Αρχική Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίωνΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 37-126)Σχόλιο του χρήστη Πρωτοβάθμιος Καθηγητής | 15 Φεβρουαρίου 2024, 16:20
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΔ' ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 83 Ομότιμοι Καθηγητές - Αφυπηρετήσαντα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού- Τροποποίηση άρθρου 170 ν. 4957/2022 Στην προτεινόμενη τροποποίηση, δίνεται η δυνατότητα στους ομότιμους/αφυπηρετήσαντες ΔΕΠ να επιβλέπουν νέες πτυχιακές/μεταπτυχιακές και ιδιαίτερα διδακτορικές διατριβές. Αυτό σε συνδυασμό με την δυνατότητα που θα τους δωθεί σε αυτό το νόμο να υποβάλλουν προτάσεις για χρηματοδοτούμενα προγράμματα και να συμμετέχουν επ'αμοιβή ή να αναλαμβάνουν την επιστημονική ευθύνη έργων/προγραμμάτων δημιουργεί μια σειρά από σοβαρά προβλήματα. Προτείνω να μην ενσωματωθεί αυτή η αλλαγή και να δίνεται στους ομότιμους/αφυπηρετήσαντες ΔΕΠ μονάχα η δυνατότητα να ολοκληρώσουν τα ερευνητικά προγράμματα, πτυχιακές/μεταπτυχιακές και διδακτορικές διατριβές που είχαν ξεκινήσει όσο ακόμα υπηρετούσαν. Μέχρι αυτό το σημείο, όχι παραπάνω. Ούτε επ'αμοιβή συμμετοχή ούτε επιστημονική ευθύνη έργων/προγραμμάτων. Μετά από κάποια χρόνια, οι "παλαιοί" καθηγητές δε μπορούν να προσφέρουν νέες και φρέσκιες ιδέες, αλλά μένουν σε αυτά που έχουν μάθει. Επίσης, κλείνουν τον δρόμο σε νεώτερους, πιο δυναμικούς ακαδημαικούς με νέες ιδέες/αντιλήψεις/γνώσεις. Κυρίως όμως, η αλλαγή αυτή είναι κάθετα αντίθετη στο πνεύμα αυτού του νέου νόμου για την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου. Με όποιον άλλο συνάδελφο το συζήτησα, όλοι αποκομίσαμε την ίδια εντύπωση, ότι αυτό γίνεται γιατί μάλλον υπάρχει η μακροπρόθεσμη βούληση να μειωθούν οι νέες θέσεις μελών ΔΕΠ στα δημόσια πανεπιστήμια και να συμπληρώσουν τα κενά οι ομότιμοι/αφυπηρετήσαντες, με κάποιες έξτρα αμοιβές. Δηλαδή, ενισχύεται η γεροντοκρατία και αφαιρούνται δυνατότητες/ευκαιρίες από νέους ανθρώπους με νέες/φρέσκιες ιδέες/αντιλήψεις. Έτσι, αυτή η αλλαγή δίνει μια λάθος εντύπωση που υπονομεύει το πνεύμα αυτού του νόμου για ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου. Σας κούρασα, αλλά είναι πολύ σημαντικό και περνάει πολύ συγκεκριμένα μηνύματα. Ευχαριστώ