Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά3ο πεδίο διαβούλευσης: Εντοπισμός σημείων στο ισχύον για κάθε χώρα ή περιοχή σύστημα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, τα οποία χρήζουν αναθεώρησης ή ενίσχυσης και προτάσεις για την καλύτερη σύνδεση των μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης με τα κατά τόπους εκπαιδευτικά συστήματαΣχόλιο του χρήστη Ματζιώρου Μαρία | 9 Μαρτίου 2011, 00:16
Στοκχόλμη Σουηδίας Στη Στοκχόλμη λειτουργούν δύο σαββατιάτικα σχολεία και απογευματινά Τ.Ε.Γ. Οι μαθητές δεν έχουν καμιά υποχρέωση, ως μαθητές.Προσέρχονται και αποχωρούν όποτε θέλουν,γράφουν και διαβάζουν όποτε θέλουν και απουσιάζουν όποτε θέλουν.Οι εργασίες που δίνονται στο σπίτι δεν γίνονται απ'τους περισσότερους, διότι δεν έχουν μάθει να εργάζονται κατ' αυτόν τον τρόπο στο σουηδικό σχολείο. Σύμφωνα με το σουηδικό σύστημα οι μαθητές εργάζονται στο σχολείο και χαλαρά. Λίγες εργασίες στο σπίτι, κυρίως στο Gymnasium (ελληνικό Λύκειο).Το Σάββατο έχουν αθλητικές κυρίως δραστηριότητες και θεωρούν το σχολείο εμπόδιο. Πολλοί προσέρχονται μετά από πίεση των γονέων τους, πράγμα το οποίο εκφράζουν λεκτικά (π.χ.ο πατέρας μου θέλει να έρχομαι) και έμπρακτα (δεν συμμετέχουν). Αρκετοί όμως έχουν έντονα στραμμένη τη ματιά τους προς το ελληνικό πανεπιστήμιο. Εύκολος στόχος, αφού οι περισσότεροι εισάγονται και μάλιστα σε σχολές με απαιτήσεις, καταβάλλοντας ελάχιστη προσπάθεια. Τα απογευματινά Τ.Ε.Γ.,διασκορπισμένα σε αρκετά σημεία της πόλης,έχουν μικρό αριθμό μαθητών (3-4) και διαφορετικά επίπεδα,πράγμα που τα καθιστά δυσλειτουργικά. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1.Οπωσδήποτε μόνο ένα σαββατιάτικο σχολείο.Το υπαγορεύει η λογική, η σύνεση και ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθούν. 2. Απογευματινά τμήματα σε κάποια σημεία της Στοκχόλμης, με 8-10 μαθητές με τακτική φοίτηση και ομοιογενές επίπεδο. 3. Ο εκπαιδευτικός που θα έρθει στη Σουηδία θα πρέπει, πέρα απ'την κατάλληλη εκπαίδευση (εννοώ κάτι ουσιαστικό και σοβαρό, άσχετο απ' το άνευ περιεχομένου γνωστό μας σεμινάριο) σχετικά με τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα ελληνόπουλα τρίτης και τέταρτης γενιάς, να είναι επαρκώς ενημερωμένος και για το σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ιδιαίτερα ο φιλόλογος θα πρέπει να εργάζεται με μαθητές που είναι έτοιμοι να τον παρακολουθήσουν. Πρόκειται για εκείνα τα παιδιά,λίγα μεν αλλά υπάρχουν, που γράφουν, διαβάζουν, ψάχνουν,προσπαθούν και θέλουν να βρίσκονται σ'αυτόν το χώρο. 4.Κίνητρα: Όλοι οι μαθητές που παρακολουθούν μαθήματα σ'επίπεδο Γυμνασίου-Λυκείου να είναι υποχρεωμένοι να λάβουν μέρος στις εξετάσεις για την απόκτηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας. Το πιστοποιητικό αυτό θα πρέπει να αποτελεί την απαραίτητη προυπόθεση για να λάβει κάποιος μέρος στις εξετάσεις για την εισαγωγή του στο ελληνικό πανεπιστήμιο.