• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Καρούσος' | 15 Φεβρουαρίου 2024, 16:37

    Λαμβάνοντας υπόψιν την τρέχουσα κατάσταση της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΕΑΠ, το προτεινόμενο Νομοσχέδιο καθώς και την άποψη της ΔΕ που φαίνεται να έχει καταγραφεί στη δημόσια διαβούλευση, θα ήθελα να σχολιάσω όσο αφορά στο άρθρο 36 πως φαίνεται να κινείται σε ορθή κατεύθυνση. Οι υπηρεσίες που παρέχουν τόσο το Εργαστήριο όσο και η Μονάδα Εσωτερικής αξιολόγησης αποτέλεσαν καινοτομία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μέχρι και σήμερα συνεχίζουν να αποτελούν βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη και την αξιολόγηση των Προγραμμάτων εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης. Παρακάτω παρουσιάζω κάποιες προτεινόμενες διορθώσεις για το εν λόγω άρθρο: 1. Στον σκοπό του Κέντρου όσο αφορά στην παράγραφο ε) προτείνω την εξής διατύπωση: ε) η παραγωγή στατιστικών δεδομένων από πρωτογενή στοιχεία που παρέχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Ε.Α.Π. αναφορικά με τους φοιτητές, το εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική διαδικασία, στ) η συλλογή δεδομένων ποιότητας και η αποστολή σε αιτούντες εντός και εκτός του Ιδρύματος ζ) η καταγραφή, ανάλυση και σύγκριση δεδομένων από αντίστοιχα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Επιπλέον η συμμετοχή του Ε.Α.Π. σε συστήματα παγκοσμίων κατατάξεων και η συστηματική παρακολούθηση των αποτελεσμάτων. η) η αξιολόγηση με ποιοτικές και ποσοτικές προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού, του εκπαιδευτικού υλικού και των εκπαιδευτικών μεθόδων που χρησιμοποιεί το Ε.Α.Π., θ) η συσχέτιση των παραπάνω στοιχείων και η υποβολή προτάσεων, σε συνεργασία με τους Συντονιστές των Ο.Δ.Π., προς την Κοσμητεία ή τη Σύγκλητο του Ε.Α.Π. για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης από το Ε.Α.Π., και ι) η συνεργασία με εθνικούς και διεθνείς φορείς που ασχολούνται με τη χάραξη και την υλοποίηση πολιτικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι γίνονται πιο πλήρεις και σαφείς οι σκοποί, ενώ προτείνω την αφαίρεση της εδ) αφού οι δράσεις διερεύνησης της αγοράς εργασίας αφορούν αποκλειστικά το Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου. Στην παράγραφο 4 (Στο κέντρο αναπτύσσονται δράσεις αξιολόγησης) προτείνω την τροποποίηση του α) σε ένα ενιαίο κείμενο για όλες τις αξιολογήσεις από φοιτητές: α) Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, των διδασκόντων, του εκπαιδευτικού υλικού, της οργάνωσης θεματικών ενοτήτων, των διοικητικών υπηρεσιών και υποδομών, από φοιτητές, Τη διαγραφή του β) Την τροποποίηση του γ) σε: β) η αξιολόγηση μεταξύ του ακαδημαϊκού προσωπικού του ΕΑΠ (μελών ΣΕΠ, Συντονιστών και των Διευθυντών) των Προγραμμάτων Σπουδών, Τη διαγραφή του δ) αφού εντάσσεται στο α) Τη σύμπτυξη του στ) χωρίς υποενότητες σε: στ) η σύνταξη εκθέσεων με στατιστικά δεδομένα από πρωτογενή στοιχεία που παρέχονται από την αξιολόγηση ή από διοικητικές υπηρεσίες και τις Σχολές του Ε.Α.Π. Την προσθήκη νέου bullet: η εκπόνηση μελετών/ερευνών και την παραγωγή επιστημονικών δημοσιεύσεων πάνω σε δεδομένα αξιολόγησης και πρωτογενή στοιχεία του ΕΑΠ. Στην παρ.5 (Όργανα διοίκησης) δεν είναι σαφές αν η Επ.Επιτροπή κάνει διοίκηση ή έχει συμβουλευτικό/επικουρικό ρόλο. Στην παρ.7 το ΕΑΠ έχει σήμερα 4 σχολές ενώ αναγράφεται πως η Επ.Επ. απαρτίζεται από το Διευθυντή και 5 μέλη ΔΕΠ, ένα από κάθε Σχολή. Προτείνω να τροποποιηθεί σε: α) Η Επιστημονική Επιτροπή απαρτίζεται από το Διευθυντή του Κέντρου και από ένα μέλος ΔΕΠ από κάθε Σχολή του Ε.Α.Π. το οποίο ορίζεται από τη ΓΣ της κάθε Σχολής. Τέλος, λαμβάνοντας υπόψιν την τελευταία από τις 4 θεμελιώδεις αξίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Συμμετοχή Φοιτητών- Προσωπικού στη Διακυβέρνηση των ιδρυμάτων, προτείνω να γίνει μέριμνα έτσι ώστε να υπάρξει συμμετοχή από εκπρόσωπο φοιτητών αλλά και διοικητικού προσωπικού στη διακυβέρνηση του Κέντρου. Νίκος Καρούσος, Συνεργάτης Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης ΕΑΠ.