• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΚΗΣ' | 16 Φεβρουαρίου 2024, 10:20

    1) Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 138 του Ν. 4957/2022 (Α’141) να προστεθεί εδάφιο και το άρθρο να έχει ως εξής: Η διαδικασία του παρόντος εφαρμόζεται αναλόγως για τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων νέων θέσεων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) του Α.Ε.Ι. Για τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων των κατηγοριών του προσωπικού της παρούσας παραγράφου, δεν απαιτείται πρόταση της συνέλευσης Τμήματος ή εισήγηση της Κοσμητείας, εφόσον ο προγραμματισμός αφορά προσωπικό υπαγόμενο απευθείας στη Σχολή ή στο Α.Ε.Ι., αντιστοίχως. 2) Στο άρθρο 153 του Ν. 4957/2022 (Α’141) «Μετακίνηση μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού» να προστεθεί παράγραφος που να περιγράφει τη διαδικασία μετακίνησης και για τα μέλη ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ. 3) Στο α’ εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 157 του Ν. 4957/2022 (Α’141) να διαμοφωθεί ως εξής: «2. Δικαίωμα υποβολής αιτήματος για τη χορήγηση των αδειών της παρ. 1 έχουν τα μέλη Δ.Ε.Π. ανεξαρτήτως βαθμίδας, τα οποία έχουν συμπληρώσει τρία (3) έτη «συνεχούς» υπηρεσίας από την ημερομηνία του αρχικού διορισμού τους. «Για την συμπλήρωση των τριών (3) ετών συνεχούς υπηρεσίας προσμετράται το χρονικό διάστημα των αδειών των άρθρων 52 και 53 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26) και της απασχόλησης σε Πανεπιστήμια της αλλοδαπής σύμφωνα με το άρθρο 158». Το χρονικό διάστημα που τελεί ένα μέλος Δ.Ε.Π. σε άδεια άνευ αποδοχών δεν προσμετράται για την εξέλιξη στην επόμενη βαθμίδα, καθώς και για τη μονιμοποίηση των Επίκουρων Καθηγητών επί θητεία. 4) Στο άρθρο 162 του Ν. 4957/2022 (Α’141) να προστεθεί παράγραφος ως ακολούθως: Αρμόδιο όργανο για όλα τα θέματα που αφορούν στα μέλη Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. είναι η Συνέλευση του Τμήματος. Στις περιπτώσεις που οι θέσεις ανήκουν στη Σχολή ή στο Ίδρυμα, η αρμοδιότητα αυτή ασκείται από τη Συνέλευση της Σχολής ή τη Σύγκλητο αντίστοιχα. 5) Η παρ. 4 του άρθρου 164 του Ν. 4957/2022 (Α’141) να αντικατασταθεί ως εξής: «4. Οι θέσεις του προσωπικού του παρόντος ανήκουν στο Α.Ε.Ι. και κατανέμονται με απόφαση της Συγκλήτου στα Τμήματα, στις Σχολές ή στο Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση του Προέδρου του Τμήματος ή του Κοσμήτορα ή του Πρύτανη. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος ή της Κοσμητείας της Σχολής, οι θέσεις των μελών Ε.Δ.Ι.Π. δύνανται να κατανέμονται στους Τομείς, σύμφωνα με το γνωστικό τους αντικείμενο, καθώς και στις επιμέρους ακαδημαϊκές μονάδες, εργαστήρια, κλινικές ή μουσεία». 6) Η παρ. 4 του άρθρου 165 του Ν. 4957/2022 (Α’141) να αντικατασταθεί ως εξής: «4. Οι θέσεις του προσωπικού του παρόντος ανήκουν στο Α.Ε.Ι. και κατανέμονται με απόφαση της Συγκλήτου στα Τμήματα, στις Σχολές ή στο Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση του Προέδρου του Τμήματος ή του Κοσμήτορα ή του Πρύτανη. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος ή της Κοσμητείας της Σχολής, οι θέσεις των μελών Ε.Τ.Ε.Π. δύνανται να κατανέμονται στους Τομείς, σύμφωνα με το γνωστικό τους αντικείμενο, καθώς και στις επιμέρους ακαδημαϊκές μονάδες, εργαστήρια, κλινικές ή μουσεία». 7) ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ. Να ρυθμιστεί νομοθετικά το ζήτημα της διαδικασίας δημοσίευσης των προκηρύξεων, ώστε να καταργηθεί ρητά η υποχρέωση δημοσίευσης των προκηρύξεων των μελών Δ.Ε.Π. στον Τύπο, ιδίως από τη στιγμή που οι προκηρύξεις αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ιδρύματος και στο πληροφοριακό σύστημα ΑΠΕΛΛΑ, καθώς και να καταστεί πιο σαφής η διαδικασία δημοσίευσης. Με αυτό τον τρόπο θα αντιμετωπιστούν νομοθετικές ασάφειες, γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, ενώ παράλληλα θα εξοικονομηθούν πόροι για τα Α.Ε.Ι. Επίσης, να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία και στις περιπτώσεις δημοσίευσης των προκηρύξεων των μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και διοικητικού προσωπικού. 8) ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΙΔΟΧ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Τρέχουσα Κατάσταση: Σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 1 του Ν. 4038/2012, οι πράξεις πρόσληψης και λύσης της σύμβασης εργασίας για οποιονδήποτε λόγο του προσωπικού που υπηρετεί στο Δημόσιο, στα Ν.Π.Δ.Δ. και στους ΟΤ.Α α' και β' βαθμού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθώς και με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, εφόσον παρέχεται δυνατότητα ανανέωσης, δημοσιεύονται εφεξής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται, μεταξύ άλλων, στους Εντεταλμένους Διδάσκοντες του άρθρου 173 του Ν. 4957/2022, με συνέπεια να καθυστερεί η υπογραφή των συμβάσεων των συγκεκριμένων κατηγοριών προσωπικού και η επακόλουθη ανάληψη καθηκόντων εκ μέρους τους. Εξάλλου οι πράξεις πρόσληψης των Εντεταλμένων Διδασκόντων καθώς και γενικά των συμβασιούχων με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ αναρτώνται στη Διαύγεια και ικανοποιούνται οι διατυπώσεις της δημοσιότητας. Πρόταση-εισήγηση: Είτε να τροποποιηθεί η προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 1 του Ν. 4038/2012, ώστε να μην καταλαμβάνει το προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου των Α.Ε.Ι., είτε να εισαχθεί εξαίρεση από την υποχρέωση δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης των πράξεων πρόσληψης του παραπάνω προσωπικού, με τροποποίηση του άρθρου 173 του Ν. 4957/2022.