριστική Βιομηχανία. Εισαγωγή ξένου συναλλάγματος στην χώρα σημαίνει μερική ή και ολική αυτοσυντήρηση των Πανεπιστημίων μακροπρόθεσμα, πράγμα που συμβάλει στην μείωση των δημόσιων δαπανών για την συντήρηση ενός σημαντικού <> απο λογιστικής αποψης. Τέλος, η ύπάρξη σύνδεσης των πανεπιστημίων με την παραγωγή προιόντων και υπηρεσιών στην χώρα μας, θα δημιουργήσει ευκαιρίες ωστε η χώρα μας να μπεί σε τροχιά <> και όχι <> στην παγκόσμια αγορά έχοντας σαν αποτέλεσμα την οικονομική μεγέθυνση όντας ανταγωνιστική.