• Σχόλιο του χρήστη 'Έλενα' | 15 Φεβρουαρίου 2024, 16:42

    ΑΡΘΡΟ 40: Διαδικασία ανάδειξης εξωτερικών μελών ΣΔ Δίνεται μια δημοκρατική λύση (με pointsystem, ταξινομική ψήφο και διπλή ψήφο στον πρώτο επί ισοψηφίας) στο τεράστιο πρόβλημα ισοψηφίας στην εκλογή εξωτερικών μελών ΣΔ που ταλαιπώρησε με επαναλαμβανόμενες ψηφοφορίες τα περισσότερα Πανεπιστήμια και αποτέλεσε το μεγαλύτερο πρόβλημα εφαρμογής του νόμου 4957/2022. ΑΡΘΡΟ 43: Ενίσχυση της οικονομικής αυτοτέλειας στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου των Α.Ε.Ι. ΔΕΝ συμφωνώ με της μεταφορά της αρμοδιότητας από το Σ.Δ. στην Επιτροπή Ερευνών του ΕΛΚΕ για έγκριση σύναψης προγραμματικών συμβάσεων ή συμφωνιών με άλλους φορείς του δημόσιου τομέα. Τουλάχιστον να παραμείνει στο ΣΔ η αρμοδιότητα της εισήγησης και να προστεθεί στο τέλος της ρύθμισης εδάφιο: «…μετά από εισήγηση του Σ.Δ.» ΑΡΘΡΟ 44: Αρμοδιότητες Πρύτανη Οποιαδήποτε μεταφορά αρμοδιότητας του Πρύτανη πραγματοποιείται με απόφαση του Πρύτανη και Πρυτανική πράξη. Αντίστοιχα προτείνεται με Πρυτανική πράξη να επανέρχονται οι αρμοδιότητες στον Πρύτανη ΑΡΘΡΟ 45: Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από τη Σύγκλητο στον Πρύτανη Ανάλογες ρυθμίσεις με μεταβίβαση αρμοδιοτήτων προβλέπονται σε όλα τα όργανα διοίκησης (ΣΔ, Κοσμητείες, Συνέλευση Τμήματος). Άλλωστε τελικά η Σύγκλητος αποφασίζει αν θέλει να μεταφέρει κάποια αρμοδιότητα στον Πρύτανη. ΑΡΘΡΟ 46: Αρμοδιότητες Κοσμητείας Οι περιπτώσεις ιβ και ιγ στις αρμοδιότητες της Κοσμητείας πρέπει να αφαιρεθούν καθώς τα μέλη της Επιτροπής Ερευνών και του ΚΕΔΙΒΙΜ προτείνεται να εκλέγονται δημοκρατικά με συμμετοχή όλων των μελών ΔΕΠ του Ιδρύματος μέσω του Συστήματος ΖΕΥΣ. ΑΡΘΡΟ 49: Θητεία Προέδρου Τμήματος. Υποψηφιότητα μέλους ΔΕΠ άλλου συναφούς Τμήματος για Πρόεδρος / Αντιπρόεδρος Σωστή η τριετής θητεία του Προέδρου Τμήματος. Πρέπει να προβλεφθεί με μεταβατική ρύθμιση ότι η τριετής θητεία καταλαμβάνει και τους υπηρετούντες Προέδρους με παράταση της θητείας τους κατά ένα ακαδημαϊκό έτος. Σχετικά με την υποψηφιότητα από άλλα συναφή Τμήματα, καλύτερα να αποσυρθεί ή να προστεθεί ότι τα συναφή Τμήματα καθορίζονται με απόφαση της Συγκλήτου. ΑΡΘΡΟ 50: Αρμοδιότητες Προέδρου και Αντιπροέδρου Τμήματος Προτείνεται η τροποποίηση: «Τα αρχαιότερα κατά σειρά μέλη της Συνέλευσης Τμήματος εκτελούν τα καθήκοντα του Προέδρου και του Αντιπροέδρου αντίστοιχα, αν απουσιάζουν ή κωλύονται προσωρινά αμφότεροι» ΑΡΘΡΟ 51: Διαδικασία ανάδειξης Διευθυντή Εργαστηρίου Θα πρότεινα να μην παραμείνει στο σχέδιο νόμου. Σε δεύτερο χρόνο να γίνουν αλλαγές στη διαδικασία εκλογής Διευθυντή Εργαστηρίου ή Κλινικής. ΑΡΘΡΟ 53: Διαδικασία σύναψης συμβάσεων παροχής υπηρεσιών Θα πρότεινα να τροποποιηθεί το δεύτερο εδάφιο: «Οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών εγκρίνονται από την Επιτροπή Ερευνών του ΕΛΚΕ κατόπιν εισήγησης του Σ.