• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ' | 16 Φεβρουαρίου 2024, 11:19

    Πριν οποιοδήποτε σχόλιο στα επιμέρους άρθρα, πρέπει να επισημανθεί ότι για τα δημόσια Πανεπιστήμια που καταφέρνουν να διακρίνονται και να κατατάσσονται υψηλά στις διεθνείς κατατάξεις, πρέπει και οφείλει το κράτος να: 1. Ενισχύσει τη Φοιτητική μέριμνα και ειδικά τις φοιτητικές εστίες, 2. Ενισχύσει τη χρηματοδότηση και να την επαναφέρει στα προ του 2010 επίπεδα και βαθμιαία να ανέλθει στο επίπεδο του Μέσου Όρου της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για την Παιδεία. 3. Αυξήσει τη μισθολογία των μελών της Πανεπιστημιακής Κοινότητας και να τη φέρει στα επίπεδα του ΜΟ της ΕΕ. 4. Αυξήσει το προσωπικό όλων των κατηγοριών των δημόσιων Πανεπιστημίων. 5. Διασφαλίσει μόνιμες υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας. 6. Αναβαθμίσει τις εκπαιδευτικές και εργαστηριακές υποδομές των ΑΕΙ. 7. Απλοποιήσει τις λειτουργίες των ΕΛΚΕ και εν γένει των διοικητικών λειτουργιών των ΑΕΙ 8. Λύσει τα θέματα της ομηρίας των μετεγγραφέντων φοιτητών, που μέχρι να ολοκληρωθεί η μετεγγραφή τους, δεν έχουν ουσιαστικά το δικαίωμα να ασκηθούν στο ίδρυμα που μετεγγράφονται με αποτέλεσμα να μένουν πίσω στις σπουδές τους και να είναι καταδικασμένοι να επιφορτίζονται με τουλάχιστον ένα χρόνο επιπλέον σπουδών. Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο στο σύνολο του, πρέπει να: 1. Διασφαλίσει τη συνταγματικότητα του νομοσχεδίου σχετικά με τα ΝΠΠΕ 2. Προβεί, πριν την ψήφιση του στη Βουλή, σε ουσιαστική συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, ΑΕΙ, Σύνοδο Πρυτάνεων και συλλογικών οργάνων σχετικών με τα ακαδημαϊκά ζητήματα. Γενικές Παρατηρήσεις στο Νομοσχέδιο Το μέρος Γ, επιλύει ελάχιστα ζητήματα και μεταφέρει εξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα, με τρόπο αντιδεοντολογικό, καταχρηστικό και επικίνδυνο. Για παράδειγμα Πρύτανης, Κοσμήτορας και Πρόεδρος αποκτούν αρμοδιότητες και εξουσίες, που θα εκφεύγουν του ελέγχου των συλλογικών οργάνων όπως η Σύγκλητος, η Κοσμητεία και η Συνέλευση, αφήνοντας περιθώρια για κατάχρηση εξουσίας. Παρατηρήσεις σε επιμέρους άρθρα του ΝΠΠΕ Άρθρο 49 Δεν επιλύει κανένα πρόβλημα αυτή η προσθήκη. Αντίθετα, η διάταξη αυτή μπορεί να επιτρέψει σε μέλος ΔΕΠ άλλου συναφούς Τμήματος να λειτουργήσει ως Δούρειος Ίππος και να υποβαθμίσει ένα Τμήμα. Αν η ένταξη του οφείλεται σε αριθμητικούς λόγους, πρέπει να γίνει σαφές στη διάταξη. Άρθρο 58 Πρέπει να διευκρινιστεί αν το περιεχόμενο των μαθημάτων αυτών θα είναι αντίστοιχο με κάποιο ελληνόγλωσσο μάθημα του ΠΠΣ ή αν θα έχει διαφορετικό περιεχόμενο. Στη 1η περίπτωση θα πρέπει να προβλεφθεί ότι οι ελληνόφωνοι φοιτητές δε θα μπορούν να πάρουν το μάθημα αυτό εφόσον έχουν ήδη πάρει το αντίστοιχο ελληνόφωνο του ΠΠΣ. ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ Πρέπει να δηλωθεί ξεκάθαρα ότι δεν θα χρηματοδοτούνται σε κανένα σκέλος της δραστηριότητας τους από άμεση ή έμμεση κρατική επιχορήγηση. Άρθρο 131 Πρέπει να διευκρινιστεί αν θα συμμετέχουν και υπό ποιους όρους στις προσκλήσεις χρηματοδότησης (με εθνικούς ή ιδιωτικούς πόρους) που προκηρύσσονται από υπουργεία και φορείς της ημεδαπής όπως Υπουργείο Παιδείας, ΓΓΕΤ, Υπουργείο Ανάπτυξης, ΕΛΙΔΕΚ, ΙΚΥ κ.α . Αν πρόκειται όντως για ΝΠΠΕ και όχι επιχειρηματικούς ομίλους οι οποίοι διεκδικούν ΕΜΜΕΣΑ μέρος της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση, την έρευνα και το περιβάλλον, θα πρέπει να ΜΗΝ έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε αυτές τις δράσεις ή να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ποσοστό μικρότερο από 5%. Άρθρο 139 Θα πρέπει να οριστεί μια αναλογία αριθμού φοιτητών/μέλη ΔΕΠ που να είναι σύμφωνη με τον Ευρωπαικό μέσο όρο. Διαφορετικά δημιουργείται μια επιχείρηση κέρδους και δεν διασφαλίζεται η ποιότητα των σπουδών. Απόφοιτοι αυτών των ΝΠΠΕ θα ενταχθουν στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας και δεν νοείται να υπάρχει υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες στο βωμό του κέρδους των επιχειρηματιών που θα τα ιδρύσουν. Άρθρο 140 Με βάση αυτό, το ύψος του παραβόλου πρέπει να συναρτηθεί με τον αριθμό των φοιτητών που θα παρακολουθούν τα ΠΠΣ του ΝΠΠΕ. Το ποσό των 1500000Ευρω είναι εξαιρετικά μικρό αν υπολογίσει κανείς 3 σχολές, 3 τουλάχιστον Τμήματα και 200 φοιτητές/Τμήμα, δηλαδή 600 φοιτητές, με 10000/'ετος αυτό σημαίνει ότι ανά έτος σπουδών απαιτούνται 6000000Ευρω και για 4 έτη σπουδών θα χρειαστούν 24000000. Το ποσό του 1500000Ε δεν είναι ρεαλιστικό ακόμα και με συντηρητικούς υπολογισμούς. Θα πρέπει να προβλεφθεί μια ετήσια αύξηση του εγγυητικού παραβόλου για τα πρώτα τέσσερα χρόνια λειτουργίας που θα καλύπτει τουλάχιστον τα διδακτρα των εγγεγραμμένων στην 4ετία φοιτητών του ΝΠΠΕ. Άρθρο 144 Δεν θα πρέπει να επιτρέπονται μετεγγραφές, υπό κανένα όρο, από τα ΝΠΠΕ στα δημόσια ΑΕΙ. Άρθρο 146 Πριν σχολιαστεί αυτό, από το οποίο ήδη φαίνεται εξαιρετικά εύκολο να περάσει κανείς σε ΝΠΠΕ, πρέπει να δοθούν παραδείγματα. Αν όντως ισχύει αυτό που φημολογείται ότι θα μπορεί κανείς να μπαίνει στην Ιατρική Σχολή με 14 όταν η χαμηλότερη βαθμολογία του φοιτητή που περνάει στην Ιατρική με Πανελλαδικές είναι 18.8 και παραπάνω, το όλο πλαίσιο των ΝΠΠΕ αποτελεί μια χαλαρότητα και έναν εμπαιγμό της ευρωπαϊκής και ελληνικής κοινωνίας όπου με τις ευλογίες του ελληνικού κράτους, δεχόμαστε υποβιβασμό των υπηρεσιών υγείας αλλά και όλων των υπολοίπων, επειδή κάποιοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν με αξιώσεις σε μια διαδικασία κρίσης όπως αυτή των Πανελλαδικών, αλλά μπορούν να πληρώσουν και να λάβουν ένα ισότιμο πτυχίο με αυτό δημόσιων ιδρυμάτων που βρίσκονται εντός των 400 καλύτερων Πανεπιστημίων διεθνώς. Αν κάποιοι εισέρχονται σε ένα ΝΠΠΕ με τόσο χαμηλά κριτήρια, τι διασφαλίζει την υψηλή ποιότητα σπουδών η οποία θα είναι προσαρμοσμένη στις δυνατότητες των εγγεγραμμένων οι οποίοι θα έχουν μπει με βαθμολογία εξαιρετικά χαμηλή; Άρθρο 147 Το ποσοστό των υποτροφιών πρέπει να αυξηθεί στο 10% τουλάχιστον.