Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασποράΣχόλιο του χρήστη Μαρία Ζωγραφάκη | 9 Μαρτίου 2011, 22:16
Καλησπέρα σας. Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιηθούν οι ίδιοι οι ομογενείς στη σχολική διαδικασία. Για παράδειγμα, όσοι συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια στις εξετάσεις για την πιστοποίηση της ελληνομάθειας και έχουν πετύχει στις εξετάσεις του τελευταίου επιπέδου (ιδιαίτερα όσοι έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία το πρόγραμμα Διαδρομές από το ΚΕΓ), θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, μετά από κατάλληλα σεμινάρια και να συμπληρώσουν το διδακτικό προσωπικό στα ΤΕΓ. Αυτό θα αποτελούσε, ίσως, ένα επιπλέον κίνητρο για τη συνέχιση της παρακολούθησης νεαρών παιδιών και εφήβων μαθητών στα ΤΕΓ. Η εμπλοκή περισσότερων ομογενών στην ελληνόφωνη εκπαίδευση στο εξωτερικό μόνο οφέλη θα μπορούσε να έχει για την εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα, είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν συνάδελφοι, οι οποίοι παρέμειναν στο εξωτερικό, μετά την πενταετία, λόγω σύναψης γάμου. Οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν, συχνά, συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην ομογένεια και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, συμμετέχουν δραστήρια στη ζωή και τις δράσεις των ελληνικών κοινοτήτων, ενώ τέλος "κοστίζουν" πολύ λιγότερο στην ελληνική πολιτεία. Μαρία Ζωγραφάκη, Υπεύθυνη ΤΕΓ στο Βέλγιο κατά την περίοδο 2004-2009.