Δ., κατόπιν αιτήματος του Διευθυντή του πανεπιστημιακού εργαστηρίου / κλινικής ή άλλου ενδιαφερομένουμέλους ΔΕΠ κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της κλινικής / εργαστηρίου. ….» ΑΡΘΡΟ 54: Διαδικασία ανάδειξης Διευθυντή Κλινικής Θα πρότεινα να μην παραμείνει στο σχέδιο νόμου. Σε δεύτερο χρόνο να γίνουν αλλαγές στη διαδικασία εκλογής Διευθυντή Εργαστηρίου ή Κλινικής. ΑΡΘΡΟ 55: Προσωπικό Πανεπιστημιακής Κλινικής Προτείνω επιπλέον: Στην πρώτη πρόταση στο εδάφιο Ε’ της παραγράφου 2 του άρθρου 288 του ν. 4957/2022 προστίθεται η φράση «που προσφέρουν υπηρεσίες» και τροποποιείται ως ακολούθως: "Ε. Στους ιατρούς, φυσικούς ιατρικής - ακτινοφυσικούς, ψυχολόγους, φαρμακοποιούς και νοσηλευτές, καθώς και στους χημικούς, κλινικούς χημικούς, βιοχημικούς και βιολόγους, οι οποίοι είναι μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. που προσφέρουν υπηρεσίες, σε πανεπιστημιακές κλινικές, πανεπιστημιακά εργαστήρια ή ειδικές μονάδες κλινικών ή εργαστηρίων, που εγκαθίστανται σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή σε πανεπιστημιακά νοσοκομεία που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καταβάλλεται, από τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οικείου νοσοκομείου, ειδική αμοιβή για το κλινικό και εργαστηριακό έργο που παρέχουν, το ύψος της οποίας ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας. Μέχρι την έκδοση της σχετικής απόφασης, η εν λόγω ειδική αμοιβή καταβάλλεται στο ύψος που είχε διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος νόμου. Η ως άνω ειδική αμοιβή δεν υπάγεται στο ανώτατο όριο αποδοχών του άρθρου 156 του παρόντος νόμου. Για την καταβολή της ειδικής αμοιβής απαιτείται η υποβολή στη Διοίκηση του Νοσοκομείου της μηνιαίας καταγραφής του παρεχόμενου κλινικού-εργαστηριακού έργου που βεβαιώνεται από τον Διευθυντή της κλινικής, του εργαστηρίου ή της ειδικής μονάδας, και η έγκρισή της από αυτό έπειτα από θετική εισήγηση του επιστημονικού συμβούλιου και του Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας του νοσοκομείου." ΑΡΘΡΟ 56: Εγκατάσταση εξοπλισμού σε πανεπιστημιακά εργαστήρια και σε κλινικές νοσοκομείων του ΕΣΥ Το τελευταίο εδάφιο να τροποποιηθεί: «…με επιστημονικό Υπεύθυνο τον Διευθυντή του εργαστηρίου ή της κλινικής ή τον υπεύθυνο της μονάδας, που υπηρετεί στο νοσοκομείο όπου έχει εγκατασταθεί ο εξοπλισμός.» ΑΡΘΡΟ 62: Ίδρυση Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών Προτείνεται η εγγραφή να εγκρίνεται από τον Πρύτανη του ΑΕΙ μετά από εισήγηση της Συνέλευσης Τμήματος του Α.Ε.Ι. που διοργανώνει το Ξενόγλωσσο Πρόγραμμα Σπουδών. Προτείνεται επιπλέον η τροποποίηση του άρθρου 110 του ν. 4957/2022 «Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής» ως εξής: «Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής δύνανται να διοργανώνουν Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών (Ξ.Π.Σ.) του άρθρου 101, Ξ.Π.Σ. διπλής ειδίκευσης του άρθρου 107 και διπλά Ξ.Π.Σ. του άρθρου 108 σε συνεργασία με αναγνωρισμένα Ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, κατόπιν σύνταξης σχετικού Μνημονίου Συνεργασίας, στο οποίο περιγράφονται οι ειδικότεροι όροι της συνεργασίας των Ιδρυμάτων και εξειδικεύονται τα στοιχεία της απόφασης της παρ. 2 του άρθρου 101, καθώς και λοιπά στοιχεία σχετικά με τη διοργάνωση του προγράμματος. Για θέματα σχετικά με την ίδρυση, οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία του προγράμματος του παρόντος εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου. Στην περίπτωση συνεργασίας Α.Ε.Ι. της ημεδαπής με δημόσια Πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για οργάνωση και λειτουργία κοινού Ξ.