• Σχόλιο του χρήστη 'Georgios Tsomis' | 15 Φεβρουαρίου 2024, 17:19

    Προωθώ τον σύνδεσμο ενός εξαιρετικού και εύστοχου άρθρου στην εφημερίδα "Παρατηρητής της Θράκης" για το νέο νομοσχέδιο που αφορά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης από την Καθηγήτρια της Νομικής του Δ.Π.Θ. κ. Μαρία Γιούνη. το οποίο επιγράφεται:ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ «Η μεγαλόσχημη ενίσχυση του Δημοκριτείου αποδεικνύεται λοιπόν πως δεν είναι άλλο από χάντρες και καθρεφτάκια προς ιθαγενείς» Πηγή : www.paratiritis-news.gr [ https://www.paratiritis-news.gr/duth-corner/enischysi-tou-dimokriteiou-panepistimiou-kai-alla-paramythia/ ] Από αυτό το κείμενο παραθέτω το τμήμα εκείνο που αφορά στο άρθρο 9: "Ας δούμε όμως τον τρίτο πυλώνα των οργανωσιακών αλλαγών του νέου νομοσχεδίου, τη συγχώνευση και μετονομασία τμημάτων του ιδρύματος. Με το άρθρο 9 μια ολόκληρη Σχολή (Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών) υποβιβάζεται σε ένα μόνο τμήμα (άλλως: Μονοτμηματική Σχολή), στο οποίο συγχωνεύονται τρία ήδη λειτουργούντα τμήματα, και όπου στο εξής θα υλοποιούνται δύο διαφορετικά προγράμματα (!). Περίσσευε άραγε το δραστήριο τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας στη Θράκη και έπρεπε να καταργηθεί; Παρείχε μήπως σπουδές κατώτερης ποιότητας από τα υπό ενσωμάτωση τμήματα; Ήταν περιττή άραγε η λειτουργία του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών στην Κομοτηνή, του μοναδικού τμήματος πανελληνίως που παρείχε αυτό τον κλάδο σπουδών; Μήπως θα έπρεπε να ενισχυθούν αντί να ενωθούν με το καταξιωμένο τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας για να δημιουργήσουν μια τερατογένεση με τον τίτλο «Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών»; Ως γνωστόν, οι Ανθρωπιστικές Σπουδές (Humanities) αποτελούν παγκοσμίως μια ξεχωριστή επιστημονική κατηγορία με διαφορετικούς κλάδους, που με τη σειρά τους περιλαμβάνουν πολλά επιμέρους γνωστικά αντικείμενα, τα οποία κανείς πουθενά δεν διανοήθηκε να πετσοκόψει. Πώς θα προλάβουν οι μελλοντικοί απόφοιτοι του τμήματος «Ανθρωπιστικών Σπουδών» μέσα σε τέσσερα έτη να αποκτήσουν επαρκή και στέρεη επιστημονική γνώση και στην Φιλολογία, και στην Ιστορία και στην Ανθρωπολογία, όταν οι συνάδελφοί τους σε όλο τον κόσμο μελετούν ξεχωριστά τα τρία αυτά αντικείμενα; Αλλά η επιστημονική γνώση, αν και κατ’ εξοχήν προορισμός του Πανεπιστημίου, παραδόξως δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο του νομοσχεδίου. Όπως σε κανένα σημείο δεν προβλέπεται η ουσιαστική ενίσχυση του ΔΠΘ με διδακτικό, ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό και με υλικοτεχνικές υποδομές. Διότι, ας μη γελιόμαστε, μόνον αυτή η ενίσχυση θα κρατήσει στα πόδια του το ΔΠΘ και θα επιτρέψει την εκπλήρωση της ακαδημαϊκής αποστολής του Πανεπιστημίου, καθώς και την ποιοτική αναβάθμιση της περιοχής. Όπως τονίζεται στην ιδρυτική πράξη του, η λειτουργία του Δημοκριτείου, το οποίο φέτος γιορτάζει τα πενήντα χρόνια του, εξυπηρετεί πέραν των ακαδημαϊκών και εθνικούς σκοπούς. Αλλά οι εθνικοί σκοποί, μαζί με την επιστημονική γνώση, βρίσκονται πλέον καταχωνιασμένοι σε κάποιο ξεχασμένο συρτάρι του Υπουργείου. Και αγνοείται τελείως η καίριας σημασίας για την πατρίδα μας γεωγραφική θέση του ΔΠΘ." ... "Ας μην ανησυχούν όμως οι Θρακιώτες για τις σπουδές των παιδιών τους. Ίσως κάποια ιδιωτικά («μη κερδοσκοπικά» πάντως) παραρτήματα πανεπιστημίων γειτονικών χωρών να προσέλθουν εδώ για να καλύψουν τα κενά και, γιατί όχι, να ανταγωνιστούν και τα ήδη υπάρχοντα, διαχρονικά εγκαταλελειμμένα από την πολιτεία, τμήματα του ΔΠΘ."