Π.Σ. το οποίο οδηγεί σε απονομή κοινού ισότιμου τίτλου σπουδών πρώτου κύκλου και των δύο Ιδρυμάτων, τα Ξ.Π.Σ. απευθύνονται σε πολίτες χωρών εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα κριτήρια εισαγωγής καθορίζονται στο σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των δύο δημόσιων Α.Ε.Ι..» ΑΡΘΡΟ 66: Συγκρότηση του Συμβουλίου του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης Ισχύουσα κατάσταση: Με απόφαση της Συγκλήτου συγκροτείται το Συμβούλιο του ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ με τριετή θητεία χωρίς να διευκρινίζονται ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής του Συμβουλίου. Πρόταση-Εισήγηση: Α) Το άρθρο 114 παρ. 2 αναδιατυπώνεται ως ακολούθως: «2. Με απόφαση της Συγκλήτου, κατόπιν εισήγησης του Πρύτανη, συγκροτείται το Συμβούλιο του ΚΕΔΙΒΙΜ. Το Συμβούλιο του ΚΕΔΙΒΙΜ είναι επταμελές και αποτελείται από τον Πρύτανη ή έναν από τους Αντιπρυτάνεις, στον οποίο έχει ανατεθεί ο τομέας της δια βίου μάθησης, ως Πρόεδρό του, και έξι μέλη ΔΕΠ της βαθμίδας του Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή πλήρους απασχόλησης με τους αναπληρωτές τους, τα οποία εκλέγονται από τα μέλη ΔΕΠ του Ιδρύματος. Για το σκοπό αυτό καταρτίζεται από το Συμβούλιο Διοίκησης του Ιδρύματος ενιαίο ψηφοδέλτιο και δηλώνουν υποψηφιότητα προς αυτό όσα μέλη ΔΕΠ του Ιδρύματος επιθυμούν να εκλεγούν. Το Συμβούλιο Διοίκησης δημοσιεύει και αναρτά σχετική Πρόσκληση, στην οποία καθορίζεται η ημερομηνία δήλωσης υποψηφιοτήτων, η ημερομηνία εκλογής και η εφορευτική επιτροπή για τη διενέργεια της εκλογής. Τα μέλη ΔΕΠ ψηφίζουν έως 12 υποψηφίους και εξ αυτών οι πρώτοι έξι κατά σειρά σε αριθμό ψήφων εκλέγονται τακτικά μέλη του Συμβουλίου και οι υπόλοιποι έξι κατά σειρά σε αριθμό ψήφων αναπληρωματικά τους μέλη. Η εκλογή διενεργείται ηλεκτρονικά την ίδια ημέρα τουλάχιστον έξι μήνες πριν λήξει η θητεία των μελών του απερχόμενου Συμβουλίου του ΚΕΔΙΒΙΜ. Η ηλεκτρονική ψηφοφορία λαμβάνει χώρα με τη χρήση του ειδικού πληροφοριακού συστήματος με την ονομασία «Ψηφιακή κάλπη ΖΕΥΣ» της ανώνυμης εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών, Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ» (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.). Το Συμβούλιο του ΚΕΔΙΒΙΜ λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις περί συλλογικών οργάνων της Διοικήσεως του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999, όπως ισχύει). Κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου η εκλογή ηλεκτρονικά των μελών του Συμβουλίου του ΚΕΔΙΒΙΜ λαμβάνει χώρα ένα μήνα πριν τη λήξη της θητείας του απερχόμενου Συμβουλίου». Β) Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 114 αναδιατυπώνεται ως ακολούθως: «Η θητεία των μελών του Συμβουλίου του ΚΕΔΙΒΙΜ είναι όση και του Πρύτανη». ΑΡΘΡΟ 67: ΚΕΔΙΒΙΜ επί της σύναψης συμβάσεων συνεργασίας και προγραμματικών συμφωνιών Προτείνεται τροποποίηση ως εξής: «κγ) Εισηγείται στο Συμβούλιο Διοίκησης τη σύναψη συμφωνιών…. ΑΡΘΡΟ 73: Διαδικασία μονιμοποίησης ή εξέλιξης μελών ΔΕΠ – Επαναπροκήρυξη θέσης. Προτείνονται επιπλέον δύο ρυθμίσεις: Α) Στο άρθρο 141 του ν. 4957/2022 προστίθεται παράγραφος ως εξής: «Οι Αναπληρωτές Καθηγητές δύνανται να ζητήσουν την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του Καθηγητή μετά από τη συμπλήρωση τριών (3) ετών από τον διορισμό τους. Αν οι Αναπληρωτές Καθηγητές δεν εξελιχθούν στην επόμενη βαθμίδα, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν εκ νέου την προκήρυξη της θέσης τους έως τρεις φορές, υπό την προϋπόθεση ότι έχει παρέλθει ένα (1) τουλάχιστον έτος από τη λήψη της απόφασης για τη μη εξέλιξή τους. Η διάταξη αυτή έχει αναδρομική ισχύ και καταλαμβάνει τους υπηρετούντες Αναπληρωτές Καθηγητές, οι οποίοι ζήτησαν την εξέλιξή τους σε Καθηγητές και δεν εξελίχθηκαν υπό των καθεστώς προγενεστέρων σχετικών διατάξεων». Β)Η παράγραφος 5 του άρθρο 148 «Ολοκλήρωση της διαδικασίας εκλογής ή εξέλιξης Ανακατανομή και επαναπροκήρυξη θέσεων» τροποποιείται ως εξής: «Αν μία διαδικασία εκλογής κριθεί άγονη, η θέση επαναπροκηρύσσεται από τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι. κατόπιν εισήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος, στο ίδιο ή διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο σύμφωνα με τις ανάγκες του Τμήματος.» ΑΡΘΡΟ 76: Έλεγχος νομιμότητας από το Συμβούλιο Διοίκησης Ο έλεγχος νομιμότητας πάντα γινόταν και γίνεται από τον Πρύτανη. Είναι λάθος να γίνεται έλεγχος νομιμότητας πανεπιστημιακών κρίσεων εξέλιξης / εκλογής από το Σ.Δ., καθώς σε αυτό συμμετέχουν εξωπανεπιστημιακά εξωτερικά μέλη τα οποία δεν έχουν τα ακαδημαϊκά προσόντα για να μπορούν να κρίνουν μια ακαδημαϊκή κρίση. Έχει γίνει προσφυγή στο ΣτΕ για αυτό και το πιθανότερο είναι να κριθεί αντισυνταγματικό. ΑΡΘΡΟ 92: Συγκρότηση Επιτροπής Ερευνών. Να προβλεφθεί αναλογική εκπροσώπηση των Σχολών ανάλογα με τον αριθμό μελών ΔΕΠ. Συμβάλλει στη δημοκρατική συμμετοχή όλων των μελών ΔΕΠ του Α.Ε.Ι. για τη εκλογή των μελών της Επιτροπής Ερευνών. Πρέπει ανάλογη ρύθμιση να γίνει και για την εκλογή των μελών του ΚΕΔΙΒΙΜ. ΑΡΘΡΟ 93: Αρμοδιότητες Επιτροπής Ερευνών. Η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων ή συμφωνιών με άλλους φορείς του δημόσιου τομέα να παραμείνει στις αρμοδιότητες του Σ.Δ. ΑΡΘΡΟ 97: Προγραμματισμός προσλήψεων μελών ΔΕΠ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ. Να επεκταθεί και στις αφυπηρετήσεις όλου του προσωπικού των Α.Ε.Ι. (διοικητικό προσωπικό, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΕΠ). Άρθρο 108: Πανεπιστημιακά Κέντρα Έρευνας και Καινοτομίας. Ισχύουσα κατάσταση: Παράγραφος 4: 4. Με απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., κατόπιν εισήγησης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΠΑ.Κ.Ε.Κ., ιδρύονται, συγχωνεύονται, καταργούνται, μετονομάζονται Ερευνητικά Ινστιτούτα (Ε.Ι.) εντός του ΠΑ.Κ.Ε.Κ. Πρόταση: Να προβλεφθεί μεταβατική ρύθμιση ως εξής: Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΠΑΚΕΚ με απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., κατόπιν εισήγησης του Πρύτανη, ιδρύονται, συγχωνεύονται, καταργούνται, μετονομάζονται Ερευνητικά Ινστιτούτα (Ε.Ι.) εντός του ΠΑ.Κ.Ε.Κ. Ισχύουσα κατάσταση: Παράγραφος 5: 5. Για την ίδρυση Ε.Ι. απαιτείται η υποβολή προς το ΠΑ.Κ.Ε.Κ. τεκμηριωμένης εισήγησης από οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Α.Ε.Ι.,… Πρόταση: Η παράγραφος 5 τροποποιείται ως εξής:5. Για την ίδρυση Ε.Ι. απαιτείται η υποβολή προς το ΠΑ.Κ.Ε.Κ. τεκμηριωμένης πρότασης από οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Α.Ε.Ι., μετά από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος που υπηρετεί και σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου… Επιπλέον να προβλεφθεί μεταβατική ρύθμιση ως εξής: Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΠΑ.Κ.Ε.Κ., Ερευνητικά Ινστιτούτα που έχουν ιδρυθεί δύναται να συγχωνευθούν, να καταργηθούν ή να μετονομαστούν, μετά από απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., κατόπιν εισήγησης του Πρύτανη. Όργανα διοίκησης του Πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας Ισχύουσα κατάσταση: Παράγραφος 2 και 3: 2. Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του Α.Ε.Ι., κατόπιν εισήγησης του Πρύτανη, συγκροτείται το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΑ.Κ.Ε.Κ., το οποίο αποτελείται από: α) τον Πρύτανη ή τον αρμόδιο Αντιπρύτανη, στον οποίον έχει ανατεθεί ο τομέας της έρευνας, ως Πρόεδρο, β) τους Επιστημονικούς Διευθυντές των Ερευνητικών Ινστιτούτων (Ε.Ι.) του ΠΑ.Κ.Ε.Κ. και γ) έναν (1) εκπρόσωπο του προσωπικού της περ. β) της παρ. 3 του άρθρου 131 που απασχολείται στο ΠΑ.Κ.Ε.Κ. ή σε Ε.Ι. του ΠΑ.Κ.Ε.Κ. 3. Αν το ΠΑ.Κ.Ε.Κ. αριθμεί περισσότερα από οκτώ (8) Ε.Ι., το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από τον Πρύτανη ή τον αρμόδιο Αντιπρύτανη, πέντε (5) από τους Επιστημονικούς Διευθυντές των Ε.Ι. του ΠΑ.Κ.Ε.Κ. και τον εκπρόσωπο της περ. γ) της παρ. 2. Τα πέντε (5) μέλη, Επιστημονικοί Διευθυντές των Ε.Ι. του ΠΑ.Κ.Ε.Κ., αναδεικνύονται μετά από ψηφοφορία από το σύνολο των Επιστημονικών Διευθυντών, η οποία διεξάγεται ηλεκτρονικά. Η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου είναι τριετής. Κατά την πρώτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγεται ως Αντιπρόεδρος, ένας (1) από τους Διευθυντές που μετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο. Το ένα (1) μέλος, εκπρόσωπος της περ. γ) της παρ. 2, εκλέγεται από το σύνολο του προσωπικού της περ. β) της παρ. 3 του άρθρου 131, που απασχολείται στο ΠΑ.Κ.Ε.Κ. ή σε Ερευνητικό Ινστιτούτο (Ε.Ι.) του ΠΑ.Κ.Ε.Κ. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΑ.Κ.Ε.Κ. συγκροτείται και λειτουργεί νόμιμα έστω και αν δεν έχει εκλεγεί ο εκπρόσωπος του προηγούμενου εδαφίου. Πρόταση-Εισήγηση: Α) Οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 132 συνοψίζονται και αναδιατυπώνονται ως ακολούθως: «Με απόφαση της Συγκλήτου, κατόπιν εισήγησης του Πρύτανη, συγκροτείται το Συμβούλιο του ΠΑΚΕΚ. Το Συμβούλιο του ΠΑΚΕΚ είναι επταμελές και αποτελείται από τον Πρύτανη ή έναν από τους Αντιπρυτάνεις, στον οποίο έχει ανατεθεί ο τομέας της έρευνας, ως Πρόεδρό του, και έξι μέλη ΔΕΠ της βαθμίδας του Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή πλήρους απασχόλησης με τους αναπληρωτές τους, τα οποία εκλέγονται από τα μέλη ΔΕΠ του Ιδρύματος. Για το σκοπό αυτό καταρτίζεται από το Συμβούλιο Διοίκησης του Ιδρύματος ενιαίο ψηφοδέλτιο και δηλώνουν υποψηφιότητα προς αυτό όσα μέλη ΔΕΠ του Ιδρύματος επιθυμούν να εκλεγούν. Το Συμβούλιο Διοίκησης δημοσιεύει και αναρτά σχετική Πρόσκληση, στην οποία καθορίζεται η ημερομηνία δήλωσης υποψηφιοτήτων, η ημερομηνία εκλογής και η εφορευτική επιτροπή για τη διενέργεια της εκλογής. Τα μέλη ΔΕΠ ψηφίζουν έως 12 υποψηφίους και εξ αυτών οι πρώτοι έξι κατά σειρά σε αριθμό ψήφων εκλέγονται τακτικά μέλη του Συμβουλίου και οι υπόλοιποι έξι κατά σειρά σε αριθμό ψήφων αναπληρωματικά τους μέλη. Η εκλογή διενεργείται ηλεκτρονικά την ίδια ημέρα τουλάχιστον έξι μήνες πριν λήξει η θητεία των μελών του απερχόμενου Συμβουλίου του ΠΑΚΕΚ. Η ηλεκτρονική ψηφοφορία λαμβάνει χώρα με τη χρήση του ειδικού πληροφοριακού συστήματος με την ονομασία «Ψηφιακή κάλπη ΖΕΥΣ» της ανώνυμης εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών, Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ» (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.). Το Συμβούλιο του ΠΑΚΕΚ λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις περί συλλογικών οργάνων της Διοικήσεως του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999, όπως ισχύει). Κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου η εκλογή ηλεκτρονικά των μελών του Συμβουλίου του ΠΑΚΕΚ λαμβάνει χώρα ένα μήνα πριν τη λήξη της θητείας του απερχόμενου Συμβουλίου». Β) Επίσης οι παρ. 4 και 5 του άρθρου αυτού αναριθμούνται σε 3 και 4. ΑΡΘΡΟ 116: Απογραφή της περιουσίας των ΑΕΙ Να προβλεφθεί ότι το Σ.Δ. δύναται να αναθέσει το έργο της απογραφής της περιουσίας σε ιδιώτη κατόπιν σχετικού διαγωνισμού, καθώς σε ιδρύματα με πολύ μεγάλη περιουσία όπως το ΕΚΠΑ μόνο μια ιδιωτική εταιρία μπορεί να κάνει την απογραφή. Είναι ανέφικτο να γίνει από της Εταιρία Αξιοποίησης καθώς δεν έχει το δυναμικό και τους πόρους. ΑΡΘΡΟ 186: ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Προτείνεται: Στο άρθρο 434 του ν. 4957/2022 προστίθεται παράγραφος 2 ως εξης: «2. Με απόφαση του Σ.Δ., κατόπιν εισήγησης του Πρύτανη του Α.Ε.Ι. τροποποιούνται ο αριθμός και η σύνθεση των μελών των Συμβουλευτικών Επιτροπών….» Προτείνεται επιπλέον: Μετά την παρ. 14 του άρθρου 448, όπως προστέθηκε με το άρθρο 75 παρ. 2 Ν.4975/2022 προστίθεται παρ. 15 ως ακολούθως: «15. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου λήγει αυτοδικαίως η θητεία ή το έργο των μελών των οργάνων του Ιδρύματος, τα οποία διορίστηκαν με απόφαση του Πρύτανη, των Αντιπρυτάνεων, του Πρυτανικού Συμβουλίου, της Συγκλήτου και του Συμβουλίου Διοίκησης. Τα αιρετά μέλη των συλλογικών οργάνων διοίκησης του Ιδρύματος παραμένουν ως έχουν. Τα νέα συλλογικά όργανα διορίζονται κατά τις διατάξεις του παρόντος». Άρθρο 202: Καταργούμενες διατάξεις Ισχύουσα κατάσταση: Με το άρθρο 485, καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίων Α’ έως Λ’ καταργούνται οι ακόλουθες διατάξεις: α) Τα άρθρα 1 έως 60 και τα άρθρα 76 έως 80 του ν. 4009/2011 (Α’195). Πρόταση: Επαναφορά του άρθρου 79 παράγραφος 3δ. του νόμου 4009/2011 περί εξέλιξης των επί θητείας σε ΕΔΙΠ που διατυπώνεται ως ακολούθως: δ) Μέσα σε τρεις μήνες από τη δημοσίευση του Οργανισμού του ιδρύματος, οι μόνιμα "ή σε οργανικές θέσεις επί θητεία" υπηρετούντες στο Ίδρυμα "ή στα νοσοκομεία αυτού", καθώς και οι υπηρετούντες με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξη τους στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π. που προβλέπεται στο άρθρο 29, εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει το ίδρυμα.